Twijfel

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
MLamote
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: za 29 dec 2007 20:33
Rijdt met: Merida Big Nine

Twijfel

Bericht door MLamote »

Jeps,

Sinds 3 jaar rijd ik met een Bulls Copperhead 3. Nu ben ik aan het uitkijken om deze te vervangen door iets nieuws (en lichter).
Ik twijfel tussen enkele modellen en had toch graag jullie mening eens gehad.

- Trek 8500 (model 2012): Zeer licht Aluminium model. Zeer degelijke afmontage

- Trek 9.7 (model 2012): Carbon Kader. Afmontage goed, maar toch enkele "mindere" zaken (shifters SLX)

- Trek 9.8 (model 2013): Carbon Kader: Zeer goeie afmontage, maar toch wel 500 euro duurder dan vorige modellen.

- Cube Reaction GTC (SL): Carbon Kader. Goeie afmontage.

Wat heeft jullie voorkeur? Alu vs Carbon, Trek vs Cube.

Grtn
eXpily
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: di 17 mei 2011 15:00
Rijdt met: Giant XTC 1 composiet 2012

Bericht door eXpily »

tussen cube en trek, zou ik persoonlijk Trek kiezen voor de levenslange frame garantie.

en dan moet even kijken wat ge grote verschillen zijn tussen de 9.7 en de 9.8. is het de meerprijs waart of is het beter voor de 9.7 te gaan en die onderdelen op te rijden en dan te upgrade.
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Bericht door pukkie89 »

Dieje cube is echt ni zo licht als er vermeld wordt hoor [-X
MLamote
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: za 29 dec 2007 20:33
Rijdt met: Merida Big Nine

Bericht door MLamote »

eXpily schreef:tussen cube en trek, zou ik persoonlijk Trek kiezen voor de levenslange frame garantie.

en dan moet even kijken wat ge grote verschillen zijn tussen de 9.7 en de 9.8. is het de meerprijs waart of is het beter voor de 9.7 te gaan en die onderdelen op te rijden en dan te upgrade.
Jij zou dus voor de carbonfiets gaan?

't grote verschil is dat ik op de 9.7 nog wel een mooie korting kan "versieren" omdat het het model van vorig jaar (2012) is. De 9.8 zou het model van dit jaar (2013) zijn. Dus de marge voor korting wordt kleiner.
Denk dat het verschil bijna 700 euro zou/zal zijn... Vind dat wel nogal een groot verschil.

Heeft iemand ervaring met de SLX shifters en SLX remmen?

Grtn
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

SLX remmen doen hun werk, ik vond ze zelf beter dan m'n XT's die ik erna had.

SLX shifters, moesten die u niet zo goed bevallen, XT of XTR shifters zijn achteraf ook zo gezet he...

Ik zou een fietskeuze iig niet laten afhangen van de shifters die erop gemonteerd staan.
eXpily
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: di 17 mei 2011 15:00
Rijdt met: Giant XTC 1 composiet 2012

Bericht door eXpily »

MLamote schreef:
eXpily schreef:tussen cube en trek, zou ik persoonlijk Trek kiezen voor de levenslange frame garantie.

en dan moet even kijken wat ge grote verschillen zijn tussen de 9.7 en de 9.8. is het de meerprijs waart of is het beter voor de 9.7 te gaan en die onderdelen op te rijden en dan te upgrade.
Jij zou dus voor de carbonfiets gaan?

't grote verschil is dat ik op de 9.7 nog wel een mooie korting kan "versieren" omdat het het model van vorig jaar (2012) is. De 9.8 zou het model van dit jaar (2013) zijn. Dus de marge voor korting wordt kleiner.
Denk dat het verschil bijna 700 euro zou/zal zijn... Vind dat wel nogal een groot verschil.

Heeft iemand ervaring met de SLX shifters en SLX remmen?

Grtn
ik zou idd voor de carbon gaan( is een persoonlijk keuze vind carbon fietsen mooier dan alu ). kwa gewicht zit er niet zo super veel verschil in denk ik, en ze kunnen allebij kapot gaan.

als je op de 9.7 zoveel prijsverschil hebt tegenover de 9.8. en de rest van de duurdere onderdelen zijn het zelfde of gelijk aardig ( voorvork en wielsetje ). dan zou ik zeggen ga voor de 9.7 als dan de shifters of de remmen u toch niet zo goed bevallen kan je ze nog altijd vervangen.

en achter een paar maanden is het weer winter en modder. dus dan zou ik zeggen rij deze winter nog met die slx en leg begin volgend jaar nieuw wat ja anders wilt hebben.
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Bericht door el gordo »

pukkie89 schreef:Dieje cube is echt ni zo licht als er vermeld wordt hoor [-X
Ik heb dezelfde ervaring bij Cube.
Het gewicht dat op de website/brochure wordt vermeld, wel, daar mag je nog eens 5% bijtellen.
Ik had een Agree gekocht, volgens de website 8.2kg terwijl in werkelijkheid mijn fiets 9kg (incl. 350gr pedalen) weegt.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Bericht door Mister No Chaïn »

el gordo schreef:
pukkie89 schreef:Dieje cube is echt ni zo licht als er vermeld wordt hoor [-X
Ik heb dezelfde ervaring bij Cube.
Het gewicht dat op de website/brochure wordt vermeld, wel, daar mag je nog eens 5% bijtellen.
Ik had een Agree gekocht, volgens de website 8.2kg terwijl in werkelijkheid mijn fiets 9kg (incl. 350gr pedalen) weegt.
Yup, die gewichten zijn langs geen kanten te betrouwen.
Heb eens een Cube Litening gewogen die volgens de folder 7.1kg had moeten wegen, woog bijna 7.6 en dat was dan nog de op 1 na kleinste maat. Als je die in maat 60 koopt en je zet er nog pedalen, bidonhouders etc op ga je ook verschieten.
Plaats reactie