Gevallen van garantie

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

nothing 's impossible schreef:
JanMan schreef:
nothing 's impossible schreef:Is er geen ander cube frame dat u wel aanstaat en dat wel velgremmen voorziet?
Eventueel een iets duurder exemplaar, waar je nog wat bij oplegt?

Dat zou toch mogelijk moeten zijn in die situatie!
Duurder is er niet :wink:

Afbeelding
Heeft die remnokken achteraan???

Vraag eens hoeveel ge moet opleggen hé!!!

Wie niet waagt blijft maagd :wink:
Ja maar , het is die kader op de afbeelding dat hij krijgt , hij krijgt het topmodel.
De fiets is opgebouwd , kader appart gekocht.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Ja, ik ben mee :oops:

Dan heb je maar 2 opties, ofwel het frame aanvaarden, (en verlappen of je wielen en remmen verlappen) ofwel een minder modelleke kiezen en zien overeen te komen met Cube!

Misschien duikt er nog een oud frame op?
Sevydu
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: di 15 jun 2004 21:09
Rijdt met: Scott Scale 60

Re: Ook bij Giant supergarantie

Bericht door Sevydu »

Gf biker schreef:Ook Giant levert supergoede garantie heb ik aan den lijve mogen ondervinden. =D>

Dichtst bijgelegen dealer was fietswereld Vlassak net over de grens in het Nederlandse Budel.
Was Bax vroeger ook gene Giant dealer??
Gebruikersavatar
cataloog
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 19:52
Rijdt met: Cannondale Rush 01, Olympia team 29"er, Merida SCultura

Bericht door cataloog »

Van Giant heb ik inderdaad ook niet te klagen. Heb mij in Duitsland bij S-TEC Giant nrs composite (carbon frame voor de leken). Superlicht fietske.
Na 6 weken begeeft het NRS systeem na dolle afdaling. Ben naar de lokale Giant verdeler geweest in Keerbergen (had nog nooit zo ne fiets gezien) en gevraagd wat hij hier kon aan doen. Hij heeft Giant België in Kruibeke gecontacteerd en 5 weken later splinternieuw NRS veerelement en bevestigingselement en de kostprijs= o.oo euro. Het frame is naar Nederland geweest om zeker te zijn dat het goed gemonteerd werd.
Dat is topservice dat is niet zoals bij RIDLEY waar ze de mensen in het zak zetten. Mijn mudbike gekocht daar en Suntour laten vervangen door Comp. Na 8 maanden scheuren de vorkpijpen en bel naar ginder. Geen probleem wij fiksen da wel 4 maand later (had ondertussen al andere vork gekocht) krijg ik een rekening in de bus van Marzocchi Nederland
( vroegere Belgische RAG Bike) 100 euro te betalen voor het vervangen van de pijpen. IK heb eens gebeld naar Nederland en mijn gedacht eens goed gezegd. Blijkt achteraf een namaakvork uit Taiwan te zijn. Bij RIDLEY eens gaan kloppen en eerst weten ze van niks" meneer klets uit zijn nek" en 7 weken later krijg ik exuses in de bus en een papier dat zij mij die kosten gaan betalen en ik krijg dezelfde vork terug maar ik heb in der tijd wel betaald voor een Comp. Deze vervelende zaak is na te vragen bij DW fietsen in Hofstade die mens was ook niet goed van die historie serieuze slechte reclame voor die zijn zaak. Ondertussen zijn we 7 maand later en heb jij die vork al gezien , IK OOK NIET maar van mij zijn ze daar nog niet af.
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Als ik een raad mag geven : ik weet dat het forum hier niet voor gemaakt is maar start een topic over jouw specifiek garantiegeval en vermeld dit steeds in je (aangetekende) briefwisseling.Heb zelf een situatie van 'Vergeet die garantie maar' naar 'Hier is je nieuw frame,meneer' weten om te buigen,dankzij de zgz. publiciteit en steun op dit forum.Never underestimate the power of Mountainbike.be :wink: .........
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Remgarantie

Bericht door SusXT »

Na een eerste rit van 30 km waren mijn remblokjes van de Shimano LX schijfremmen al op.(modderig en nat weer) Gelukkig heb ik niet te hard doorgeremd, want ik voelde dat er iets mis was. Maar toch zie je een kras op de schijf.
Kan één kras kwaad? Mag ik rekenen op de garantie van Trek of moet ik hopen dat de dealer goedgezind is? Vallen de remblokjes onder garantie? Of alleen de schijf?

Mvg,
Kris
Gast

Bericht door Gast »

geen van beide valt onder garantie
die vallen onder de noemer slijtage
dit kan je zeker voor hebben bij omstandigheden zoal het nu is
modder ,zand, mss nog hier en daar strooizout
Laatst gewijzigd door Gast op zo 20 feb 2005 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Bij Merida vliegen ze asap een nieuw frame over bij stressbreuk. En ik kan het weten want een Mg frame breekt zo gemiddeld 2 keer per jaar :roll: Garantie is 5 jaar (maar gezien de breukfrequentie in praktijk dus eeuwigdurend :D )
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Re: Remgarantie

Bericht door K2-er »

Krisbike schreef:Na een eerste rit van 30 km waren mijn remblokjes van de Shimano LX schijfremmen al op.(modderig en nat weer) Gelukkig heb ik niet te hard doorgeremd, want ik voelde dat er iets mis was. Maar toch zie je een kras op de schijf.
Kan één kras kwaad? Mag ik rekenen op de garantie van Trek of moet ik hopen dat de dealer goedgezind is? Vallen de remblokjes onder garantie? Of alleen de schijf?

Mvg,
Kris
volgens mij kan een kras heus geen kwaad, trouwens een schijf slijt toch sowieso af.
Gebruikersavatar
Wallie
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 16:33
Rijdt met: Xcluziv 054 Carbon, Trek Topfuel Carbon

Bericht door Wallie »

Heb na enkele maanden wachten vandaag mijn eerste tochtje met de nieuwe fiets gemaakt. Kreeg van Cube een nieuw frame in vervanging van mijn Airwing. Ik kreeg van Cube de keus om een Airmatic 2004 of Airmatic 2005 in vervanging te krijgen. Ik heb natuurlijk voor de 2005 gekozen maar moest dan wel wat wachten. Zat een nieuwe Thomson Elite zadelpen bij en een nieuw balhoofd. Ik ben dus 100 % tevreden over dit garantie-geval. Een pluimpje ook voor mijn fietshandelaar en de Cube-invoerder in België die mij prima hebben verder geholpen.
Plaats reactie