Plaats hier alles met betrekking tot CUBE bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
Kubus
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 27 jun 2005 11:38
Rijdt met: Specialized Epic 2008 + Cube ltd1 mudbike

Bericht door Kubus »

Hey Knarf,

sinds dit jaar is er een cube verdeler in Maldegem. Ligt toch op de grens van Oost- en West-Vlaanderen. In de Westeindestraat. Ben vorige week ne keer gaan kijken. Heeft een paar modellen staan.
In West-Vlaanderen zijn er wel verdelers maar dan eerder in de Westhoek. Ik meen te weten dat een zekere Heny-Poperinge ook Cube verdeler. www.heny.be

In Oost-Vlaanderen - Drongen zit er ook ééntje. En blijkbaar is het heel interessant ne keer te horen bij TS-Bikes in Denderleeuw
www.ts-bikes.be

Dan moet je zoals Tom en ik niet naar Bonn rijden hé.

Wanneer gaan we nog ne keer fietsen? Tom en ik gaan maandag ne keer de 75 Ronde van Vlaanderen doen.

Groeten,

Kubus
Gebruikersavatar
Ben Lee
Mountainbiker
Berichten: 796
Lid geworden op: ma 06 feb 2006 20:35
Rijdt met: Cube LTD CC 2006
Contacteer:

Bericht door Ben Lee »

IceCube schreef:Amai,
als kersverse nieuweling verschiet ik er een bitche van dat er zoeveel mensen hier met ne Cube rondbollen. Uiteraard goei keuze. Ik heb zelf sinds enkele maanden ne nieuwe Cube Ltd CC. Prachtmachien voor ne prachtprijs : 1075€ inclusief Shimano klikpedallekes !
Zijn agressief gedrag is wel efkes wennen, vooral in de bochten. Maar de afmontage, en vooral de stijve Reba voorpoot zijn gewoon super. Ik heb vanachter wel malser freinblokskes gestoken, zodak nu zelfs kan remmen met mijne pink !
Alleen die zwette poeiercoating, tis gewoon prachtig, ma das wel iedere keer kuisen geblazen, ni me een vod mor me een spons.
'k Zal wel eens iemand tegenkomen ier of daar zeker ?
Proficiat ... wow 1075 € das echt goedkoop!

Die LTD cc is echte een goei fietske met een voor mij super geometrie ...

Het enige probleem dat ik trouwens met mijne fiets heb is het geluid, gekraak, gepiep van de remmen. Da zal niet aan Cube liggen en ik ben zeker dat het geen algemeen gegeven is voor de Hayes 9, maar als ik kon ging ik terug naar de HS33!

Voor ik deze fiets aanschafte stond ik een beetje sceptisch t.o.v. schijfremmen, .... ik weet nu waarom!

Maar jah,... voorvork, wielen en remmen vervangen zie ik nu niet direct zitten dus ... zullen we zien of we het rumoer uit de freins kunnen krijgen ... en anders binnen een paar jaar ne lichte vork, crossmaxxen (of zo) en terug HS 33 erop! ...

Ben.
Gebruikersavatar
biker84
Mountainbiker
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 21:15
Rijdt met: cube ltd team 06

Bericht door biker84 »

hallo,

heb op mijne cube ltd team een tora voorvork op staan nu maakt die zo een raar geluid bij het uitveren!heb dat hier al eens gevraagd mar niet veel reactie nu wou ik hem mss vervangen door een manitou r seven is deze beter of de reba sl?zijn deze goed voor schijfremmen en voor een gewicht van 82 kg?
Gebruikersavatar
TS biker
Mountainbiker
Berichten: 351
Lid geworden op: di 25 okt 2005 17:15
Rijdt met: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470

