Ti Bike

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: Ti Bike

Bericht door J.E. »

Hey PlonsRacing, geen harde gevoelens zenne!
Mijn initiële (cynische...) reactie was op het feit alszou Lynskey een copy/paste fabrikant
van door kinderen ineengelaste chineese kaderkes, zou zijn.

Wat volgens mij niet het geval is.


Afbeelding
Front row, from left to right: Toni Lynskey: Welding, Ruby Lynskey: Mother and in charge of everything, Theresa Lynskey Pope: Shipping
Back row, from left to right: David Lynskey: Fabrication, Stephanie Lynskey: Accounting, Tim Lynskey: Finishing, Mark Lynskey: Sales & Marketing, Chris Lynskey: Drafting
At the very front: Rambo Lynskey: Superdog Mascot and Guardian of the Gate
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Ti Bike

Bericht door _anonymus_ »

Ik ben zelf een immense fan van mijn stalen frameke (Vassago).
Ik wou eerst titanium, maar ben dan voor de looks van staal gevallen. Voor het geld dat dit mij heeft gekost, ben ik daar ongelooflijk content van. Amerikaans merk, maar ze laten ze ook lassen in het Verre Oosten denk ik.
Uiteraard kon ik ook een custom stalen frame laten maken, maar dat zou mij dan (in het geval van een IF) bijna 10 keer zoveel hebben gekost.

Ik vind het bij titanium frames goed dat merken zoals Lynskey ze met een betaalbare standaardgeometrie op de markt brengen.
Bij titanium heerst echt nog het snobistische gevoel dat het custom made moet zijn, maar waarom zou dat voor iedereen moeten?

Ik heb zelf drie fietsen met een standaard geometrie (26er, 29er, koersfiets) en op alledrie zit ik zeer goed.
Dat neemt niet weg dat een custom frame voor mij meer sex-appeal heeft dat een standaard frame, maar eigenlijk heb ik geen custom made nodig. Als mijn koersfiets versleten is, zou ik een titanium exemplaar durven overwegen. Mijn voorkeur gaat uit naar Crisp, een volledig custom made frame dus. Maar ik zou niet weten welke custom geo ik daarvoor nodig zou hebben: een exacte kopie van mijn huidige frame waarop ik zeer goed zit? Kan ik dan eigenlijk niet beter een standaard Lynskey frame kopen? Ja dus, maar toch spreekt een Crisp mij meer aan dan pakweg een Bulls of GT titanium frame.
Aan de andere kant, vind ik € 3000 voor een handgemaakt Crisp titanium frame stukken beter te verantwoorden dan dezelfde prijs voor een carbon massaproductie S-Works frame. Maar toch is het algemeen aanvaard om met dat laatste frame rond te bollen, terwijl je met het eerste frame een snob bent.
Gebruikersavatar
tigrolino
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: zo 21 nov 2010 23:00
Rijdt met: Trek Stache 9.8 . Mason Definition

Re: Ti Bike

Bericht door tigrolino »

Als je zover bent toch ook Seven in overweging nemen.
chris vda
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 23:04
Rijdt met: cannondale scalpel team, cannondale Supersix Evo Hi-Mod, GT Zaskar LTS

Re: Ti Bike

Bericht door chris vda »

Interessante feedback. Was vergeten te kijken dus late reply.

Ik ga wss opteren voor een gt. (als ik er een koop)
http://www.gtbicycles.com/ury/2014/bike ... ng-9r-team" onclick="window.open(this.href);return false;
Naar mijn bescheiden mening is dit een best practice. Zeker owv de race houding en de goede reputatie uit het verleden.

Ivm custom made? Heb hier mijn bedenkingen over. Ik heb zelf verschillende keren mijn fiets laten afstellen. (bullen 2 keer, bioracer en kinesist via dr. claes/herentals) Ook speciale steunzolen laten maken.
Na een intensief baanseizoen (naar mijn normen toch) zware issues gehad met lagere rugspieren en weer alles moeten veranderen. Heeft me veel geld gekost en vooral veel frustratie.
En heb bijna een custom made baanfiets aangepraat geweest (carbon) maar na 2 jaar hebben mijn vrienden de hune moeten wegdoen owv de flex.

