Toch nog voor een 26" kiezen?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
!Bart
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: za 10 nov 2012 12:11
Rijdt met: Kona Honzo AL/DL

Toch nog voor een 26" kiezen?

Bericht door !Bart »

Ik ben nog steeds op zoek naar, voor mij, .. de beste mtb.

Wat is is jullie mening over deze:

http://dl.dropbox.com/u/63438013/Moozes%20Marathon.pdf

Afmontage lijkt me best goed te zitten, .. wat mij momenteel nog tegenhoud zijn de 26" wielen.

Ik heb reeds geïnformeerd, en in dit frame passen geen 650b wielen.
gbv
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 15:45
Rijdt met: Cube Reaction Race '12

Re: Toch nog voor een 26" kiezen?

Bericht door gbv »

wil je met 650b wielen rijden opteer dan voor een 650b frame.
voor de keuze qua wielgrootte zou ik kijken naar je lengte en voorkeuren.
ben je 1m60 groot, dan zou ik nooit voor 29er gaan. Andersom net hetzelfde. 2m00, dan zou je mij nooit op een 26er zien.

daarnaast speelt ook de voorkeur een rol. heb je liever een iets speelser en technischer rijgedrag, ga dan voor de 26er of 650b. ga je voor comfort en iets minder technisch, dan kies je beter voor een 29er.

als je zoals je zelf zegt laat tegenhouden door het feit dat de fiets geen 650b is, dan zou ik de fiets laten voor wat hij is en op zoek gaan naar iets anders!

een chinees 27.5" frame met 650b wielen in en eigen keuze qua afmontage is misschien een optie!
kurrefromtungere
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 21 jul 2012 20:58
Rijdt met: ene met 27.5" banden

Re: Toch nog voor een 26" kiezen?

Bericht door kurrefromtungere »

Chique fiets. En het feit dat er geen 650b wielen oppassen is toch niet zo heel erg, met een 26'' gaat ge u heus niet minder amuseren
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Toch nog voor een 26" kiezen?

Bericht door kevx »

Ik zou geen 26er meer kopen....

Rij nu 2j met nen 29er en nog altijd content en overtuigd dat het beter rijd dan ne 26er( voor mij toch)

als ik nu moest kiezen zou ik direkt terug een 29er durven kopen, alhoewel ik 650b toch ook zou overwegen.
kurrefromtungere
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 21 jul 2012 20:58
Rijdt met: ene met 27.5" banden

Re: Toch nog voor een 26" kiezen?

Bericht door kurrefromtungere »

Als ik u was zou ik de 3 wielmaten gaan testen en daarna kiezen welke maat ge wilt
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Toch nog voor een 26" kiezen?

Bericht door kawa »

kevx schreef:Ik zou geen 26er meer kopen....

Rij nu 2j met nen 29er en nog altijd content en overtuigd dat het beter rijd dan ne 26er( voor mij toch)

als ik nu moest kiezen zou ik direkt terug een 29er durven kopen, alhoewel ik 650b toch ook zou overwegen.

Da begrijp ik dus nie he...

Zo content van een 29er, maar toch interesse in een 650B
Da's bijna toegeven dat die 29er het toch ook niet helemaal is...

Zijn die wielen dan toch net iets te groot?
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Toch nog voor een 26" kiezen?

Bericht door Edlisjas »

Zelfs al zou ik gratis en voor niks een 26er krijgen, ik zou hem niet meer moeten hebben. Vind ze niet mooi en persoonlijk rij ik veel beter op een 29er.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Toch nog voor een 26" kiezen?

Bericht door kevx »

kawa schreef:
kevx schreef:Ik zou geen 26er meer kopen....

Rij nu 2j met nen 29er en nog altijd content en overtuigd dat het beter rijd dan ne 26er( voor mij toch)

als ik nu moest kiezen zou ik direkt terug een 29er durven kopen, alhoewel ik 650b toch ook zou overwegen.

Da begrijp ik dus nie he...

Zo content van een 29er, maar toch interesse in een 650B
Da's bijna toegeven dat die 29er het toch ook niet helemaal is...

Zijn die wielen dan toch net iets te groot?
Er zullen wel meer dingen zijn de jij niet begrijpt... Ik zou 650b overwegen en dit enkel uit nieuwsgierigheid... We weten allemaal dat jij het niet hebt voor 29ers en dat je elk detail gebruikt om in het nadeel te spreken...

Heb toen men bike weg was voor herstelling nog es met ne 26" mtb gereden en ik weet zeker--> mijn wielen zijn niet te groot, die van u zijn zeker en vast te klein (voor mij toch) :wink:
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Toch nog voor een 26" kiezen?

Bericht door kawa »

kevx schreef:
Er zullen wel meer dingen zijn de jij niet begrijpt... Ik zou 650b overwegen en dit enkel uit nieuwsgierigheid... We weten allemaal dat jij het niet hebt voor 29ers en dat je elk detail gebruikt om in het nadeel te spreken...

How kevx'ke....

Ik ben minder fanatiek tegen 29ers dan gij (en anderen, zie hierboven) tegen 26" wielen zijn. :wink:
En dat ik elk detail gebruik om in het nadeel te spreken is ook bullshit. Er zijn er anders ook genoeg die wel elke mogelijkheid benutten om fietsen met 26" wielen in het belachelijke te trekken.


Nog iets, ik ben van 't weekend zelfs nog eens een 29er gaan testen. Zo hard ben ik ertegen. :-?
Je zal me ook nergens zien schrijven dat ik nooit op een 29er zal rijden. Als ik een nieuwe HT ga kopen ben ik haast verplicht om voor een 29er te kiezen.
Ik vraag me af waarom sommigen denken dat ik anti-29er ben. Ik vind ze gewoon nie schoon, maar da's ook het enige slecht dat ik erover schrijf.
Dat ik persoonlijk de voordelen niet zo geweldig vind dan jullie, daar kan ik niets aan doen.



Maar het is net omdat jullie allemaal zo heilig overtuigd zijn dat een 29er DE BIKE is, dat ik het gek vind dat je dan toch een 650B zou overwegen.
Als ik een 29er zo geweldig zou vinden, dan zou ik alvast geen 650B nodig hebben.

Maar goed...
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Toch nog voor een 26" kiezen?

Bericht door kenny »

Ik persoonlijk (1m72) zal ook niet meer terugkeren van 29" naar 26". Maar die 650b wil ik wel eens testen.
De van Paulissen ziet er in elk geval al serieus knap uit :wink:
Plaats reactie