2012 Trek elite 9.6, doen of niet?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
TomMtb
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 31 okt 2012 16:31

2012 Trek elite 9.6, doen of niet?

Bericht door TomMtb »

Vandaag bij de lokale fietsenmaker een 2012 Trek elite 9.6 zien staan tegen een aantrekkelijke prijs (catalogusprijs - €400).

De elite 9.6 heeft een carbon frame, dat is het enige wat me doet aarzelen eerlijk gezegd...

In het verleden een Ridley Compact met carbon voorvork gehad en die kraakte na een tijdje. Nu twijfel ik een beetje om voor een volledig carbon frame te gaan.

Help? :-)
Gebruikersavatar
Johny Leoni
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: za 28 mei 2011 08:59
Rijdt met: Specialized SJ met kleine wielen

Bericht door Johny Leoni »

Doen! Waarom toch altijd die schrik voor carbon???
TomMtb
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 31 okt 2012 16:31

Bericht door TomMtb »

Johny Leoni schreef:Doen! Waarom toch altijd die schrik voor carbon???
Er doen natuurlijk verhalen de ronde, maar da's voor alu kaders ook het geval...
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Bericht door MirFlash »

Eens opsommen van alom gekende feiten :

Staal : roest
Alu : loeihard
Carbon : oei fragiel
TiTa : te duur

... Euh mé wa moet ge dan wel rijden ... #-o
TomMtb
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 31 okt 2012 16:31

Bericht door TomMtb »

MirFlash schreef:Eens opsommen van alom gekende feiten :

Staal : roest
Alu : loeihard
Carbon : oei fragiel
TiTa : te duur

... Euh mé wa moet ge dan wel rijden ... #-o
Uiteraard zijn er aan elk voordeel voor-en nadelen, ik vroeg me echter af of een carbon frame meer nadelen zou hebben in vergelijking met een alu frame.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Bericht door Edlisjas »

MirFlash schreef:Eens opsommen van alom gekende feiten :

Staal : roest
Alu : loeihard
Carbon : oei fragiel
TiTa : te duur

... Euh mé wa moet ge dan wel rijden ... #-o
Heb ze allemaal gehad... Met stip op nr 1 voor mij persoonlijk absoluut tita. Carbonnen fully ok maar carbonnen hardtail vind ik veel te hard en oncomfortabel.
TomMtb
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 31 okt 2012 16:31

Bericht door TomMtb »

Edlisjas schreef:
MirFlash schreef:Eens opsommen van alom gekende feiten :

Staal : roest
Alu : loeihard
Carbon : oei fragiel
TiTa : te duur

... Euh mé wa moet ge dan wel rijden ... #-o
Heb ze allemaal gehad... Met stip op nr 1 voor mij persoonlijk absoluut tita. Carbonnen fully ok maar carbonnen hardtail vind ik veel te hard en oncomfortabel.
Momenteel rijd ik met een alu hardtail, dat is volgens mij best te vergelijken qua hardheid? Ik heb graag nog wat voeling met de ondergrond, iets wat je met een fully niet altijd hebt.
mountain-biker
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 08 nov 2007 20:47
Contacteer:

Re: 2012 Trek elite 9.6, doen of niet?

Bericht door mountain-biker »

TomMtb schreef:Vandaag bij de lokale fietsenmaker een 2012 Trek elite 9.6 zien staan tegen een aantrekkelijke prijs (catalogusprijs - €400).

De elite 9.6 heeft een carbon frame, dat is het enige wat me doet aarzelen eerlijk gezegd...

In het verleden een Ridley Compact met carbon voorvork gehad en die kraakte na een tijdje. Nu twijfel ik een beetje om voor een volledig carbon frame te gaan.

Help? :-)
Trek geeft levenslang garantie op carbon kaders , let wel éérste eigenaar !

Heb zelf de 9.8 , licht , stijf , zéér wendbaar en als 'm "krakt" , pech en een nieuwe hé :wink: Kanttekening zou kunnen zijn dat het nieuwere modeljaar je helemaal niet ligt natuurlijk , maar dat is bij andere materialen ook hé ..
chrissie
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: di 11 jul 2006 23:12
Rijdt met: 29 -T24
Contacteer:

Bericht door chrissie »

wat is de prijs dan van de fiets?
TomMtb
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 31 okt 2012 16:31

Re: 2012 Trek elite 9.6, doen of niet?

Bericht door TomMtb »

mountain-biker schreef:
TomMtb schreef:Vandaag bij de lokale fietsenmaker een 2012 Trek elite 9.6 zien staan tegen een aantrekkelijke prijs (catalogusprijs - €400).

De elite 9.6 heeft een carbon frame, dat is het enige wat me doet aarzelen eerlijk gezegd...

In het verleden een Ridley Compact met carbon voorvork gehad en die kraakte na een tijdje. Nu twijfel ik een beetje om voor een volledig carbon frame te gaan.

Help? :-)
Trek geeft levenslang garantie op carbon kaders , let wel éérste eigenaar !

Heb zelf de 9.8 , licht , stijf , zéér wendbaar en als 'm "krakt" , pech en een nieuwe hé :wink: Kanttekening zou kunnen zijn dat het nieuwere modeljaar je helemaal niet ligt natuurlijk , maar dat is bij andere materialen ook hé ..
Hoezo het nieuwe modeljaar? Het is er eentje van dit jaar, 2012. Kleurstelling voor de 2013 is niet mijn zin (frame is voor zover ik kan zien hetzelfde als modeljaar 2012), dus daarom die van dit jaar.
Plaats reactie