Dilemma voor allround bike

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
BikeMike
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 06 apr 2014 17:53

Dilemma voor allround bike

Bericht door BikeMike »

Ik zoek een fiets/mtb waarmee ik recreatief op alle terreinen uit de voeten mee kan.

Dit wil zeggen... zowel op de baan als op een veldweg of een stukje bos.

Ik heb onlangs is een dagje rondgereden op een Cube Reaction GTC PRO 29, heel leuk in het bos maar het was echt te hard stoempen op de asfalt stukken! :-D

Na effe zoeken kom ik bij deze fiets dit terecht:
http://www.fiets.be/producten/d/fietsen ... disc-heren

Is dit prijs/kwaliteit een goede fiets? Of zijn er betere alternatieven? Of koop ik me beter een MTB met een extra paar wielen/banden.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Dilemma voor allround bike

Bericht door Wacky-S »

Het stoempen is vooral te wijten aan het profiel (en dikte) van je buitenbanden.
Wat je het best kan doen als je maar 1 fiets wilt aanschaffern is een goedkoop 2de setje velgen aanschaffen en hier (semi) slicks met aangepaste druk opleggen. Vliegt als een baanjanet :lol:
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Dilemma voor allround bike

Bericht door eL Tee »

Ne cyclocrosser met eventueel een flat bar...
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Re: Dilemma voor allround bike

Bericht door nothing 's impossible »

Als je recreatief bolt, waarom moet je dan per sé sneller rijden op den asfalt???

Je kan met een goeie allroundband op een 29'er hardtail veilig op de weg rijden, maar met een koersfiets crossfiets of hybridefiets op snelle bandjes ga je in het veld snel op je .... stuiken!


Voor mij is de ultieme allrounder de sandman.
Ik heb zaterdag de ronde van Vlaanderen ( 245 km) gereden met de sandman, met dezelfde banden rij ik strandraces, met profielbanden rij ik met de sandman enduro wedstrijden, freestyle en downhill en met 29'er wielen is het een leuke marathon/ XC fiets.
:wink:
Plaats reactie