Gevallen van garantie

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

graag gedaan :wink:
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

ik rij met een cannodale F 500, ik kom net terug van de fietsenmaker, na reeds heel wat problemen was t de beurt aan de verende vork. Volgens mij werkte de vork nooit naar behoren. Van vrienden kreeg ik te horen dat er veel problemen zijn met de luchtkamer in de vorken. Ik ben helemaal niet technisch aangelegd, maar de verkoper van de winkel vertelde mij dat het maar om een gedeelde garantie kan gaan, omdat ik de vork niet goed onderhield. Volgens onderhoudsvoorschriften moet de vork om de 2 maanden opengedaan worden, gesmeerd en gereinigd, zelf kan je dit niet, er is speciaal materiaal voor nodig en kan alleen gebeuren door iemand die van cannondale opleiding hiervoor genoot. ik vind dit klinkklare onzin, maar moest wel 45€ betalen, ook al is de fiets nog maar 10maand oud, en heeft slechts 1200km op de teller. Had ik dit op voorhand geweten, ik kocht nooit die fiets. Wie laat zijn vork om de 2 maand onderhouden door zijn fietsmaker? Ook al reed je maar 1 rit,
volgens mij zever in zakskes
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

dit is volledig correct (alleen dat van die 2 maand weet ik niet), en voor een onderhoud kom je er nog goedkoop vanaf.
Dat van die problmene met de luchtbalg is helaas ook waar.
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

ik kan u een kopie van de bijgestuurde brief bezorgen. Er staat duidelijk op dat de vork om de 2maand een onderhoud nodig heeft van een door cannondaele geschoold hersteller. Er is ook speciaal materiaal voor nodig
groetjes
Gebruikersavatar
napoleon
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: za 23 okt 2004 11:25
Rijdt met: Gary Fisher Cake (fully) & Gary fisher HKEK (HT)
Contacteer:

gary fisher garantie

Bericht door napoleon »

ik heb mijn kader van mijn gary fisher tassajara ook zonder problemen vorige maand in garantie kunnen geven. er waren diverse plaatsen op het kader waar de lak afsprong en enkele scheurtjes vertoonden vooral aan de las rondom het balhoofd. de fietsenmaker (Husa bike (rudi) uit ertvelde) heeft enkele foto's genomen en voor een vervanging van het kader gezorgd de fiets was daar 3 jaar geleden aangekocht en aangezien ik nogal graag eenvoudige zwarte en zilvergrijze fietsen zie, (cake fully is ook zwart/zilvergrijs) heeft hij zelfs voor een passende zwarte kader voorzien een (Hookooheekoo) HKEK of hoe moet je het uitspreken. sober kader gitzwart met GF erop, alle lof voor de correcte garantie en de prima service van mijn fietsenmaker en GF bikes.

ciao

napoleon
Gebruikersavatar
janus
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 11:50
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door janus »

Het kader van mijn epic marathon '06 begon hier en daar plekken te krijgen van een witte schijn, ze hebben me onmiddellijk het nieuwe marathon frame opgestuurd. Na deze 2 keer te reinigen kwamen de stickers van al los met stukjes... Toen hebben ze me maar een carbon epic van 2006 opgestuurd - dit alles binnen de 2 weken!!!

Specialized zal toch een van de betere services hebben naar mijn mening.
=D> =D> =D>
grtn
Animal K
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 12 nov 2005 19:01

Bericht door Animal K »

frawiwi schreef:ik kan u een kopie van de bijgestuurde brief bezorgen. Er staat duidelijk op dat de vork om de 2maand een onderhoud nodig heeft van een door cannondaele geschoold hersteller. Er is ook speciaal materiaal voor nodig
groetjes
Wat herken ik dat toch.Heb een cannondale F600.Ik hou het nooit meer dan 6 maanden uit of luchtkamer is stuk.
laatst moest ik 80 euro betalen omdat ook veer gebroken was.
Dit systeem is ideaal voor fietsenmaker.Gegarandeerd kosten.
Men geeft een garantie van 1 jaar.Mijn eerste pech was na 10 maanden en men zei dat ik te laat was gekomen.Als ik dan vroeg wanneer ik moest binnenkomen zei men mij ninnen het jaar...?
De garantie geven is 1 zaak ze toepassen een andere.Als hij stuk gaat ben je steeds te laat.Want ik fiets er veel mee.Blijkbaar is het een fiets om in de living te zetten.
Koop nooit nog een Cannondale.Helemaal zijn prijs niet waard.

Groetjes Kurt
Gebruikersavatar
Bijterke
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 21:50
Rijdt met: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Bericht door Bijterke »

Gisteren beentjes even gaan losgooien en hoorde maar steeds een gekraak dat ik niet kon thuisbrengen. Thuisgekomen moeten vaststellen dat er een serieuze scheur zit achteraan waar de zadelpen ingaat, en ook vooraan net voor de lasnaad. Even naar de winkel in Eersel (Fietsland) gebeld en die gaan het opnemen met Cube. LTD 3 is wel niet meer beschikbaar maar zij zouden ervoor zorgen dat er bij mijn thuiskomst van de USA (binnen 2 weken) een nieuw frameke zal zijn.De vraag die ik wel heb is, of ik moet opdraaien voor de kosten van het overzetten van de onderdelen ? In feite heb ik er geen schuld aan dat het frame gebarsten is.
Gebruikersavatar
Bijterke
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 21:50
Rijdt met: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Bericht door Bijterke »

Hier is ie dan, nieuw frame, overgezet zonder kosten en dat op basis van foto's terwijl ik in de US was. Bedankt Cube en Fietsland =D> voor de goede service.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joriz
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: wo 01 sep 2004 21:31
Rijdt met: Trek Fuel Ex9 / Orbea Lanza

Bericht door Joriz »

Laatste tijd veel problemen met mijne cube, nl. de trapas. Origineel zat hier een vierkante as in, na een paar jaar heb ik deze laten vervangen door een shimano xt met externe lagers.
Na een halfjaar gaven de lagers problemen, stroef draaien etc wat nogal vaak voorkomt bij deze, dus gewoon vervangen.
Een hele tijd later zat er speling op, dus ik alles gedemonteerd en kijken wat er scheelt en blijkbaar is de schroefdraad aan de rechterkant nietmeer vlak, dus ik kon de oude lager er gewoon insteken zonder vast te draaien.
Nieuwe rechtste lager gestoken en die pakde terug op de schroefdraad (oef) maar nu is het weer van't zelfde.

Probleem is dus die schroefdraad die bijna gedeeltelijk weg is? (ongeveer 1cm, lengte van de lager) Veel verkeerd kunt ge niet doen met het monteren dus ik vraag mij af hoe dit kan en ik betwijfel ook dat ze dit niet onder garantie zullen vervangen. :-?
Plaats reactie