Advies nodig voor een Orbea bike.

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Sunreezer
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 20 mei 2007 15:52
Rijdt met: Orbea Alma Carbon

Advies nodig voor een Orbea bike.

Bericht door Sunreezer »

Ik ben van plan me een nieuwe mountainbike aan te schaffen en mijn oog is gevallen op Orbea, ook omdat hier twee straten verder een verdeler zit van die bikes.

Qua budget zit ik aan maximum € 1500, dit omdat ik om te beginnen al geen competities of marathons plan. Moest de hobby verder uit de hand lopen kan ik nog altijd verder uitkijken naar een ander model of type. Momenteel beperk ik mij tot routes en tourtochten in regio Zuid-Oost-Vlaanderen, deze zomer ga ik echter ook uitwijken richting de Ardennen.

Enkele zaken die ik uit de aankoop van mijn vorige bike geleerd heb is dat ik best niet bespaar op versnellingen, vorige keer had ik achteraan een Deore en vooraan een Acera, al vrij snel ondervond ik hiermee hinder als ik wat te lang op natte parcours gereden had. Dus qua versnellingen wil ik echt wel degelijk materiaal hebben deze keer, uiteraard geen gear die dient voor competitie.
Ook op gebied van remmen wil ik meer dan degelijk zitten, ik heb gezien dat de meeste Orbea bikes allemaal over schijfremmen beschikken, dus ik veronderstel dat dit wel al goed zal zijn, al zitten hier uiteraard ook verschillen op.

Op onderstaande link staan al de bikes die beschikbaar zijn, echter zie ik totaal door de bomen het bos niet meer en heb ik totaal geen idee wat te kiezen. Dus enig advies is altijd welkom :-) .

http://www.orbea.com/be-en/bicycles/#mountain" onclick="window.open(this.href);return false;

Als ik trouwens voor dat budget een veel betere fiets zou hebben van een ander merk dan mag dit ook gerust gezegd worden, dan ga ik voor die optie.
joeke
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29

Re: Advies nodig voor een Orbea bike.

Bericht door joeke »

Hallo,

Orbea Alma 29 H50 met de optie van de wielen.
Orbea Alma H30 met optie van de wielen.

Best eens afspreken met je fietsenmaker.

Groetjes,

Joeke
Gebruikersavatar
InS
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 11:15
Rijdt met: Jet9 RDO / Air9 RDO / Air9 Alu
Contacteer:

Re: Advies nodig voor een Orbea bike.

Bericht door InS »

Ik heb een Orbea te koop staan die top is afgemonteerd en ruim in uw budget valt.
(Indien je zou overwegen om een 2de handse te kopen)

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 4&t=115083" onclick="window.open(this.href);return false;
chrissie
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: di 11 jul 2006 23:12
Rijdt met: 29 -T24
Contacteer:

Re: Advies nodig voor een Orbea bike.

Bericht door chrissie »

nog iemand ervaring met orbea 29er?

onlangs in vranckx gezien dat orbea onderdeel van coöperative is, idee sprak we me wel aan, hopelijk de fietsen ook
joeke
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29

Re: Advies nodig voor een Orbea bike.

Bericht door joeke »

chrissie schreef:nog iemand ervaring met orbea 29er?

onlangs in vranckx gezien dat orbea onderdeel van coöperative is, idee sprak we me wel aan, hopelijk de fietsen ook
Hallo,
Zelf ben ik de trotse eigenaar van een Occam 29r Carbon.
Zalig machientje.

Ondertussen rij ik al meer dan 10 jaar met een Orbea.
Steeds een correcte behandeling gekregen. Fietsenmaker speelt daarbij waarschijnlijk ook een rol.

Groetjes,

Joeke
Plaats reactie