Ti Bike

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
chris vda
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 23:04
Rijdt met: cannondale scalpel team, cannondale Supersix Evo Hi-Mod, GT Zaskar LTS

Re: Ti Bike

Bericht door chris vda »

[quote="_anonymus_"]Ik vind de 2014-Xizang net veel mooier dan het huidige model, als ik die foto zie.
Die gekleurde stickers vond ik ook maar niks.[/quote]

ik ook.
Maar mijn vrouw heeft nog een originele zaskar lts, en ik zag die combinatie wel zitten. Twee fietsen-van-het-zelfde is wel ok. Jeugdsentiment :-)
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Ti Bike

Bericht door kawa »

Zo'n Xizang is echt wel een ferm frame, en voor 1100-1400€ zou ik niet snel iets anders gaan zoeken...

Die 5500 en 6500 US voor een kant en klare Xizang vind ik wat aan de hoge kant.

Denk dat je een pak minder kwijt gaat zijn als je er zelf aan begint.
Rond de 3000-3500€ lijkt mij haalbaar om een ferme Xizang op te bouwen.
chris vda
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 23:04
Rijdt met: cannondale scalpel team, cannondale Supersix Evo Hi-Mod, GT Zaskar LTS

Re: Ti Bike

Bericht door chris vda »

[quote="kawa"] Denk dat je een pak minder kwijt gaat zijn als je er zelf aan begint.
Rond de 3000-3500€ lijkt mij haalbaar om een ferme Xizang op te bouwen.[/quote]

wel, had er plannen voor maar viel toch dik tegen. Ok, had wel voor edele onderdelen gekozen. Initieel wilde ik voor thomson of syncros gaan maar niet iedereen heeft dit.
hieronder de configuratie en de feedback van de dealer

Frame: GT Xizang 29er XL (indien liever iets sportievere zit, L) €1799
Groep + remmen: X0 + X0 remmen (wij raden aan om steeds een volledige groep te kiezen, aangezien dit een stuk (15%) goedkoper uitkomt. Heb je toch graag de XX remmen, laat dan maar iets weten dan vragen we daar ook de prijs voor.) €1549
Vork: Fox Racing Shox F29 32 CTD-ADJ FIT White Factory 1,5 tapered 15QR (qua vork raden wij aan met Fox te werken en niet met DT Swiss, aangezien de Fox vorken beter zijn. Deze heeft ook een 15mm steekas, wat zorgt betere controle. Zonder versteller aan het stuur.) €1050
Wielen:
ZTR Crest wielset 29 Black / ZTR 3.30 naven / DT Swiss Comp / Alu nipples €650
OF Mavic Wielset Crossmax SLR 29” €949
Banden: 2x SCHWALBE RACING RALPH 29 X 2.25 TLR €111.8 (super allround banden, makkelijk tubeless te maken)
Onderdelen: (Syncros verdelen we niet, een heel goede onderdelenleverancier waar we mee werken is Ritchey, supergoede kwaliteit en ook knappe onderdelen. Heb je toch graag de Syncros onderdelen, kunnen we hier altijd eens voor rondhoren.)
Stuur:
Ritchey Superlogic Carbon 2X (68cm breed, + of – 5mm rise, 9° sweep, 154gr) €189.30
OF Ritchey WCS Carbon 2X (71cm breed, + of – 5mm rise, 9° sweep, 180 gr) €172.80
Stuurpen:
WCS C260 MATRIX UD 84D 90 Carbon €193.90 OF WCS C260 WetBlack 84D 90 Alu €103
Zadelpen:
WCS CARBON 1BOLT UD 400x31.6 €236.20 OF WCS 1BOLT WetBlack 400x31.6 €95.60
Zadel: Fizik Aliante €119

soit, veel gekwijl en heb hem niet gekocht.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Ti Bike

Bericht door _anonymus_ »

Nja, als ik het zou doen zou ik enkel het frame en de wielen van de dealer kopen, en voor de rest van de onderdelen online en hier tweedehands op het forum shoppen.

