Gevallen van garantie

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Ook bij Giant supergarantie

Bericht door Gf biker »

Ook Giant levert supergoede garantie heb ik aan den lijve mogen ondervinden. =D>
Mijn verhaal begint enkele weken voor Kerst, toen kocht ik hier op het forum een Giant XTC DS1 van Schets. Zoals sommigen mss zich herinneren was het achterframe van deze bike gescheurd en zou er geen recht zijn op garantie. Ik kocht deze bike eigenlijk voor onderdelen maar vond deze bike te mooi om weg te gooien. Dus in eerste instantie het achterframe zelf gerepareerd wat eigenlijk vrij goed gelukt was. Na enkele TT te hebben gereden begon het herstelde punt toch verzwakkingen te vertonen, waarop ik besloot eens een Giant dealer op te zoeken. Dichtst bijgelegen dealer was fietswereld Vlassak net over de grens in het Nederlandse Budel. Ik was daar nog nooit geweest, maar werd direkt geholpen. Onmiddelijk werd er naar de importeur gebeld en het geval uitgelegd. Er werd meteen verzekerd dat er een achterframe in garantie zou worden opgestuurd, maar dat het pas na de inventarisperiode zou worden verstuurd. Om een lang verhaal kort te maken, vandaag telefoon gehad van Vlassak en mijn achterframe gaan afhalen. Het oude moest zelfs niet terug gestuurd worden en de enige kosten die er waren was 10€ voor de verzending. Laat ik er nog bij zeggen dat ik absoluut niet over een faktuur beschik en dat het hier dus een bike betreft die als 2de hands is aangeschaft. Daar waar vele merken problemen maken over die aankoop faktuur, werd er hier zelfs niet naar gevraagd en chapeau voor Vlassak =D> =D> =D> want welke dealer zet zich zo in voor iemand die nog nooit in zijn winkel is binnen geweest,laat staan er iets te hebben gekocht.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Heb bij thompson ook een nieuw race-team frame gekregen nadat ik een barstje had gezien.

Heeft wel effe geduurd, de 04 blauwe frames waren op, heb nu de 05 kleuren :)

Het andere frame had ook al een hoop lackschade :oops:
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Ook bij Giant supergarantie

Bericht door kawa »

Gf biker schreef:Ook Giant levert supergoede garantie heb ik aan den lijve mogen ondervinden. =D>
Mijn verhaal begint enkele weken voor Kerst, toen kocht ik hier op het forum een Giant XTC DS1 van Schets. Zoals sommigen mss zich herinneren was het achterframe van deze bike gescheurd en zou er geen recht zijn op garantie. Ik kocht deze bike eigenlijk voor onderdelen maar vond deze bike te mooi om weg te gooien. Dus in eerste instantie het achterframe zelf gerepareerd wat eigenlijk vrij goed gelukt was. Na enkele TT te hebben gereden begon het herstelde punt toch verzwakkingen te vertonen, waarop ik besloot eens een Giant dealer op te zoeken. Dichtst bijgelegen dealer was fietswereld Vlassak net over de grens in het Nederlandse Budel. Ik was daar nog nooit geweest, maar werd direkt geholpen. Onmiddelijk werd er naar de importeur gebeld en het geval uitgelegd. Er werd meteen verzekerd dat er een achterframe in garantie zou worden opgestuurd, maar dat het pas na de inventarisperiode zou worden verstuurd. Om een lang verhaal kort te maken, vandaag telefoon gehad van Vlassak en mijn achterframe gaan afhalen. Het oude moest zelfs niet terug gestuurd worden en de enige kosten die er waren was 10€ voor de verzending. Laat ik er nog bij zeggen dat ik absoluut niet over een faktuur beschik en dat het hier dus een bike betreft die als 2de hands is aangeschaft. Daar waar vele merken problemen maken over die aankoop faktuur, werd er hier zelfs niet naar gevraagd en chapeau voor Vlassak =D> =D> =D> want welke dealer zet zich zo in voor iemand die nog nooit in zijn winkel is binnen geweest,laat staan er iets te hebben gekocht.
Als Schets dit leest #-o :lol:
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

Mijn vader krijgt ook een nieuw cube frame nadat bij hetzijne de vernislaag afblotte.

