Advies nodig van experts!

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Voske
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 13 nov 2006 13:42
Rijdt met: Cannondale Scalpel Si Hi-Mod, Scalpel HT, Topstone Carbon Lefty, Niner Air 9 RDO
Contacteer:

Re: Advies nodig van experts!

Bericht door Voske »

hoe groot ben je? En waar ga je meestal rijden?
GertVDH
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 17 feb 2013 13:50

Re: Advies nodig van experts!

Bericht door GertVDH »

1m90...bloso-routes
Voske
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 13 nov 2006 13:42
Rijdt met: Cannondale Scalpel Si Hi-Mod, Scalpel HT, Topstone Carbon Lefty, Niner Air 9 RDO
Contacteer:

Re: Advies nodig van experts!

Bericht door Voske »

dan zou ik toch nog eens serieus nadenken of je wel voor een 26" zou gaan ...
een 29er geeft een veel beter rendement en iemand van jouw grootte gaat ook veel beter zitten op een 29er.

ivm met je keuze heb ik het niet zo voor die grote merken, die zwaaien soms met een sublieme afmontage maar ontgoochelen dan erg op gebied van frame en wielen, terwijl dat net nu het belangrijkste is
GertVDH
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 17 feb 2013 13:50

Re: Advies nodig van experts!

Bericht door GertVDH »

Wat raad jij dan aan van merk kader en afmontage?
trainingsbeest
Mountainbiker
Berichten: 960
Lid geworden op: ma 31 aug 2009 20:03
Rijdt met: Gaea2 lefty xlr carbon mavic slr carbonice montage

Re: Advies nodig van experts!

Bericht door trainingsbeest »

Voske schreef:dan zou ik toch nog eens serieus nadenken of je wel voor een 26" zou gaan ...
een 29er geeft een veel beter rendement en iemand van jouw grootte gaat ook veel beter zitten op een 29er.

ivm met je keuze heb ik het niet zo voor die grote merken, die zwaaien soms met een sublieme afmontage maar ontgoochelen dan erg op gebied van frame en wielen, terwijl dat net nu het belangrijkste is
Ik denk dat het eerder de grote merken die goei frames hebben en mindere afmontage

Als ik scott /specialized en cube vergelijk dan is het eerder cube met goede afmontage en mindere groep
Voske
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 13 nov 2006 13:42
Rijdt met: Cannondale Scalpel Si Hi-Mod, Scalpel HT, Topstone Carbon Lefty, Niner Air 9 RDO
Contacteer:

Re: Advies nodig van experts!

Bericht door Voske »

GertVDH schreef:Wat raad jij dan aan van merk kader en afmontage?
Eerst en vooral, als je een fiets op het oog hebt, bekijk je best hoe het alu frame is opgebouwd en uit welke materie, zo is er een groot verschil tussen de goedkopere double butted frames en de betere triple butted frames. Deze laatste hebben een betere (en lagere) gewichtsverdeling dat de gehele loop van de fiets ten goede komt.

Een XT voor jouw budget is mooi meegenomen, maar niet als dit ten koste gaat van het frame. Ikzelf ben een fan van KTM fietsen; steeds hele lichte frames in triple butted met een goede afmontage die past bij het karakter van de fiets. Met jouw budget zit je goed met een Ultra Sport of Ultra Race van KTM.
Restyle
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
Rijdt met: Specialized Epic

Re: Advies nodig van experts!

Bericht door Restyle »

Heb zelf altijd op ne Trek 26"er gereden, ne maat van mij heeft nu een Trek 29"er zeer content van, ik zou sowieso voor 29 gaan, je zal er zeker geen spijt van hebben!

Een 26 ziet er als een kinder fietske uit als je de 29"er er langs zet ;)
RUDYCOBOY
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: za 23 feb 2013 12:00

Re: Advies nodig van experts!

Bericht door RUDYCOBOY »

Hallo, ik ben 16 jaar, en zou graag wat tips krijgen in verband met de aankoop van een mtb en het mountainbiken zelf, wat zou een goede fiets zijn voor competitie te doen en verder? Deze geniet allen sinds mijn voorkeur http://www.specialized.com/be/nl/bikes/ ... mpcarbon29" onclick="window.open(this.href);return false;

Hopelijk snel reactie :D
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Advies nodig van experts!

Bericht door _anonymus_ »

RUDYCOBOY schreef:Hallo, ik ben 16 jaar, en zou graag wat tips krijgen in verband met de aankoop van een mtb en het mountainbiken zelf, wat zou een goede fiets zijn voor competitie te doen en verder? Deze geniet allen sinds mijn voorkeur http://www.specialized.com/be/nl/bikes/ ... mpcarbon29" onclick="window.open(this.href);return false;

Hopelijk snel reactie :D
Da's alvast een goede keuze en goede basis voor een competitiefiets.
Maar wat is je budget? Want dit is al geen betaalbaar beginnersfietske meer...
RUDYCOBOY
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: za 23 feb 2013 12:00

Re: Advies nodig van experts!

Bericht door RUDYCOBOY »

_anonymus_ schreef:
RUDYCOBOY schreef:Hallo, ik ben 16 jaar, en zou graag wat tips krijgen in verband met de aankoop van een mtb en het mountainbiken zelf, wat zou een goede fiets zijn voor competitie te doen en verder? Deze geniet allen sinds mijn voorkeur http://www.specialized.com/be/nl/bikes/ ... mpcarbon29" onclick="window.open(this.href);return false;

Hopelijk snel reactie :D
Da's alvast een goede keuze en goede basis voor een competitiefiets.
Maar wat is je budget? Want dit is al geen betaalbaar beginnersfietske meer...
Iets meer als 1500 euro :D
Plaats reactie