Ti Bike

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Ti Bike

Bericht door kawa »

Ik ben ook wel te vinden voor "soul" en zo'n ti IF blijft het absolute kwijlframe voor mij, maar mijn portomonnee en gezond verstand denken daar anders over.


Ti blijft me wel aanspreken, duss... ne Lynskey of zo'n Xizang zijn meer dan goed genoeg voor mij.
Veel slechter dan een IF of ander soulmerk zullen die zeker niet rijden, of toch niet in die mate dat je het echt gaat voelen... en zo'n frame opbouwen blijft enigszins betaalbaar. En dat is niet onbelangrijk.
Plons Racing
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: vr 04 jan 2013 11:27

Re: Ti Bike

Bericht door Plons Racing »

Een "soul" frame wordt gemaakt aan de requests vd rijder

Ale je geen idee hebt hoe een fiets moet aanvoelen kan je even goed een standaard ti fiets kopen (maar dan raad ik net zoals alain een stalen fiets aan en als je dat niet begrijpt stel ik mij de vraag waarom iemand dan überhaupt aan ti denkt behalve dat het niet roest)

Mijn ti is zo Custom made dat seven gek werd en dat hij nu niet meer te verkopen valt want wie wil ne plons race bak met "freeride" geo
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Ti Bike

Bericht door kawa »

Plons Racing schreef:Een "soul" frame wordt gemaakt aan de requests vd rijder

Ale je geen idee hebt hoe een fiets moet aanvoelen kan je even goed een standaard ti fiets kopen

Ik troost me met de gedachte dat ik bij de rest van de 95% fietsers behoor die het verschil niet zullen voelen...

Standaard Ti zal zeker goed genoeg zijn voor mij... het aantal bikers die effectief een fiets op maat laten maken zijn heel dungezaaid, en je gaat me niet wijsmaken dat al die standaard geo's slecht zullen zijn.



Waarom ti? Om dezelfde reden waarom een andere biker carbon wil, of staal... gewoon, omdat ik da ferm vind en omdat ik graag een sobere fiets heb. Meer moet ge daar nie achter zoeken.
Gebruikersavatar
Angelo.
Mountainbiker
Berichten: 2949
Lid geworden op: vr 08 jul 2005 18:55
Rijdt met: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Re: Ti Bike

Bericht door Angelo. »

kawa schreef:
Angelo. schreef:Volgens mij is het lynskey

Volgens mij weten ze hoe Lynskey geschreven moet worden maar is er opzet in 't spel. :wink:
No kidding. We moeten nog eens afspreken want je kent me niet meer
Gebruikersavatar
Angelo.
Mountainbiker
Berichten: 2949
Lid geworden op: vr 08 jul 2005 18:55
Rijdt met: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Re: Ti Bike

Bericht door Angelo. »

Plons Racing schreef:Een "soul" frame wordt gemaakt aan de requests vd rijder

Ale je geen idee hebt hoe een fiets moet aanvoelen kan je even goed een standaard ti fiets kopen (maar dan raad ik net zoals alain een stalen fiets aan en als je dat niet begrijpt stel ik mij de vraag waarom iemand dan überhaupt aan ti denkt behalve dat het niet roest)

Mijn ti is zo Custom made dat seven gek werd en dat hij nu niet meer te verkopen valt want wie wil ne plons race bak met "freeride" geo
Er staat toch seven op. Dus verkopen doet dat wel
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Ti Bike

Bericht door kawa »

Angelo. schreef:
kawa schreef:
Angelo. schreef:Volgens mij is het lynskey

Volgens mij weten ze hoe Lynskey geschreven moet worden maar is er opzet in 't spel. :wink:
No kidding. We moeten nog eens afspreken want je kent me niet meer

Laat volgende keer maar iets weten als je nog eens gaat rijden, als ik tijd heb kom ik zeker af.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: Ti Bike

Bericht door Swannie »

kawa schreef:
Plons Racing schreef:Een "soul" frame wordt gemaakt aan de requests vd rijder

Ale je geen idee hebt hoe een fiets moet aanvoelen kan je even goed een standaard ti fiets kopen



Standaard Ti zal zeker goed genoeg zijn voor mij... het aantal bikers die effectief een fiets op maat laten maken zijn heel dungezaaid, en je gaat me niet wijsmaken dat al die standaard geo's slecht zullen zijn.



Waarom ti? Om dezelfde reden waarom een andere biker carbon wil, of staal... gewoon, omdat ik da ferm vind en omdat ik graag een sobere fiets heb. Meer moet ge daar nie achter zoeken.
Komende van een 'top' Scale carbon 29er frame, nu op een 'simpel' alu Niner frameke, kan ik zeggen dat sommige standaard geo's écht wel slecht zijn. Dag en nacht verschil in rij ervaring int overgrote voordeel van de Niner =D>
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Ti Bike

Bericht door kawa »

Swannie schreef:
Komende van een 'top' Scale carbon 29er frame, nu op een 'simpel' alu Niner frameke, kan ik zeggen dat sommige standaard geo's écht wel slecht zijn. Dag en nacht verschil in rij ervaring int overgrote voordeel van de Niner =D>

Dat wil ik nog geloven. Ik rij ook met een Niner en vind die ook super rijden.
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: Ti Bike

Bericht door J.E. »

Waarom zou een 'soul' fabrikant die enkele frames per jaar verkoopt, keer op keer een
betere geometrie leveren? En een fabrikant die Xmaal zoveel frames levert, feedback krijgt
van een massa gebruikers, er niet in slagen een goeie geometrie te leveren?
Voor mij heeft een frame waar véél mee gereden wordt, méér soul dan een overprijsd frame
dat 'name & fame' heeft, maar staat te blinken in de living van de een of andere rijke gelukkige.

Afbeelding
Plons Racing
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: vr 04 jan 2013 11:27

Re: Ti Bike

Bericht door Plons Racing »

Plons Racing schreef:Een "soul" frame wordt gemaakt aan de requests vd rijder

Ale je geen idee hebt hoe een fiets moet aanvoelen kan je even goed een standaard ti fiets kopen (maar dan raad ik net zoals alain een stalen fiets aan en als je dat niet begrijpt stel ik mij de vraag waarom iemand dan überhaupt aan ti denkt behalve dat het niet roest)
JE : soms lezen wat er geschreven wordt kan geen kwaad
Plaats reactie