Nieuwe 29er

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
eronJ
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 16 aug 2013 15:20

Nieuwe 29er

Bericht door eronJ »

Hallo allemaal

Ik ben al enige tijd rond aan het kijken voor een nieuwe mountainbike voor komend jaar. Momenteel heb ik de lijsten van Scott, Orbea en ook al wat informatie gevraagd aan een "Merida-dealer."

Mijn budget reikt maximaal tot € 1800.

De bedoeling is om met deze fiets wedstrijdjes te rijden (lager niveau, bv. ATB Cross), toertochten,..

Nu weet ik dat er op dit forum toch wel enkele 'kenners' zitten van fietsen en een mening van anderen is altijd leuk meegenomen.

Dit is de fiets die ik op het oog heb : Orbea Alma 29 H30.
(Op deze link vind je de details ; http://www.orbea.com/be-en/bicycles/alma-29-h30/" onclick="window.open(this.href);return false; )

Is dit volgens jullie een goede verhouding prijs/kwaliteit ? Wat kan ik beter anders bestellen ? ..

Alle tips zijn welkom!
Grtn
eronJ
joeke
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29

Re: Nieuwe 29er

Bericht door joeke »

Hallo,

Je hebt nog wat over op je budget.
Neem in ieder geval de optie voor de remmen en zie met de fietshandelaar of je geen lichtere wielen kan verkrijgen.

Groetjes,

Joeke
eronJ
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 16 aug 2013 15:20

Re: Nieuwe 29er

Bericht door eronJ »

joeke schreef:Hallo,

Je hebt nog wat over op je budget.
Neem in ieder geval de optie voor de remmen en zie met de fietshandelaar of je geen lichtere wielen kan verkrijgen.

Groetjes,

Joeke
Het probleem met die wielen is dat ik nu niet kan zien wat ze wegen (één van de 3 opties) want vind er nergens echt degelijke informatie over :-k

De wielen zou ik eventueel wel achteraf nog kunnen laten wijzigen ?

Remmen van Formula laten vervangen door slx remmen was ik sowieso van plan aangezien ik geen echte fan ben van die Formula remmen :)

Bedankt voor je reactie alvast !

Groeten
eronJ
Plaats reactie