advies voor nieuwe mountainbike

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
coewem
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 02 aug 2012 21:31
Rijdt met: scott

advies voor nieuwe mountainbike

Bericht door coewem »

ik heb hier zitten zoeken maar vind niet echt een topic die aan mijn vraag voldoet.

ik heb lang een mountainbike van scott gehad , nu zoek ik na 3 jaar fietsloos te zijn terug een fiets , door een overplaatsing werk ik nu 20 km van huis dus tijd voor een fiets , ik zoek een mountainbike voor woonwerk en regelmatig 40-50 km te gaan fietsen in bossen en weggetjes , ik heb maar een budget van 500€ maar ik moet geen superdeluxe fiets hebben
ik had deze op oog maar ik heb gehoord dat dit rommel is

http://www.fietskopen.be/nl/Fietskopen. ... ductId=181

iemand die me kan helpen?:)

bedankt!
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Bericht door Erik.B »

Is inderdaad niks, voor zo een klein budget zou ik gaan voor een tweedehands hier op het forum of voor een minder bekend merk gaan.

Is ook de goedkoopste van deze site maar toch iets beter afgemonteerd

vb: http://www.fietssportief.be/be-nl/produ ... ve-6-0/963

P.S.
Ik ga mijne fully verkopen voor ongeveer dezelfde prijs; cube ams pro (S)
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Bericht door eL Tee »

Hoe klinkt: "Ik wil een Porsche om m'n wekelijkse boodschappen te doen, hoeft niet nieuw te zijn. Ik heb geen poen, dus zo goedkoop mogelijk."?

Tegenstrijdig, niet?

Zogenaamde B-merken (lees: Mazda ipv. Porsche) kunnen je evenveel plezier verschaffen voor veel minder. Kijk dus eens naar Cube, B'Twin (=Decathlon), ... Deftig afgemonteerd voor minder. Ik heb me een B'Twin RockRider 8.1 gekocht voor nog geen 600€. RockShox Recon Silver TK vork, SRam X7 voor en achter... Akkoord, niet top notch. Maar voor woon-werk verkeer misschien zelfs een beetje overkill.
Daarenboven zal een Decathlon-fiets niet zo snel gepikt worden ;-)
Plaats reactie