Gevallen van garantie

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
loe
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 01 aug 2007 14:33
Rijdt met: Kraftstoff X1 evo / C'dale BBoy Ultra 8

Bericht door loe »

omdat ze bij canyon oordeelden dat het door overbelasting kwam en dus zij hiervoor niet aansprakelijk zijn...
El Perro Diablo schreef:
loe schreef:Mag het als het slecht is ook gezegd worden?

Canyon Ultimate carbon Frame, breuk net boven linkerachterpat.
Frame is 7 maanden oud.

--> verdict: GEEN garantie.

tot zover mijn Canyon-garantie ervaring
Waarom is dat géén garantie?
Gebruikersavatar
sven megamo
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: za 10 nov 2007 17:53
Rijdt met: merida tfs 900 -v

Bericht door sven megamo »

volgens mijn dealer geen garantie op verende vorken :-? zal eens proberen rechtstreeks via manitou mss?iem ervaring mee? [-o<
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

sven megamo schreef:volgens mijn dealer geen garantie op verende vorken :-? zal eens proberen rechtstreeks via manitou mss?iem ervaring mee? [-o<
Volgens mij moet je toch bij je dealer zijn hoor, uiteindelijk is het met hem dat jij een verkoopsovereenkomst hebt, dus jij moet je bij eventuele klachten tot hem richten, en hij moet zich tot Merida richten.

Anders kunnen ze binnekort als er iets zou foutlopen met uw frame zeggen dat je je moet richten tot fabricageband 15 in hal 3, met ploegbaas Chen Fo Dang van de Merida fabriek in Taiwan :roll: .

Nope, een vork die na 2 maanden de geest geeft is niet normaal (zelfs voor een Manitou :wink: ).
Gebruikersavatar
sven megamo
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: za 10 nov 2007 17:53
Rijdt met: merida tfs 900 -v

Bericht door sven megamo »

Rikske schreef:
sven megamo schreef:volgens mijn dealer geen garantie op verende vorken :-? zal eens proberen rechtstreeks via manitou mss?iem ervaring mee? [-o<
Volgens mij moet je toch bij je dealer zijn hoor, uiteindelijk is het met hem dat jij een verkoopsovereenkomst hebt, dus jij moet je bij eventuele klachten tot hem richten, en hij moet zich tot Merida richten.

Anders kunnen ze binnekort als er iets zou foutlopen met uw frame zeggen dat je je moet richten tot fabricageband 15 in hal 3, met ploegbaas Chen Fo Dang van de Merida fabriek in Taiwan :roll: .

Nope, een vork die na 2 maanden de geest geeft is niet normaal (zelfs voor een Manitou :wink: ).
ja da dacht ik toch ook,ik laat het in ieder geval niet zo [-X men dealer zei da het geen kwaad kon om zonder lock-out verder te rijden en dat ze na een jaar toch binnen moet voor revisie en het dan ineens te maken.hij denkt da ik in het terein heb gezeten terwijl ze geblokeerd was en da ze erdoor geschoten is,maar had ze altijd half dicht staan.zal hopelijk wel weer in orde komen he
Gebruikersavatar
Lieferschein
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: zo 04 jun 2006 15:02
Rijdt met: Canyon (geblutst) , streetracer
Contacteer:

Bericht door Lieferschein »

een neef van me heeft een dirtbike van merida (2 jaar oud). Achterste pat gescheurd. Hij krijgt meteen een ander frame.
Daar kunnen ze bij enkele andere merken nog wat van leren (zonder namen te noemen :wink: )
Ik heb hem nog gezegd:"dat zoiets can yom"
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

kawa schreef: Mijn fiets is nu 3 jaar oud en bij het poetsen merkte ik op dat de lak onder aan het frame loskomt.
Ik heb ook zoiets voor : op 2 plaasen zit er corrosie onder de lak en als gevolg daarvan is er lak afgesprongen (de grootte van een stuk van 2€).

@ Kawa : hoe is dat bij jou afgelopen ? Nog iets kunnen regelen ?
twist
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 18 jul 2005 23:39
Rijdt met: Trek 6500

garantie trek

Bericht door twist »

Heb onlangs mijn bidonhouder vervangen door een nieuwer model op m'n trek 6500, nu bleek echter dat de onderste vijs compleet zot draait.

Het stukje in het frame waar de draad inzit is losgekomen, weet iemand of ze dit kunnen herstellen en zoja of dit onder garantie zou kunnen vallen?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Re: garantie trek

Bericht door Mick »

twist schreef:Heb onlangs mijn bidonhouder vervangen door een nieuwer model op m'n trek 6500, nu bleek echter dat de onderste vijs compleet zot draait.

Het stukje in het frame waar de draad inzit is losgekomen, weet iemand of ze dit kunnen herstellen en zoja of dit onder garantie zou kunnen vallen?

Alvast bedankt
Dit is geen garantie en kan je heel gemakkelijk zelf herstellen.
Gewoon een bout met een rondel inschroefen en goed vast draaien tot deze bus terug vast zit.
(Dit is een gelijkaardig systeem al een revet)
Gebruikersavatar
Sandcrawler
Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 20 feb 2009 12:27
Rijdt met: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Re: garantie trek

Bericht door Sandcrawler »

Mick schreef:
twist schreef:Heb onlangs mijn bidonhouder vervangen door een nieuwer model op m'n trek 6500, nu bleek echter dat de onderste vijs compleet zot draait.

Het stukje in het frame waar de draad inzit is losgekomen, weet iemand of ze dit kunnen herstellen en zoja of dit onder garantie zou kunnen vallen?

Alvast bedankt
Dit is geen garantie en kan je heel gemakkelijk zelf herstellen.
Gewoon een bout met een rondel inschroefen en goed vast draaien tot deze bus terug vast zit.
(Dit is een gelijkaardig systeem al een revet)
@Mick
Ik denk dat twist de oplossing ondertussen al wel heeft.Mss zelfs al andere bike :lol:
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

manitou. schreef:
duffy schreef:specialized geeft 5jaar op de frames en niet levenslang en dit zowel in belgie als nederland.
mis
speci geeft levenslange garantie op hun frames
er is een tijd geweest dat dit maar 5jaar was maar ze hebben dat een paar jaar geleden terug naar levenslang gebracht
http://www.specialized.com/bc/sbcfaq.jsp
Warranty on Frame intypen
Weer mis :wink:
De levenslange garantie geld enkel in USA. (staat wel niet duidelijk op de site)
Pas nog zo een gevalletje gehad. Belgie is 5 jaar
Plaats reactie