Gevallen van garantie

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Mister A
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
Rijdt met: scott scale, canyon AL

Re: Gevallen van garantie

Bericht door Mister A »

De avid rem van mijn canyon AL zat geblokkeerd, ook de fietsmaker kon het niet fixen.
Teruggestuurd naar Canyon, na 3 maand teruggekregen. Het was dezelfde rem met de piston terug open.
Ik had natuurlijk al lang xt remmen gekocht. canyon -1, avid -1
har77
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 21 mei 2010 10:30
Rijdt met: is linksbenig

Re: Gevallen van garantie

Bericht door har77 »

Kocht in december een Cannondale Flash alloy 29er model 2012. Niet veel gereden, slechts een tweetal wegritten en 1 rit in het terrein (circa 35km). Hoorde de hele tijd een irritant gekraak, naar mijn mening vanuit zadelbuis. Fiets afgelopen woensdag teruggebracht naar dealer, en vrijdag verdict gehad vanuit Cannondale; frame wordt kosteloos vervangen. Mooi dus.

Helaas minder mooi; ik koop een witte bike met witte Lefty...en krijg een matzwarte bike terug...waar dus een witte Lefty in moet. Enerzijds blij dat ik van het gekraak af ben, anderzijds zwaar kl*te dat het plaatje er nu niet meer uitziet.

Op mijn vraag of er geen witte frames te leveren zijn kreeg ik een warranty upgrade aangeboden voor een witte carbon fiets, maar tegen €500 meerprijs.

Conclusie:
*Dealer: top! Snelle actie
*Cannondale: top! Snelle actie, min! kleur garantieframe.

Edit; bovenstaande moet ik deels terugnemen. Na wat dringende mails naar Cannondale kreeg ik 2 weken geleden bericht dat het groen/zwarte frame alsnog gewisseld zou worden voor het 2013 witte alloy frame. Kostte wat moeite, maar ik ben tevreden. Nu de fiets naar mijn zin aan het maken en dan lekker de zomer in.
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: Gevallen van garantie

Bericht door tek-zotic »

VRV-Bike: vlotte comunicatie, goed opgelost
Selle ITalia SLR XC Zadelbreuk na 4 maand normaal gebruik. filmpje gestuurd, zadel daarna mogen opsturen rechtstreeks naar importeur en had binnen de week een nieuw zadel thuis. SLR XC's waren niet meer te krijgen, maar heb een SLR flow gekregen dan. Vind ik toch netjes opgelost.
Gebruikersavatar
franskem71
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: di 14 jan 2014 07:25

Re: Gevallen van garantie

Bericht door franskem71 »

tek-zotic schreef:na een 150km met mijn nieuwe fiets een begon de verf op de bovenbuis precies een klein scheurtje te vertonen. direct gemeld bij de LBS, een paar 100 km verder was het enkel erger geworden en duidelijk zicht- en voelbaar. LBS heeft contact opgenomen met cube en ik heb een nieuwe kader gekregen (ongeveer een maand op moeten wachten) was een toonzaalmodel van 2012 die ik gekocht had en heb een 2013 kader gekregen. Goede garantie service van cube dus

Cube geeft 5 jaar garantie op alu frames en maar 2 jaar (!!!) op carbon frames
kloefie
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 12 dec 2012 22:34
Rijdt met: Cube reaction GTC SL/ Canyon Ultimate AL SLX DI2

Re: Gevallen van garantie

Bericht door kloefie »

Cube garantie

Mijn Cube reaction GTC Team (carbon 2011) na dik 2 jaar (dus eigenlijk geen garantie meer) nog onder garantie vervangen geweest via Goodefroot in Sint-Martens-Latem.
De Team bestond uiteraard niet meer, mooie upgrade naar GTC SL geregen =D> en bij Goodefroot waren ze superblij dat ik de overmontage zelf wou doen 8) en nieuwe kopserie (twv 80€) gekregen (deze was aan vervanging toe)
Alles afgehandeld op nog geen 14 dagen tijd.

