Gevallen van garantie

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
keere
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: di 24 okt 2006 12:44
Rijdt met: 2x trek elite 9.9, madone 5.2 duca ace 09, equinox 7 ultegra/DA08 + aeolus wheels
Contacteer:

Bericht door keere »

bluts komt meestal van iets dat ertegen is gevlogen, hoeft daarom niets van lakschade aan te zien zijn,
dus kan de fabrikant nix aan doen, dus gaan garantie..
Joriz schreef:Ik heb een kleine bluts ontdekt tijdens het poetsen aan de onderbuis, verder geen lakschade tezien van iets opvliegends :-? Zou dit onder garantie vallen, want ik vertrouw dat niet... Orbea lanza 2maand oud
Klippel San
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: za 22 okt 2005 14:38
Rijdt met: Cube Reaction GTS SL 29

Bericht door Klippel San »

Ja manekes hier ben ik weer, we zijn exact 13 maand later en mijn viperken geeft weer de geest. Kader gebroken op dezelfde plaats van vorige keer, schande voor viper vind ik, tzal nu wat anders worden of ze moeten mij echt verbazen met de meerwaarde aan kader anders denk ik naar thompson of orbea te gaan.
Klippel San
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: za 22 okt 2005 14:38
Rijdt met: Cube Reaction GTS SL 29

Bericht door Klippel San »

Klippel San schreef:Ja manekes hier ben ik weer, we zijn exact 13 maand later en mijn viperken geeft weer de geest. Kader gebroken op dezelfde plaats van vorige keer, schande voor viper vind ik, tzal nu wat anders worden of ze moeten mij echt verbazen met de meerwaarde aan kader anders denk ik naar thompson of orbea te gaan.
Het is een Diamand Indian geworden, witte met de wereldbekerkleuren erop. Heb er ook een vork met lockout bij gekregen.
Maandag wordt hij geleverd bij FM en ik vermoed dat hij woensdag bij mij staat.
Fotooken volgt.
Waarom Diamand, Viper en Diamand hebben dezelfde grossier, nl: Brasseur, had ook de keuze een GT te nemen maar zonder lockout vering dan.
Klippel San
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: za 22 okt 2005 14:38
Rijdt met: Cube Reaction GTS SL 29

Bericht door Klippel San »

Klippel San schreef:
Klippel San schreef:Ja manekes hier ben ik weer, we zijn exact 13 maand later en mijn viperken geeft weer de geest. Kader gebroken op dezelfde plaats van vorige keer, schande voor viper vind ik, tzal nu wat anders worden of ze moeten mij echt verbazen met de meerwaarde aan kader anders denk ik naar thompson of orbea te gaan.
Het is een Diamand Indian geworden, witte met de wereldbekerkleuren erop. Heb er ook een vork met lockout bij gekregen.
Maandag wordt hij geleverd bij FM en ik vermoed dat hij woensdag bij mij staat.
Fotooken volgt.
Waarom Diamand, Viper en Diamand hebben dezelfde grossier, nl: Brasseur, had ook de keuze een GT te nemen maar zonder lockout vering dan.
De laatsten uitleg was zonder de waard gerekend, Het is een American Eagle traverse geworden.
Den bike die ik nu heb ziet er als volgt uit.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Ik meen ergens gelezen te hebben dat Specialized frames onder garantie vervangt wegens lakfouten.

Heeft er iemand ervaring op dat gebied met Cannondale?

Mijn fiets is nu 3 jaar oud en bij het poetsen merkte ik op dat de lak onder aan het frame loskomt. Ook op de vork hetzelfde.
De lak begint precies af te blotten.... op die twee plaatsen ligt de lak er ook dikker op (gebrubbeld)

't Zou natuurlijk geweldig zijn moest dit een fout van Cannondale zijn... [-o<
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Da's wel typisch C'dale. Ik vind die frames vaak slecht gelakt.. dikke klodders rond drinkbuisgaatjes en zo.
Gebruikersavatar
Jefke85
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: di 17 okt 2006 16:14
Rijdt met: Viper Carbon Lite, XT
Contacteer:

Bericht door Jefke85 »

casper schreef:In mij geval ook zeer positief : nieuw balhoofd na 1 maand zonder probleem.

Cube geeft 5jaar op kader, 2jaar op vork en 1jaar op onderdelen dacht ik

groeten,
Casper :lol:
Dag buurman, de wettelijke garantie is 2jaar, als gevolg van de Europese consumentenkooprichtlijn van 2004.
Gebruikersavatar
Jefke85
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: di 17 okt 2006 16:14
Rijdt met: Viper Carbon Lite, XT
Contacteer:

Re: cannondale garrantie

Bericht door Jefke85 »

Dag collega-bikers. Als jullie nog vragen hebben ivm garanties en gebreken aan de fiets, wil ik jullie daar altijd bij helpen. Ik ben nu laatstejaarsstudent Rechten en ken wel wat over consumentenrecht (was een keuzevak van me vorig jaar, boeiend ze =D> ), maar nu kan er dan eindelijk eens iets mee doen met al die theorie uit boeken.... [-o<
Laatst gewijzigd door Jefke85 op di 20 nov 2007 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jefke85
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: di 17 okt 2006 16:14
Rijdt met: Viper Carbon Lite, XT
Contacteer:

Re: cannondale garrantie

Bericht door Jefke85 »

switch schreef:Ik heb zojuist een nieuwe 2de hands kader van een scalpel gekocht weet er iemand hoe het zit met de garratie? Iemand ervaring mee?
merciekes
Je neemt garantie over van eesrste koper, termijn loopt dus verder. Maar je beschikt niet meer over een vordering tot vrijwaring tov van de uw verkoper, omdat het een tweedehandsgoed is.
Gebruikersavatar
mOnstertje
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: di 17 okt 2006 18:05
Rijdt met: Stumpjumper
Contacteer:

Bericht door mOnstertje »

Op mijn nieuwe fiets stonden de smarty pedalen van crank brothers. Over de werking hierover was ik zeer tevreden, maar nu - 4 maand later - zit er al enorm veel speling op de assen. Blijkbaar is dit eigen aan deze pedalen.

De garantieperiode is - volgens crank brothers - 1 jaar. Maar geldt dit ook voor sleet? En wat kan ik verwachten van die garantie? Is dat (eventueel) een nieuw setje smarty's?

Een nieuw setje smarty's hoef ik namelijk niet; aangezien de assen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Ik zat te denken aan de eggbeaters SL of pdm 540/XT ter vervanging. Kan mijn fietsenboer me daarbij helpen???

Alvast bedankt!
Plaats reactie