Ik begrijp dat er zijn die wel voor een custom made willen gaan, maar wss ben ik niet dat profiel.
Trouwens, budgetair is het ook geen lachtertje. Ik had een offerte opgevraagd voor een gt xizang 9R 2013 en kwam op een 6,5k euro. Ik houd mijn hart vast als ik dan ook nog eens voor een custom frame ga.
Mister A
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
Rijdt met: scott scale, canyon AL

Re: Ti Bike

Bericht door Mister A »

Zo een xizang frame vind ik ook echt prachtig. Die van 2013 vind ik wel een stuk mooier dan de 2014. Ook de geometrie van dit frame (+/-=zaskar) spreken me aan, 72° headangle dus een scherp sturende fiets. ook een sportieve zithouding, voorover. Plus zelf je fiets in elkaar steken lijkt me ook super, zo kan je hem toch een beetje "custom" maken. Heb je een idee van de prijs van het frame enkel en van de volledige 9r team fiets?
chris vda
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 23:04
Rijdt met: cannondale scalpel team, cannondale Supersix Evo Hi-Mod, GT Zaskar LTS

Re: Ti Bike

Bericht door chris vda »

voor een frame 2013 normaal 1800 euro. Zal nu wel iets van een 1400 euro zijn. Mijn dealer in herentals vertelde me dat hij er nog één had. Meestal zijn ze in bestelling en niet van stock.

ik heb ergens een 2014 gevonden op het internet (frame & onderdelen) voor 5500 dollar. Maar de uitrusting week wel af van de fiets die op de site staat. (XT ipv XTR, ook andere wielen) Momenteel ook nog geen info op de belgische website noch amerikaanse.

Een prijs voor een 2014 frame heb ik nog niet terug gevonden in belgie, wel op het internet in DE.
http://www.biker-boarder.de/shopware/GT ... 7_774.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat nieuwe frame vind ik anders ook wel mooi. Maar smaken verschillen natuurlijk ...
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Ti Bike

Bericht door _anonymus_ »

Om je een vergelijk te geven: ik heb eens bij Crisp geïnformeerd voor een custom made 29er frame.
Prijs was toen € 3.000, levertermijn ongeveer een jaar.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Ti Bike

Bericht door _anonymus_ »

Ik vind de 2014-Xizang net veel mooier dan het huidige model, als ik die foto zie.
Die gekleurde stickers vond ik ook maar niks.
Mister A
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
Rijdt met: scott scale, canyon AL

Re: Ti Bike

Bericht door Mister A »

bedankt voor de link!
http://www.biker-boarder.de/shopware/GT ... ireusocl=1" onclick="window.open(this.href);return false;
De 2012 staat er ook op met dezelfde looks als de 2013, 1098 euro.
Ik ben ook geen fan van de stickerletters, maar de volledig gepolijste look vind ik wel echt mooi.
chris vda
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 23:04
Rijdt met: cannondale scalpel team, cannondale Supersix Evo Hi-Mod, GT Zaskar LTS

Re: Ti Bike

Bericht door chris vda »

[quote="_anonymus_"]Om je een vergelijk te geven: ik heb eens bij Crisp geïnformeerd voor een custom made 29er frame.
Prijs was toen € 3.000, levertermijn ongeveer een jaar.[/quote]

levertermijn van één jaar is wel veel. Vind je niet?
En hoe gebeurt de opmeting?

En de kwaliteit, is ok? Het voordeel van een specialized of cannondale is dat die firma's enorme budgetten hebben om te testen. Ik zou denken dat de kwaliteit daar beter is. (mijn aanvoelen)


Dat bedrag is veel maar is natuurlijk wel high end. Heb echter mijn geld gestoken in een high end baanfiets en de rest vh bedrag in de fietsen voor mijn kinderen. Zit er voor mij niet meer in.
Plaats reactie