Cube +++
Goodefroot +++
trippel
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 05 jun 2015 21:29

Re: Gevallen van garantie

Bericht door trippel »

hallo, ik denk dat in geval "garantie", ik hier wel het strafste verhaal heb !
spijtig heb ik dit in een verkeerd (?) topic geplaatst.
denk beter daar in verder te doen nu.
kwam daar terecht doordat ik zocht naar ervaringen met de garantie bij canyon.
indien interesse in mijn verhaal over de garantie bij radon, kijk eens bij : Re: Canyon grand canyon Cf Slx scheurtjes frame
Gebruikersavatar
Storm
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 11:33
Rijdt met: 2015 BMC Teamelite TE01 29 XC

Re: Gevallen van garantie

Bericht door Storm »

Bij het kuisen een klein haarscheurtje in de witte lak van mijn BMC TeamEliteTE02 gezien.
Voor alle zekerheid toch maar eens mee naar de dealer geweest.
Volgens hem inderdaad alleen in de lak, dus geen probleem wat betreft veiligheid, maar hij heeft toch foto's gemaakt en opgestuurd naar BMC.

Hoewel dus enkel in de laklaag, toch een nieuw frame gekregen van BMC.
Aangezien mijn frame echter 2 jaar oud was en niet meer nieuw beschikbaar kreeg ik een nieuw frame en upgrade naar een TeamEliteTE01.
Mooie geste! =D>
trippel
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 05 jun 2015 21:29

Re: Gevallen van garantie

Bericht door trippel »

super van BMC. zo zou het moeten, het kost hun een frame, maar anderzijds, dit word verder verteld en levert dus ook wel iets op !
ik werd destijds bij Radon ook wel geholpen met een nieuw frame, maar de communicatie was echt zeer slecht, ik heb alles moeten doen om dit te verkrijgen, bovendien heeft dit net 99 dagen geduurd, toch wel erg lang !
Bunga
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:56
Rijdt met: Lapierre X-Control 210

Re: Gevallen van garantie

Bericht door Bunga »

Toch ook even mijn verhaal doen over de garantie afhandeling bij canyon. Dit weekend barst vastgesteld in mijn carbon kader over bijna de hele buisdoorsnede op de zitbuis, een klein stukje boven de helft. Vandaag binnen gedaan in leuven en dit was geen prettige ervaring. Die man begon daar uiteraard naar schade te zoeken die de breuk zou kunnen verklaren door een val. Ieder minuscuul schrammetje werd aangehaald om te beweren dat er met de fiets gevallen. Hij zei dan wel dat hij niet zegt dat de breuk door een val is gekomen maar bleef maar continue tonen naar de schrammen als bewijs van een val.
Ik zei dan uiteindelijk dat een barst aan de zitbuis wel al een heel straffe val moet zijn om daar een breuk te hebben. Dan begon die dat dat kan komen via hefboom op een been (?!?!).

Maw, het leek er sterk op dat ieder excuus goed is om maar te kunnen zeggen dat het niet onder garantie valt.

Voor alle duidelijkheid, ik ben nog niet gevallen met die fiets en ja er zijn krassen op die zullen dan van de muur komen waartegen die gestaan heeft enz.. ook aan de derailleur wat krasjes maar als je marathon ritten doet in de ardennen kan er al eens een stevige tak of rots zijn waar je langs rijdt… allemaal naast de oren van de man in kwestie.

Toen zei die ook nog dat carbon heel stevig is voor vertikale impact maar niet zijdelings… hij leek wel te bedoelen dat je met een carbon frame niet mag mountainbiken, veel te ruw werk voor dat materiaal.

Als dit niet onder garantie valt dan gaat mijn geplande aankoop van canyon koersfiets niet door en is het duidelijk dat andere merken wel beter rekening houden met garantie en dit in hun prijs hebben ingerekend. Dan liever zo een merk dat niet moeilijk doet en er wat meer voor betalen dan een goedkopere fiets waarvoor je achteraf dan extra kosten hebt voor een kader vervanging :(

Ik zal volgende week te horen krijgen of het uiteindelijk onder garantie valt of niet… ben benieuwd maar dat gesprek belooft weinig goeds :(
Bunga
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:56
Rijdt met: Lapierre X-Control 210

Re: Gevallen van garantie

Bericht door Bunga »

Vandaag reeds bericht gehad van Canyon (3 dagen nadat ik hem naar het service center in Leuven heb gebracht). De barst aan de zitbuis wordt onder garantie opgenomen dus er wordt een nieuw frame geleverd. Super dat er snel een antwoord wordt gegeven en heel tevreden dat het onder garantie valt. Nu nog hopen dat alles snel toekomt en omgebouwd wordt en ik blijf canyon fan :)
Plaats reactie