transalp fiets

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
marat
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 19 jan 2005 13:54

transalp fiets

Bericht door marat »

weten julie soms welke fiets aan te raden is voor de transalp, kheb een lichte voorkeur voor de specialized marathon, is die goed? of hebben julie andere voorstellen :D :D :D alvast bedankt
denniz
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 28 mei 2004 12:41

Bericht door denniz »

Lichte hardtail cannondale mss??? Met een keigoede fatty of lefty?

Klimt als een ....
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Bericht door Eric B »

Kan best zijn dat die klimt als een ...

Maar afdalen ...

Soit hangt af van je ambities denk ik ...

Ga je voor top 50 en wil je ultralicht gaan, dan is alleen een hardtail betaalbaar.

Wij gaan voor onze eigen prestatie en gaan voor de derde keer op onze Stumpjumper fullys... full lockout om te klimmen, full suspension in de afdalingen en dat met een uitstekend gewicht (11,4kg)

Meer moet dat niet zijn.

Eric B
marat
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 19 jan 2005 13:54

Bericht door marat »

zeker niet de bedoeling om binnen de top 50 te eindigen, primaire ambitie is eigenlijk uitrijden, maar dacht dat het aangeraden was om een fully te hebben, want ik ging mijn hardtail tegen een fully inruilen????
Gebruikersavatar
Simber
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: wo 05 jun 2002 02:00
Rijdt met: SantoS SingleSpeed

Bericht door Simber »

In 2003 zag ik daar een enkeling met een vaste vork rondcrossen.

Moet kunnen !
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Simber schreef:In 2003 zag ik daar een enkeling met een vaste vork rondcrossen.

Moet kunnen !
Inderdaad, ik heb vroeger ook de Iron bike en andere zware tochten in de Alpen met een vaste vork gedaan.
Gast

Bericht door Gast »

Eric B schreef:Kan best zijn dat die klimt als een ...

Maar afdalen ...

Soit hangt af van je ambities denk ik ...

Ga je voor top 50 en wil je ultralicht gaan, dan is alleen een hardtail betaalbaar.

Wij gaan voor onze eigen prestatie en gaan voor de derde keer op onze Stumpjumper fullys... full lockout om te klimmen, full suspension in de afdalingen en dat met een uitstekend gewicht (11,4kg)

Meer moet dat niet zijn.

Eric B
denk je dat je met een cannondale niet goed kunt dalen?
keep dreaming dan hoor
vork is een stuk stijver dan een sid
daar durf ik nog eens niet mee doorgaan in de vlaanderen laat staan dat ik met zo'n vork in de alpen zou rijden
ik en mijn maat gaan met onze cannondale's overal af zelf in metabief vna afdalingspiste's zijn we al geweest en niet echt kalmkes aan hoor
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

manitou. schreef:denk je dat je met een cannondale niet goed kunt dalen?
Eric B had het waarschijnlijk op het woordje "hardtail", ongeacht het merk ...
Gast

Bericht door Gast »

dan nog
mijne maat heeft hardtail en die vlamt daarmee door omhoog en omlaag
en ik ken mannen die harder met een hardtail omlaag gaan dat de meesten onder ons met een fully
heeft voor 80% te maken met techniek
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Re: transalp fiets

Bericht door catchup! »

marat schreef:weten julie soms welke fiets aan te raden is voor de transalp, kheb een lichte voorkeur voor de specialized marathon, is die goed? of hebben julie andere voorstellen :D :D :D alvast bedankt
ik zou zeggen: testrijden zeker met de epic. Het systeem-dat-in-uw-plaats-denkt (brain) heeft voor- en tegenstanders. Soms zou de fiets onvoorspelbaar gedrag tentoon spreiden. Anderen worden er dan weer wereldkampioen mee.

Nee serieus, ge moet daar eens mee testrijden. En vergelijk dan ook ineens met de stumpjumper fsr (in 100 of 120 mm veerweg verkrijgbaar). Eén van de beste volledig actieve fullies. Had vroeger nogal last van pompen (ne mens kan niet alles willen) maar tegenwoordig bestaan daar ook al deftige dempers voor (ppd of zoiets). Is trouwens lichter dan den Epic.

En laat u niets wijsmaken, een fully is beter dan een hardtail als het op lange alpen-afstanden aankomt en als ge geen competitierenner zijt.
Plaats reactie