Bericht door TS biker »

biker84 schreef:hallo,

heb op mijne cube ltd team een tora voorvork op staan nu maakt die zo een raar geluid bij het uitveren!heb dat hier al eens gevraagd mar niet veel reactie nu wou ik hem mss vervangen door een manitou r seven is deze beter of de reba sl?zijn deze goed voor schijfremmen en voor een gewicht van 82 kg?
de reba is een zeer betrouwbare vervanger !
Misschien moet je eerst eens nagaan wat er mis is met uw vork alvorens ze weg te kieperen ?
Natuurlijk is er een groot kwaliteitsverschil ts tora & reba, dus al je toch eens wou upgraden is dit misschien het juiste moment. :lol:
IceCube
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: vr 07 jul 2006 08:45
Rijdt met: Cube Ltd Race, full XT, Reba, Avid Elixir 9, Mavic CrossTrail, NN/RR

Bericht door IceCube »

biker84 schreef:hallo,

heb op mijne cube ltd team een tora voorvork op staan nu maakt die zo een raar geluid bij het uitveren!heb dat hier al eens gevraagd mar niet veel reactie nu wou ik hem mss vervangen door een manitou r seven is deze beter of de reba sl?zijn deze goed voor schijfremmen en voor een gewicht van 82 kg?
Beste biker84,
ik heb een Reba SL voorpoot op mijn Cube, en weeg zelf 93 kg.
De druk in de Reba is perfect in te stellen volgens je gewicht. Ik vind dit persoonlijk een supergoeie vork.
Gebruikersavatar
biker84
Mountainbiker
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 21:15
Rijdt met: cube ltd team 06

Bericht door biker84 »

oke ze zeggen dat er niks mis mee is!!bij janssen in genk.

nu na veel zoeken geweest te zijn staat bij barracuda de reba sl zonder poplock voor 275 euro!

nu poplock kan je naderhand bij kopen maar heb geen kredietkaart!
Gebruikersavatar
highfly
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 25 jul 2006 12:26
Rijdt met: Cube AMS Ltd 2006

Bericht door highfly »

Ik zag bij de gekende winkel in Bonn volgende promo staan:
Een Cube AMS Ltd 2006. Blijkbaar geen officieel model, maar wél met het AMS frame voor maar 1199 EUR. Lijkt me op het eerste gezicht een koopje, maar wat denken jullie van de afwerking?

http://www.bike-discount.de/www/navfram ... onderbikes

Ik ben eens gaan rondhoren bij CUBE dealers in BE, maar blijkbaar doen zijn enkel de COMP en de PRO versie, waar je al gauw + 1600 EUR voor neertelt.
In wat zou het verschil zitten in die 400 EUR?

Highfly.
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

kheb mij ook een cube'ke aangeschaft. even wachten tot morgen :-D
slekkerunner
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 31 aug 2005 13:01
Rijdt met: Cube Limited Team

Bericht door slekkerunner »

Ik heb mijnen oude okkazie Cannondale aan de kant gezet (was wat te klein 16" en had eigenlijk nen 18" nodig, voorvork stuk enz..) en ik heb me gisteren ook eentje aangeschaft CUBE Limited team.
Ik heb wa getwijfeld vooral aan die schijfremmekes maar mijn eerste testrit (42 km) gisterenavond was subliem. :bounce:
Ik heb er 1090€ aan gegeven met extra klick-pedalen erbij.
Aankoop Bike-shop Diest.
Ik ben dus vreet content.

groeten,

rikske
Gebruikersavatar
zanneis
Mountainbiker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 07 dec 2004 18:38
Rijdt met: Cube

Bericht door zanneis »

slekkerunner schreef:Ik heb mijnen oude okkazie Cannondale aan de kant gezet (was wat te klein 16" en had eigenlijk nen 18" nodig, voorvork stuk enz..) en ik heb me gisteren ook eentje aangeschaft CUBE Limited team.
Ik heb wa getwijfeld vooral aan die schijfremmekes maar mijn eerste testrit (42 km) gisterenavond was subliem. :bounce:
Ik heb er 1090€ aan gegeven met extra klick-pedalen erbij.
Aankoop Bike-shop Diest.
Ik ben dus vreet content.

groeten,

rikske
wreed ...

Zanneis, aka 'the spellingschecker' ... #-o
Plaats reactie