mtb scott

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Fredwitrave
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: di 09 mar 2004 11:39
Rijdt met: Thompson Mach-5 XC

Scott Boulder 2004

Bericht door Fredwitrave »

Heeft er iemand ervaring met de Scott Boulder 2004? Ik was vooral onder de indruk van de voorvork: Manitou Axel Comp Lockout/TPC 80 mm. Deze vind ik bij geen enkele andere mtb van deze prijsklasse (1099 euro).

Heeft de fiets echter ook grote nadelen? Alle tips zijn welkom.
Gebruikersavatar
casper
Mountainbiker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 16 okt 2003 18:55
Rijdt met: Cube Reaction race, Marzochi, HS33, Full xt
Contacteer:

Bericht door casper »

Cube LTD3 heeft em ook dacht ik 1080€

groeten

Stievie :lol:
Fredwitrave
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: di 09 mar 2004 11:39
Rijdt met: Thompson Mach-5 XC

Bericht door Fredwitrave »

Nog mensen met tips? Ik zoek een fiets van rond de 1000 euro. Wie heeft een bepaalde voorkeur?
mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

Bericht door mario »

...ff in de zoekfunctie : cube, bulls, canyon, radon, ... enz intypen... en je zal er al een hele boterham aan hebben ...

Na een selectie nog eens terug komen, want er zijn een hele hoop fietsen voor dit budget.
En misschien ook eens melden wat uw bedoeling is met de fiets te gaan doen...uiteraard rijden #-o , maar waar. Naar het werk?, om de plaatselijke kerktoren?, in de vlaamse ardennen? in de "echte " ardennen....?

Veel succes in de zoektocht.

Mario
niek
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 23:34

Bericht door niek »

www.thompson.be , gebt diene mach vijf me ne pilot xc ( das dus luchtgeveerd) , en volledig ( maar dan ook volledig :) ) lx. en allemaal richey onderdelen
Fredwitrave
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: di 09 mar 2004 11:39
Rijdt met: Thompson Mach-5 XC

Bericht door Fredwitrave »

niek schreef:www.thompson.be , gebt diene mach vijf me ne pilot xc ( das dus luchtgeveerd) , en volledig ( maar dan ook volledig :) ) lx. en allemaal richey onderdelen
Beste Niek,

ook op het gebied van voorvorken ben ik een hele leek. Kan je misschien een vergelijking maken tussen de Manitou Axel Comp met lockout en de Rock Shock Pilot XC? Zijn hier fundamentele verschillen en welke zijjn voor en nadelen van elke vork?
niek
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 23:34

Bericht door niek »

ok , ook ik weet er niet zo veel van , als iemand anders wil antwoorden in mijn plaats doe maar ze :roll: . Wat ik denk is dus dat die pilot xc beter is dan die manitou , alleen al omdat ze lucht gedempt is en niet oliegedempt (das dus beter). ze zijn alletwee 100 mm zeker , maar van die manitou zeggen ze , datie onstabieler is door dat die brug langs achter zit en datie ook al zou problemen geven kwa stijfheid . kheb dat gelezen ( toch al op twee forums) ik spreek dus niet uit ervaring. Sommige zeggen dat die problemen bij de nieuwere vorken al verholpen zijn ... maar hij weegt ook nog meer dan die pilot , die zo een 1700 g weegt en die manitou iets boven de 2kg ma kweet ni juist hoeveel. Ik denk wel dat dat een verschil is dajje voelt ze, een verschil van 500g voelt ge toch al op u fiets. ma ie kost wel iets meer denkik die pilot. een voordeel van die manitou is wel dat er een lockout op zit, das dan gelijk da ge me een starre voorvork rijdt , maar mijn mening is da ge da int begin wel veel aanzet , ma na nen tijd is da gedaan ze . nadelen van die die pilot , ik heb hem dus zelf zullen er ook wel zijnzoals bij de axel , maar toch wel in mindere mate , stijver, stabieler, en weegt minder. Soms vind ik wel datie gelijk nog wat te zacht staat alstij opt hardste moet , maar das persoonlijk e , de volgende keer vraag ik dan wel aan mijn lbs datij der wa meer lucht nog indoet, wat ge dus ni kunt me nen oliegedempten. Moest iemand het hier ni me eens zijn , zeg maar ze
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

niek schreef:Wat ik denk is dus dat die pilot xc beter is dan die manitou , alleen al omdat ze lucht gedempt is en niet oliegedempt (das dus beter).
Olie is geen verend element, maar zorgt enkel voor de demping.
Een Pilot XC gebruikt zowel veer als lucht als verend element.
Fredwitrave
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: di 09 mar 2004 11:39
Rijdt met: Thompson Mach-5 XC

Bericht door Fredwitrave »

Ik ben me toch aan't bedenken over de Scott Boulder. Er steken volgens mij toch een aantal zwakkere elementen op deze fiets, o.a. de remmen.

Ben eens bij Thompson gaan kijken en zie daar degelijke fietsen voor een zeer redelijke prijs. De Scott bouleder kost 1099 euro, en voor iets minder geld kan ik bij Thompson de Mach-5 kopen, uitgerust met volledige lx groep en rock schock pilot xc voorvork en afgewerkt met Richey onderdelen, voor 1090 Euro. (http://www.thompson.be/nederl/mtb-home.htm)

Ik heb begrepen dat een Pilot xc voorvork met luchtdruk, beter zou zijn dan de Manitou axell die op de Scott staat. Klopt dat?

Lijkt dit jullie een goede fiets? Zijn er nog andere goede kopen in deze prijscategorie?

Tnx
Gebruikersavatar
fiete R-vrouw2
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 10 feb 2004 11:00
Rijdt met: bossue sport/magura hs33/manitou axel

Bericht door fiete R-vrouw2 »

stievie schreef:Cube LTD3 heeft em ook dacht ik 1080€

groeten

Stievie :lol:
ja die heeft hem ook en vind hem persoonlijk 10x schoner voor de prijs van 995€!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
heny in poperinge!!!!!!



=P~ meirhaeghe rules =P~
Plaats reactie