Forumoverzicht Productinfo Welke bike geniet de voorkeur? transalp fiets

transalp fiets

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht wo 19 jan 2005 13:58
marat Mountainbiker

weten julie soms welke fiets aan te raden is voor de transalp, kheb een lichte voorkeur voor de specialized marathon, is die goed? of hebben julie andere voorstellen :D :D :D alvast bedankt

Bericht wo 19 jan 2005 14:19
denniz Mountainbiker

Lichte hardtail cannondale mss??? Met een keigoede fatty of lefty?

Klimt als een ....

Bericht wo 19 jan 2005 14:31
Eric B Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08

Kan best zijn dat die klimt als een ...

Maar afdalen ...

Soit hangt af van je ambities denk ik ...

Ga je voor top 50 en wil je ultralicht gaan, dan is alleen een hardtail betaalbaar.

Wij gaan voor onze eigen prestatie en gaan voor de derde keer op onze Stumpjumper fullys... full lockout om te klimmen, full suspension in de afdalingen en dat met een uitstekend gewicht (11,4kg)

Meer moet dat niet zijn.

Eric B

Bericht wo 19 jan 2005 14:51
marat Mountainbiker

zeker niet de bedoeling om binnen de top 50 te eindigen, primaire ambitie is eigenlijk uitrijden, maar dacht dat het aangeraden was om een fully te hebben, want ik ging mijn hardtail tegen een fully inruilen????

Bericht wo 19 jan 2005 17:56
Simber Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: SantoS SingleSpeed
In 2003 zag ik daar een enkeling met een vaste vork rondcrossen.

Moet kunnen !

Bericht wo 19 jan 2005 21:14
Magura Mountainbiker

Mijn bike: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Simber schreef:
In 2003 zag ik daar een enkeling met een vaste vork rondcrossen.

Moet kunnen !

Inderdaad, ik heb vroeger ook de Iron bike en andere zware tochten in de Alpen met een vaste vork gedaan.

Bericht wo 19 jan 2005 21:51
Gast

Eric B schreef:
Kan best zijn dat die klimt als een ...

Maar afdalen ...

Soit hangt af van je ambities denk ik ...

Ga je voor top 50 en wil je ultralicht gaan, dan is alleen een hardtail betaalbaar.

Wij gaan voor onze eigen prestatie en gaan voor de derde keer op onze Stumpjumper fullys... full lockout om te klimmen, full suspension in de afdalingen en dat met een uitstekend gewicht (11,4kg)

Meer moet dat niet zijn.

Eric B

denk je dat je met een cannondale niet goed kunt dalen?
keep dreaming dan hoor
vork is een stuk stijver dan een sid
daar durf ik nog eens niet mee doorgaan in de vlaanderen laat staan dat ik met zo'n vork in de alpen zou rijden
ik en mijn maat gaan met onze cannondale's overal af zelf in metabief vna afdalingspiste's zijn we al geweest en niet echt kalmkes aan hoor

Bericht wo 19 jan 2005 22:05
Thierry Mountainbiker

Mijn bike: veel te veel ...
manitou. schreef:
denk je dat je met een cannondale niet goed kunt dalen?

Eric B had het waarschijnlijk op het woordje "hardtail", ongeacht het merk ...

Bericht wo 19 jan 2005 22:06
Gast

dan nog
mijne maat heeft hardtail en die vlamt daarmee door omhoog en omlaag
en ik ken mannen die harder met een hardtail omlaag gaan dat de meesten onder ons met een fully
heeft voor 80% te maken met techniek

Bericht wo 19 jan 2005 22:19
catchup! Avatar gebruiker
Mountainbiker

marat schreef:
weten julie soms welke fiets aan te raden is voor de transalp, kheb een lichte voorkeur voor de specialized marathon, is die goed? of hebben julie andere voorstellen :D :D :D alvast bedankt

ik zou zeggen: testrijden zeker met de epic. Het systeem-dat-in-uw-plaats-denkt (brain) heeft voor- en tegenstanders. Soms zou de fiets onvoorspelbaar gedrag tentoon spreiden. Anderen worden er dan weer wereldkampioen mee.

Nee serieus, ge moet daar eens mee testrijden. En vergelijk dan ook ineens met de stumpjumper fsr (in 100 of 120 mm veerweg verkrijgbaar). Eén van de beste volledig actieve fullies. Had vroeger nogal last van pompen (ne mens kan niet alles willen) maar tegenwoordig bestaan daar ook al deftige dempers voor (ppd of zoiets). Is trouwens lichter dan den Epic.

En laat u niets wijsmaken, een fully is beter dan een hardtail als het op lange alpen-afstanden aankomt en als ge geen competitierenner zijt.

Volgende

Keer terug naar Welke bike geniet de voorkeur?