Plaats hier alles met betrekking tot CUBE bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
Mounthias
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 10 mar 2002 02:00
Rijdt met: B1 team replic world v-brake |Scott Scale 20

Bericht door Mounthias »

Weet er iemand iets over dit merk, denk van mij een Cube acid of ltd.2 aan te schaffen, afgemonteerd met XT onderdelen voor een meer dan behoorlijke prijs,
ik ben vooral nieuwsgierig naar de grotere modellen, ben zelf 1.90, het werd me bv. afgeraden om voor een thomson te gaan omdat die in de grotere maten niet zo goed zouden zijn,
dank.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mounthias op 2002-05-29 22:15 ]</font>
Gast

Bericht door Gast »

Op verscheidene plaatsen op dit forum heeft men het al gehad over de fietsen van Cube en o.a. de mogelijkheid om ze rechtstreeks te laten invoeren uit Duitsland voor een zeer behoorlijke prijs.
Zijn inderdaad prijs/kwaliteitsverhouding praktisch onverslaanbaar.
o.a. verkrijgbaar en te bezichtigen in Diest en Turnhout.
Gert
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Trek 8900 full XTR disc
Contacteer:

Bericht door Gert »

Ikzelf rij met een Cube Acid en ben er echt zeer tevreden over! Echt een goeie bike aan een zeer behoorlijke prijs! Als ik nog eens een nieuwe bike zou kopen zou ik in Cube blijven maar zou een beter model kopen! Ltd3, 4 of 5 dus eerst nog wat sparen! Succes er mee!
Gebruikersavatar
jawa
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 13 mei 2002 02:00
Rijdt met: Cannondale F1000SL, decathlon rockrider 8.2, Ridley Icarus

Bericht door jawa »

Hallo,
Ook ik ben uitermate geïnteresseerd in het aanschaffen van een cube, maar vind nergens (ook niet op internet) een lijst van dealers (liefst in mijn streek - West-Vlaanderen).
Kan er iemand me ook vertellen waar ik die informatie over het rechtstreeks uit Duitsland invoeren van een cube fiets op dit forum kan terug vinden.
Thanx in advance.
Gebruikersavatar
Mounthias
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 10 mar 2002 02:00
Rijdt met: B1 team replic world v-brake |Scott Scale 20

Bericht door Mounthias »

ik ben ook van w-vl en van plan hem via den duits te kopen,
http://www.bikbo.de/
of
http://www.bike-discount.de/
of via bike2build
bij "Welke bike geniet de voorkeur?" staat er iemand die hem via bikbo gekocht heeft
...
Gebruikersavatar
flupke
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 05 apr 2002 02:00
Rijdt met: Trek 6500 upgraded + cannondale

Bericht door flupke »

ik bestel de meeste onderdelen via http://www.bike-discount.de .... bedrijf is zeer betrouwbaar ...betalen doe ik onder rembours... fietsen heb ik daarentegen nog niet besteld
Gebruikersavatar
Shorty
Mountainbiker
Berichten: 326
Lid geworden op: di 16 apr 2002 02:00

Bericht door Shorty »

Is da echt te vertrouwen zo via internet?En die zijn wel goedkoop he,is daar een speciale reden voor?Ben nogal argwaanend he...Hoeveel betaal je om het te laten toekomen?Zou ook wel langs daar willen bestellen als ik zeker ben dat alles goed verloopt en te vertrouwen is.
Gast

Bericht door Gast »

Op 2002-06-04 21:15, schreef Shorty:
Is da echt te vertrouwen zo via internet?En die zijn wel goedkoop he,is daar een speciale reden voor?Ben nogal argwaanend he...Hoeveel betaal je om het te laten toekomen?Zou ook wel langs daar willen bestellen als ik zeker ben dat alles goed verloopt en te vertrouwen is.
Cube is een Duits merk en wordt daar ook gemonteerd. De meeste fietsen (Giant, Trek, Merida, Scott, ...) komen uit Taiwan. De Europese gemeenschap heft invoerrechten op alle goederen die van daar komen. Eerste voordeel voor Cube die binnen de EG procudeert en dus geen invoertaksen moet betalen. In D en Nl heft men 6% BTW op fietsen in ons gezegend landje 20.5 %, weer een voordeel voor Cube (daarom zijn Cubes in België ook duurder dan in Nl of D). De duurdere werkuren in de EG tov het Midden Oosten spelen bijna niet mee gezien een Cube binnen de 15 min. volledig gemonteerd is, dus bijna geen kosten betreffende werkuren.
En een bestelling via internet, betaal gewoon na levering dan kan men je nooit in het zak zetten. Ik zou je zeker niet aanraden te betalen met je Visakaart via het net (of je zou een gecodeerde terminal thuis moeten hebben)want dan heb je gegarandeerd vodden (iedere hacker kan zo je kaartgegevens meelezen en ev. misbruiken :sad:
Gebruikersavatar
Mounthias
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 10 mar 2002 02:00
Rijdt met: B1 team replic world v-brake |Scott Scale 20

Bericht door Mounthias »

het grootste probleem met via internet een fiets kopen ik de maat, hoe weet je dat de fiets die je koopt wel de goede maat is?
Gebruikersavatar
chuck
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized

Bericht door chuck »

cube geeft een goede prijs/kwaliteit verhouding en kan door iedere fietsboer geleverd worden. zij hebben nog niet echt een dealer-net. de invoerster uit butchenbach gesproken in houffa. ze begrijpt nederlands en spreekt een sympathieke mengeling van frans-duits-nederlands. bellen maar!
greetz,chuck
Plaats reactie