Jeps,
Sinds 3 jaar rijd ik met een Bulls Copperhead 3. Nu ben ik aan het uitkijken om deze te vervangen door iets nieuws (en lichter).
Ik twijfel tussen enkele modellen en had toch graag jullie mening eens gehad.
- Trek 8500 (model 2012): Zeer licht Aluminium model. Zeer degelijke afmontage
- Trek 9.7 (model 2012): Carbon Kader. Afmontage goed, maar toch enkele "mindere" zaken (shifters SLX)
- Trek 9.8 (model 2013): Carbon Kader: Zeer goeie afmontage, maar toch wel 500 euro duurder dan vorige modellen.
- Cube Reaction GTC (SL): Carbon Kader. Goeie afmontage.
Wat heeft jullie voorkeur? Alu vs Carbon, Trek vs Cube.
Grtn
Twijfel
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 60
- Lid geworden op: za 29 dec 2007 20:33
- Rijdt met: Merida Big Nine
Jij zou dus voor de carbonfiets gaan?eXpily schreef:tussen cube en trek, zou ik persoonlijk Trek kiezen voor de levenslange frame garantie.
en dan moet even kijken wat ge grote verschillen zijn tussen de 9.7 en de 9.8. is het de meerprijs waart of is het beter voor de 9.7 te gaan en die onderdelen op te rijden en dan te upgrade.
't grote verschil is dat ik op de 9.7 nog wel een mooie korting kan "versieren" omdat het het model van vorig jaar (2012) is. De 9.8 zou het model van dit jaar (2013) zijn. Dus de marge voor korting wordt kleiner.
Denk dat het verschil bijna 700 euro zou/zal zijn... Vind dat wel nogal een groot verschil.
Heeft iemand ervaring met de SLX shifters en SLX remmen?
Grtn
-
- Mountainbiker
- Berichten: 137
- Lid geworden op: di 17 mei 2011 15:00
- Rijdt met: Giant XTC 1 composiet 2012
ik zou idd voor de carbon gaan( is een persoonlijk keuze vind carbon fietsen mooier dan alu ). kwa gewicht zit er niet zo super veel verschil in denk ik, en ze kunnen allebij kapot gaan.MLamote schreef:Jij zou dus voor de carbonfiets gaan?eXpily schreef:tussen cube en trek, zou ik persoonlijk Trek kiezen voor de levenslange frame garantie.
en dan moet even kijken wat ge grote verschillen zijn tussen de 9.7 en de 9.8. is het de meerprijs waart of is het beter voor de 9.7 te gaan en die onderdelen op te rijden en dan te upgrade.
't grote verschil is dat ik op de 9.7 nog wel een mooie korting kan "versieren" omdat het het model van vorig jaar (2012) is. De 9.8 zou het model van dit jaar (2013) zijn. Dus de marge voor korting wordt kleiner.
Denk dat het verschil bijna 700 euro zou/zal zijn... Vind dat wel nogal een groot verschil.
Heeft iemand ervaring met de SLX shifters en SLX remmen?
Grtn
als je op de 9.7 zoveel prijsverschil hebt tegenover de 9.8. en de rest van de duurdere onderdelen zijn het zelfde of gelijk aardig ( voorvork en wielsetje ). dan zou ik zeggen ga voor de 9.7 als dan de shifters of de remmen u toch niet zo goed bevallen kan je ze nog altijd vervangen.
en achter een paar maanden is het weer winter en modder. dus dan zou ik zeggen rij deze winter nog met die slx en leg begin volgend jaar nieuw wat ja anders wilt hebben.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
- Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer
Ik heb dezelfde ervaring bij Cube.pukkie89 schreef:Dieje cube is echt ni zo licht als er vermeld wordt hoor
Het gewicht dat op de website/brochure wordt vermeld, wel, daar mag je nog eens 5% bijtellen.
Ik had een Agree gekocht, volgens de website 8.2kg terwijl in werkelijkheid mijn fiets 9kg (incl. 350gr pedalen) weegt.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 2001
- Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
- Rijdt met: heeft grote wielen
Bericht door Mister No Chaïn »
Yup, die gewichten zijn langs geen kanten te betrouwen.el gordo schreef:Ik heb dezelfde ervaring bij Cube.pukkie89 schreef:Dieje cube is echt ni zo licht als er vermeld wordt hoor
Het gewicht dat op de website/brochure wordt vermeld, wel, daar mag je nog eens 5% bijtellen.
Ik had een Agree gekocht, volgens de website 8.2kg terwijl in werkelijkheid mijn fiets 9kg (incl. 350gr pedalen) weegt.
Heb eens een Cube Litening gewogen die volgens de folder 7.1kg had moeten wegen, woog bijna 7.6 en dat was dan nog de op 1 na kleinste maat. Als je die in maat 60 koopt en je zet er nog pedalen, bidonhouders etc op ga je ook verschieten.