Specialized crave pro , expert of comp 29

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
aldair
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 02 okt 2013 16:14
Rijdt met: specialized crave 29

Specialized crave pro , expert of comp 29

Bericht door aldair »

Hallo ,

tijdje terug een 2dehands cube ltd gekocht, na vele herstellingen tot conclusie gekomen dat deze niet de goede keuze was #-o .
Nu zou ik graag een nieuwe fiets kopen , na wikken en wegen is de keuze gevallen op een Specialized crave 29. Enig probleem welke ? ](*,)
Crave pro 29 : fox evolution serie float 29 vork 1699,-
Remmen shimano deore BR-615
voor sram X7 2*10
achter shimano deore xt
shifters shimano slx
Crave expert : rockshox reba rl 1499,-
Remmen shimano deore BR-505
voor sram X7 2*10
achter shimano deore xt
shifters shimano deore
Crave comp 29 : Rockshox recon gold 1349,-
Remmen shimano deore BR-445
voor sram X5 2*10
achter shimano slx shadow plus
shifters shimano deore

Moest het enkel en alleen om het uitzicht gaan nam ik de comp 29 , maar is dit wel de beste keuze ? Normaal is de fox vork de beste , met de remmen heb ik persoonlijk geen ervaring , ben wel tevreden met mijn deore shifters bij gebrek aan kennis van andere :oops: .Weet wel dat kwaliteit een prijs heeft , maar toch .....

alvast bedankt voor de info

Mvg. Davy
DiskoLama
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 14 aug 2013 15:26
Rijdt met: Planet X, Vieze roze Harry ; Planet X pro carbon

Re: Specialized crave pro , expert of comp 29

Bericht door DiskoLama »

De onderste zou ik zeker schrappen. Bovenste 2 vallen beide in het gebied van voldoende kwaliteit van componenten en een mooie verhouding prijs/kwaliteit.
Ik heb enkel nog maar met Rock shox gereden, Reba en Sid. En Reba was voor mij echt wel goed. Niet echt iets op aan te merken, weer goede prijs/kwaliteit.
Kwa remmen rijd ik de laatste jaren enkel met shimano XT en ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit geen andere meer wil, super makkelijk zelf te onderhouden en geweldige performance, dus daar zit je wel goed.

Afwegen of die 200 euro extra voor de vork het waard is. (denk niet dat je de shifter upgrade zo zou merken)
aldair
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 02 okt 2013 16:14
Rijdt met: specialized crave 29

Re: Specialized crave pro , expert of comp 29

Bericht door aldair »

Beste Diskolama ,

Bedankt om de nuttige info , denk dat ik toch voor de specialized carve pro zal gaan , is al beter uitgerust . :wink:
Enige spijtige aan de zaak is dat de frame carve comp in mijn ogen veel mooier is , maar ja hier rij je dus niet sneller mee.
Had het gevraagd aan verdeler te Kortrijk om de frames te wisselen , maar kan maar moeilijk 2 fietsen kopen hé #-o

Groetjes Davy
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Specialized crave pro , expert of comp 29

Bericht door whaleshark »

Beste,

Heb je al met de Grave gereden? Ik was vorig jaar nl. ook van plan om deze te kopen... Ik deed een test rit en de fiets beviel me wel... er stond ook een F29 Cannondale en toen ik daar ook een test rit op deed merkte ik dat ik daar nog veel beter op zat... de mtb voelde perfect aan. Al hoewel ik de grave op het eerste zicht mooier vond , heb ik toch wijselijk besloten om voor de F29 te gaan... ik heb het nog geen moment beklaagd.
Let wel, dit gold voor mij... voor jou kan bvb. de geometrie van de Grave veel beter zijn...
Wat ik bedoel is: Test de mtb voor je hem koopt... Het gaat tenslotte over een aanzienlijk bedrag...
Succes met je zoektocht.
aldair
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 02 okt 2013 16:14
Rijdt met: specialized crave 29

Re: Specialized crave pro , expert of comp 29

Bericht door aldair »

Beste ,

Inderdaad daarin heb je gelijk , heb ook de fietsen van cannondale gezien zien er inderdaad super uit .Maar zoals altijd moet ik van 't vrouwtje een budget respecteren .... :cry:
Maar zoals je schrijft zal ik de carve toch eerst testen en vergelijken met een andere =D>

Mvg. Davy
Gebruikersavatar
Drossie
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: za 28 jun 2008 18:52
Rijdt met: Giant Anthem X 2013

Re: Specialized crave pro , expert of comp 29

Bericht door Drossie »

Hoeveel is een crave pro uit 2014 nog waard nu?
De fiets zou in nieuwstaat zijn, er zou slechts 3 keer op gereden zijn.
vanhovek
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: za 09 nov 2013 13:40

Re: Specialized crave pro , expert of comp 29

Bericht door vanhovek »

Misschien heb je interesse in deze, http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 4&t=139168" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gebruikersavatar
Drossie
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: za 28 jun 2008 18:52
Rijdt met: Giant Anthem X 2013

Re: Specialized crave pro , expert of comp 29

Bericht door Drossie »

vanhovek schreef:Misschien heb je interesse in deze, http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 4&t=139168" onclick="window.open(this.href);return false;.
Een M gaat iets te klein zijn. Ik heb een XL nodig :wink:
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: Specialized crave pro , expert of comp 29

Bericht door vedet »

Je kan ook voor de Comp gaan die je mooi vind en de onderdelen laten upgraden, check eens wat dat kost, ik denk dat je voor het prijsverschil tussen de comp en pro wel gesteld kan zijn.

Een fiets kopen is niet heel anders dan een auto, daar pas je ook dingen aan naar eigen goeddunken.
Plaats reactie