merida

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Tja als je regelmatig voor je onderhoud bij je lokale dealer over de vloer komt kan je hem er misschien eens op wijzen dat dezelfde fiets op een ander 100 € minder kost. Het blijft tenslotte 4000 knotsen.
Weet je direct wat hij voor je klandizie over heeft.
verjicke
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: za 24 dec 2005 10:55
Rijdt met: merida athens silver team replica

merida

Bericht door verjicke »

hoi,
ik heb een vraagske en !!sorry dat ik hiervoor speciaal een nieuw onderwerp heb geopend"
ik ga mij een nieuwe mtb aanschaffen een merida matts team replica , -->http://mountainbike.fotopic.net/p13506701.html
Is dit een goeie mtb?
dank bij voorbaat[/img]
Laatst gewijzigd door verjicke op za 24 dec 2005 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MARTINI
Mountainbiker
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 24 apr 2005 09:22
Rijdt met: Alan, Trek, Empella, Scatto, Giant
Contacteer:

Bericht door MARTINI »

ja zouik zeggen :P keb er toch al goeds over gehoord
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Ik ken wel een MATTS Miami en ook een Team Replica maar de combinatie van beiden in het 2006 gamma ken ik niet (Michael Baetens spijtig genoeg ook niet :wink:) .
Goede fiets? Hangt er vanaf wat je er mee wil doen en wat je er voor moet betalen.
verjicke
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: za 24 dec 2005 10:55
Rijdt met: merida athens silver team replica

Bericht door verjicke »

nee kheb gemist , tis een special editon van merida , de athens silver
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Dat is een oud model van februari 2005 met de nadruk op replica :-D
Een goedkope alu uitvoering van de team carbonversie 2005.
Ondertussen beter en goedkoper (indien je de volle pot moet betalen toch).
Zou toch minstens 30% korting proberen te krijgen als je voor dat model wil gaan.
verjicke
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: za 24 dec 2005 10:55
Rijdt met: merida athens silver team replica

Bericht door verjicke »

krijg 20% dus kzijn content :wink: mare koop liever zonen replica want die carbonnen zijn beetje te duur voor mij .....
checkerpig
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 28 dec 2005 20:27
Rijdt met: Ridley Compact/ Trek 8000

Merida Matts Champion LX Disc

Bericht door checkerpig »

Mijn fietsenmaker heeft een 2006 Merida Matts Champion LX Disc staan voor een prijs die ik +/- ok vind (1170 euro met spds). Hier zit een volledige LX groep op incl cranck en naven. Ik weet dat ik in Duitsland wel (veel?) goedkoper terecht kan maar ik vind het fijn om een vaste fietsenmaker te hebben bij wie ik ook voor een pruts kan binnenspringen. Er zit een nieuwe Rock Shox Tora 318 op die geen slechte kritieken krijgt (al is hij nog nieuw, en er dus niets over duurzaamheid kan gezegd worden). Qua budget was ik liever rond de 1000 euro gebleven..

Advies, iemand?

PS. Ik ben sportieve 'weg' fietser (6-10k/jaar) en zou de MTB gebruiken bij slecht weer of af en toe een toertocht buiten het seizoen, en/of als vakantiefiets (iets universeler dan een koersfiets).
Gebruikersavatar
trage luc
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 16 jan 2005 18:20
Rijdt met: meride matts miami

Bericht door trage luc »

ik heb een matts maimi fiets en ben er zeer content van ,
ik heb er nu al 2200 km mee gedaan en heb er nog geen probleem meegehad 8) allen moet je oppassen met de voorvork die kunnen het wel eens opgeven maar onder garantie krijg je zonder problemen een nieuwe bij je fietsmaker =D>
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

verjicke schreef:krijg 20% dus kzijn content :wink: mare koop liever zonen replica want die carbonnen zijn beetje te duur voor mij .....
BTW, die' carbonnen' zijn ook replica's de 'echte' van Dahl is trouwens goedkoper verkocht dan de replica :-D
En 20% op de adviesprijs van die Athens is nu niet echt een super zaak.
Daar heb je een beter afgemonteerd model 2006 voor gezien de adviesprijzen voor 2006 tov 2005 lager zijn (je betaald o.a. maar 19 % ipv 21% btw meer) en je zowiezo 15% korting kan bedingen op een model 2006 (als je wat rondzoekt bij de deaers) en op de voorradige modellen 2005 toch wel 30% korting kan krijgen.
Plaats reactie