Maar hij had een airwing frame ( fully ) , maar nu moeten ze hem een gelijkwaardig frame geven en dit is de airmatic. Maar hier staan echter enkel disc nokken op en geen v-brake nokken.

Maar nu is hij met zijn maguras en crossmaxen niks meer. Wie moet dat nu oplossen ? moet de fabrikant ervoor zorgen dat hij niks moet opleggen om nieuwe wielen moet kopen of moet hij maar nieuwe wielen aanschaffen ?
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

JanMan schreef:Mijn vader krijgt ook een nieuw cube frame nadat bij hetzijne de vernislaag afblotte.

Maar hij had een airwing frame ( fully ) , maar nu moeten ze hem een gelijkwaardig frame geven en dit is de airmatic. Maar hier staan echter enkel disc nokken op en geen v-brake nokken.

Maar nu is hij met zijn maguras en crossmaxen niks meer. Wie moet dat nu oplossen ? moet de fabrikant ervoor zorgen dat hij niks moet opleggen om nieuwe wielen moet kopen of moet hij maar nieuwe wielen aanschaffen ?
Als je een fiets binnengeeft wegens problemen, dan verwacht je toch ook een fiets terug! :roll:
Geen samenraapsel dat niet compatibel is [-X

Zaten de Xmaxxen en de magura's OEM op de fiets?
Gebruikersavatar
Wallie
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 16:33
Rijdt met: Xcluziv 054 Carbon, Trek Topfuel Carbon

Bericht door Wallie »

Nothing Impossible.
Ik kocht alleen het frame (cube airwing). De voorvork, magura's, crossmaxen, ... had ik al.
Ben eens benieuwd hoe de invoerder dit gaat oplossen.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Is er geen ander cube frame dat u wel aanstaat en dat wel velgremmen voorziet?
Eventueel een iets duurder exemplaar, waar je nog wat bij oplegt?

Dat zou toch mogelijk moeten zijn in die situatie!
Gebruikersavatar
TARGA
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 07 jun 2004 17:36
Rijdt met: Specialized Epic M4 COMP

Bericht door TARGA »

Ik ben nu al 4 maand aan het wachten op de herstelling-vervanging van mijn Cranck Brothers Egg Beater pedalen. Waren 1 jaar oud en hebben 2 jaar garantie. Zowel de verkoper, Filip Sport in Hoeilaart, als de invoerder gebaren van kromme haas. [-X
Nu anderhalve maand geleden een Specialized Epic in okkazie gekocht, wel in de Bike Shop in Diest hebben ze onder garantie een nieuwe achterbrug geplaatst ( CS) . De fiets werd daar oorpsronkelijk gekocht weliswaar. =D>
Dan weet je wel wie de betere fietsenboer is.
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

nothing 's impossible schreef:Is er geen ander cube frame dat u wel aanstaat en dat wel velgremmen voorziet?
Eventueel een iets duurder exemplaar, waar je nog wat bij oplegt?

Dat zou toch mogelijk moeten zijn in die situatie!
Duurder is er niet :wink:

Afbeelding
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

JanMan schreef:
nothing 's impossible schreef:Is er geen ander cube frame dat u wel aanstaat en dat wel velgremmen voorziet?
Eventueel een iets duurder exemplaar, waar je nog wat bij oplegt?

Dat zou toch mogelijk moeten zijn in die situatie!
Duurder is er niet :wink:

Afbeelding
Heeft die remnokken achteraan???

Vraag eens hoeveel ge moet opleggen hé!!!

Wie niet waagt blijft maagd :wink:
Plaats reactie