New bike

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Scheckske
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 14 okt 2011 13:21
Rijdt met: Cannondale Flash 1 29 Alloy

New bike

Bericht door Scheckske »

Goeiedag beste mensen!

ik ben op zoek naar een nieuwe mountainbike voor mezelf. Ik heb een budget uitgetrokken van 2000 euro en zat al een beetje te kijken.

Ik vroeg mij echter af of jullie eventueel aanraders hebben voor mij?

alvast bedankt
Scheckske
eXpily
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: di 17 mei 2011 15:00
Rijdt met: Giant XTC 1 composiet 2012

Bericht door eXpily »

mss even zeggen 26" of 29 " fully of hardtail.

26" hardtail http://www.bike-discount.de/shop/k1831/ ... n-8-0.html of de http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2965

die giant kost in de winkel maar 1600€ wat een koopje is vind ik. maar het mountainbike gamma is zo extreem groot dat je het beste een paar weekjes rond kijkt.
Gebruikersavatar
PhilippeBiker
Mountainbiker
Berichten: 922
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 09:03
Rijdt met: Scott Spark 900

Bericht door PhilippeBiker »

Gebruikersavatar
PhilippeBiker
Mountainbiker
Berichten: 922
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 09:03
Rijdt met: Scott Spark 900

Bericht door PhilippeBiker »

Scheckske
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 14 okt 2011 13:21
Rijdt met: Cannondale Flash 1 29 Alloy

Bericht door Scheckske »

Ik houd het bij een 26', ik ben nog noet helemaal overtuigd van de 29' n vind ze er ook niet echt mooi uitzien.

Die giant had ik ook al is bekeken, mooie fiets!
Verder had ik ook is gekeken naar de bmc teamelite te02 xt: http://www.bmc-racing.com/us-en/bikes/2 ... e02_xt.htm

Die radon is ook een prachtfiets!!
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

2000€, dan kan je zowat terecht bij elk merk voor een goed afgemonteerde 26" HT.

Ga je kopen bij een LBS of online?


Ik vind een C'dale Flash carbon wel iets hebben als het een racy HT moet worden.
Jurgen_
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 09 okt 2011 00:31
Rijdt met: Cube Ltd race 2012

Bericht door Jurgen_ »

ga dit topic goed volgen want ben ook stilaan aan het uitkijken naar een andere fiets met budget tussen de 2000 en 2200 euro.

heb al wat rondgekeken en ik zou eerder voor alu gaan ipv carbon. ben voor een mtb niet echt voorstander voor carbon en heb al gezien dat de alu fietsen in die prijsklasse qua gewicht niet veel verschillen met de carbon frames (bij de grote merken meestal de goedkoopste reeks carbon want die hebben meestal een aantal verschillende modellen carbon)

een tip: stel zelf eens een mtb samen op de site van moozes. Ik heb dit ook gedaan en kwam voor een alu mtb aan net geen 10 kg voor 2000 euro met xt groep, rs sid vork en crossmax velgen.
Lijkt me wel zeer degelijk
Scheckske
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 14 okt 2011 13:21
Rijdt met: Cannondale Flash 1 29 Alloy

Bericht door Scheckske »

Liefst bij een LBS in de buurt, altijd handig voor extra onderdelen en natuurlijk de service. Voor een goede deal koop ik over het internet. Morgen ga ik eens de ronde doen van de winkels in de buurt, de verkopers eens uithoren.

De C'dale flash carbon zou ik graag mee rijden, dus daar ga ik morgen ook uitleg over vragen!

Ik houd jullie op de hoogte!!
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Scheckske schreef:
De C'dale flash carbon zou ik graag mee rijden, dus daar ga ik morgen ook uitleg over vragen!
Catalogusprijs voor de Flash Carbon 4 met Fatty is, dacht ik, 2200€. Met 10% korting dus net binnen bereik.

Ik persoonlijk zou wel nog even wachten op de modellen 2013, die staan ook op punt om aan te komen....

Succes.
Gebruikersavatar
PhilippeBiker
Mountainbiker
Berichten: 922
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 09:03
Rijdt met: Scott Spark 900

Bericht door PhilippeBiker »

Zou ook wachten want die Flash Carbon 4 Fatty is spuuglelijk.
Hier hebben ze ook wel wat keuze met mooie kortingen op 2012 modellen.
http://www.12gobiking.nl/
Plaats reactie