Pagina 17 van 17
Re: Gevallen van garantie
Geplaatst: vr 09 dec 2016 20:33
door Free_ltd
Eind goed alles goed. Maar als zo een gesprek al moeizaam loopt, is mijn vertrouwen weg. Nieuw kader aannemen en adios Canyon. Service moet ook iets waard zijn en ik wil me graag ergens thuis voelen.
Re: Gevallen van garantie
Geplaatst: do 15 dec 2016 14:39
door KrisMaes76
De zitbuis van mn Nerve was dit jaar ook gebarsten. Foto's van getrokken, naar service center Leuven gestuurd. Daar hebben ze nog een paar extra foto's gevraagd, die ook doorgemaild. 1 week later bevestiging dat dit garantie was en dan een 3-tal weken later een mooi nieuw frame opgestuurd gekregen.
Heb jij toch blijkbaar pech gehad met de persoon die jou ontvangen heeft.
Re: Gevallen van garantie
Geplaatst: do 16 mar 2017 20:39
door janssis werner
Hallo. Bij canyon in de garantie toch niet ok hoor. Als ze iets vinden op wat ze het kunnen steken dan zullen ze het niet nalaten u erop te pakken. Terwijl zij in dit geval in de fout gaan. Als je een vraag stelt over het inslijten van de versnellings kabel , geven zij gewoon aan dat kabel te lang is en ze hebben hem er zelf in geplaatst en deze was ook zo stuk . Daarna heb ik hem vervangen en op de zelfde lengte terug geplaatst en weer het zelfde probleem als gevolg . Op het forum ben ik trouwens niet alleen. Nu heeft een vriend van mij een 2 dehands gekocht met de lagers die volgens de koper aan vervanging toe waren. Maar nu blijkt dat deze in het frame zijn uit gesleten en dit komt door de trapas zelf. Dus nu doen ze moeilijk omdat de verkoper een paar krasjes bij gekleurd heeft om de kader mooi te houden. Veel vijven en zessen daar over maar als hij dan vraagt hoe het komt dat de trapas te lang is en de verdeling van de ringen volledig fout staan dan houden ze hun van kromme haas . Als ze toch zo gesteld zijn om de kader te onderzoeken op scheuren ,dan zouden ze dit beter eerst eens doen voor dat ze de klant in de kou laten staan.
Vervolg van dit in fiets onderdelen onder canyon dude en trapas e therteen. Ook onder problemen e thirteen trapassen.
Grtjs.
ps Alle hulp is wekom.
Re: Gevallen van garantie
Geplaatst: ma 20 mar 2017 20:59
door vani
Re: Gevallen van garantie
Geplaatst: di 21 mar 2017 20:32
door janssis werner
Dit systeem werkt maar alleen met nog betere service als met een locale winkel. Als je niet zorg draagt voor uw klanten zal het wel minderen . Ik heb mijne destijds gekocht in samen spraak met mijne fietsenwinkel omdat hij mij dit in zijn gamma niet kon aanbieden. Ondertussen fiets bij gekocht voor de zoon en is canyon naast de prijzen gevallen. Daar heeft zeker hum communicatie over het inslijten van kabels bij te maken. Ze zouden toch nog iets en soms veel beter hun best doen en de klant zeker als vriend houden . Ga de volgende keer toch nog wat beter rond horen voor zulke aankopen en eerst ook over garantie praten dat er geen misverstanden kunnen zijn achteraf.
Grtjs.
Re: Gevallen van garantie
Geplaatst: wo 22 mar 2017 12:17
door vani
en de klucht wordt nog beter
Dag
Zoals u waarschijnlijk al gezien hebt via de UPS tracking code is u nieuwe frame toegekomen in ons service center. Helaas moeten wij u meedelen dat dit een foutief frame is.
Inmiddels is er al een nieuw frame aangevraagd en in bestelling geplaatst. Dit frame zal nu zo snel mogelijk naar ons service center verzonden worden. Wanneer het toekomt proberen wij de ombouw zo spoedig mogelijk uit te voeren.