Dan kan je wel een heel stuk goedkoper uitkomen, en heb je ook geen beperkingen qua merken van onderdelen.
Maar da's elk zijn keuze natuurlijk.
Zelfs dan wordt het geen goedkoop projectje, natuurlijk.

Mijn stalen frame kost een fractie van dit frame, + ik heb alle onderdelen online gekocht, en ik ben ook om en bij de € 3.000 geëindigd.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Ti Bike

Bericht door kawa »

chris vda schreef:
wel, had er plannen voor maar viel toch dik tegen. Ok, had wel voor edele onderdelen gekozen. Initieel wilde ik voor thomson of syncros gaan maar niet iedereen heeft dit.
hieronder de configuratie en de feedback van de dealer

...

soit, veel gekwijl en heb hem niet gekocht.

Ligt da aan uw instellingen of hoe komt het dat quoten bij u voor gene meter lukt? :-k


Verder volg ik _anonymus_
Frame + wielen bij de dealer en de rest tweedehands op 't forum of online... scheelt ne pak. Als ik me niet vergis stond hier een Fox Terralogic voor 500€ te koop.
chris vda
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 23:04
Rijdt met: cannondale scalpel team, cannondale Supersix Evo Hi-Mod, GT Zaskar LTS

Re: Ti Bike

Bericht door chris vda »

Ivm quote, zou het niet weten. Wss aan mijn instellingen. Mac gebruiker met safari. Ik heb het niet met andere message boards. Maar had het ook al gemerkt.

Idd, best alles online kopen maar ondergetekende is zo onhandig als hij groot is en tijd heb ik ook al niet. En ik heb ook mijn buik vol van dat gedoe met derden en gasten na hun uren. Trouwens, ik ken ook niets meer van mtb (focus op de baan) en weet ook niet altijd goed wat ik moet kopen. Maw, ik betaal dus meer voor de luxe van een goede service.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Ti Bike

Bericht door _anonymus_ »

Ook lekker trouwens: van hetzelfde merk als mijn stalen 29er en voor hen gebouwd door Lynskey:
http://www.vassagocycles.com/optimus-ti/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vind de GT prachtig, maar die heeft wel een heel steile balhoofdhoek. Iets te nerveus voor mij, vrees ik.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Ti Bike

Bericht door kawa »

chris vda schreef: Maw, ik betaal dus meer voor de luxe van een goede service.

Pas op, ik steun ook liever een LBS. En voor zaken als frame en wielen stap ik zeker naar daar.


Maar losse onderdelen kosten, spijtig genoeg, veel meer bij de LBS dan dat je die dingen online kan kopen.
En ook hier in de tweedehandshoek kan je dikwijls goede deals vinden.


Moest ik geld genoeg hebben, dan zou ik ook voor het gemak en service van de LBS kiezen. Niets zo makkelijk als uw lijstje binnen te brengen en te zeggen: "bouw maar op die handel, en leg de rekening maar klaar"
chris vda
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 23:04
Rijdt met: cannondale scalpel team, cannondale Supersix Evo Hi-Mod, GT Zaskar LTS

Re: Ti Bike

Bericht door chris vda »

idd, lbs is best duur. Maar issue is dat sommige dealers meer factureren als je de fiets er niet gekocht hebt. En met mijn mbt zat ik vroeger toch maandelijks bij de dealer ...
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Ti Bike

Bericht door kawa »

chris vda schreef:idd, lbs is best duur. Maar issue is dat sommige dealers meer factureren als je de fiets er niet gekocht hebt. En met mijn mbt zat ik vroeger toch maandelijks bij de dealer ...

Zo'n slechte LBS dat je elke maand terug moet? Vraag me af wat je daar elke maand liet doen. :-k



Ik denk dat als je de kerk wat in het midden houdt, dat elke LBS u graag verder helpt.
Zeker als je geen kant-en-klare fiets koopt, zoals de Xizang, en je LBS het frame en wielen gunt.... ook het frame kan je online goedkoper vinden, maar daar sta ik ook niet 100% achter. Daar geef ik liever ook wat meer aan uit bij een LBS.

Zo'n Xizang frame los kost al zoveel als een fatsoenlijke ganse MTB...
Plaats reactie