Wij houden u op de hoogte.
Onze excuses voor het ongemak.
Indien u nog vragen heeft horen wij het graag.
Met vriendelijke groet,
Re: Gevallen van garantie
Geplaatst: wo 22 mar 2017 13:57
door Reflex
Heb er meer klachten over gehoord. Zo hadden ze vorig jaar ook problemen met de levering van hun nieuwe fietsen duurde het maanden voordat iemand zijn koersfiets kreeg die volgens de site op voorraad was. Dat zijn zaken die mensen onthouden. Daarom ook mijn vader afgeraden om een Canyon te kopen toen hij ernaar keek. Inmiddels heeft hij een mooie Willier.
Re: Gevallen van garantie
Geplaatst: wo 22 mar 2017 15:46
door spaghetti_2
Canyon is vorig jaar overgeschakeld naar een nieuw magazijn, met een automatisatiesysteem waarbij alle onderdelen voor een bepaalde fiets automatisch uit het magazijn worden genomen. Dit liep in het begin blijkbaar helemaal spaak, waarbij de verkeerde onderdelen voor een fiets uit het magazijn genomen werden, met alle vertragingen tot gevolg. Hier vind je wel wat over op internet. Bij mijn weten is dit euvel ondertussen opgelost en ik ken zelfs fietsvrienden die hun fiets veel vroeger dan gepland hebben aangekregen. Daarnaast, als ik het zo lees, krijgen de meesten wel een nieuw kader in garantie, en is er enkel onvrede over de afhandeling of de wachttijd. Dat dit bij een fietsenmaker vlotter verloopt, is logisch: dit is een tussenhandelaar die er voordeel (lees: klanten tevreden houden/winnen) uithaalt om de garantie voor jou te bepleiten bij de fietsenproducent. Dit is net hetzelfde principe als bij een makelaar en een verzekeraar. Er is een reden waarom veel mensen (inclusief mezelf) meer betalen voor een makelaar.
Ik heb geen relaties met Canyon, maar elk fietsenmerk dat veel fietsen verkoopt zal zowel positieve als negatieve garantieverhalen hebben. Je weet dat je rechtstreeks bij hen koopt en niet via een fietsenmaker. Het verzenden van en naar Duitsland vraagt wat meer tijd, het lijkt me logisch dat elk garantie geval door hen met een kritisch oog bekeken wordt (wat een onvriendelijke behandeling uiteraard niet goed praat). Maar bij mijn weten worden bij pakweg Trek en Specialized de frames ook niet zomaar uitgedeeld :)
Re: Gevallen van garantie
Geplaatst: do 23 mar 2017 10:39
door janssis werner
Daar heb je wel gelijk in. Maar in plaats van te zeggen dat kabels te lang zijn en gewoon rubberje voor bescherming kabel op te sturen, plus dat was ook na twee ritten naar de frut. Mogen ze toch wat meer aandacht aan besteden. Vraag zelfs gene nieuwe kader, alleen een oplossing. Bij de kader van collega waar de lagers van uitgesleten zijn en de verkoper de kader heeft bij gewerkt en dit niet het probleem was. Kunnen ze de kader toch eerst eens opsturen en doorlichten over er breuken zijn of niet. Voor dat ze hun er zomaar van afmaken. Als er iets mee gebeurt was waardoor hij overspoten was dan kunnen ze hun beroepen op de garantie. Anders moeten ze ook niet uitpakken dat zij de enige zijn die dit zo kunnen controleren. Daar had de klant alle begrip voor maar nu niet meer en is nu heel ontgoocheld. Zij laten hunne slaap er niet voor. Dit heb je wel in de locale daeler die komt u nog sneller tegen en doet daardoor beter zen best. Dit is volgens mij met alles zo hoe groter de zaak des te kleiner en onbelangrijker de klant.
Re: Gevallen van garantie
Geplaatst: do 23 mar 2017 11:43
door De Wreter
Ja, en hoe gestructureerder je te werk gaat, hoe meer dat oplevert. Van sommige posts krijg ik gewoon hoofdpijn...