New bike

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Scheckske
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 14 okt 2011 13:21
Rijdt met: Cannondale Flash 1 29 Alloy

Bericht door Scheckske »

Vandaag een aantal lts'en afgedaan en die hebben mij allemaal aangeraden om toch een 29'er te nemen, voorlopige shortlist zijn de volgende

Cannondale Flash 1 29 alloy 2,199 euro

BMC Teamelite TE29 1,599 euro

Verdere gedachten of eventueel and ere bikes die gelijkaardig zijn?

Edit: was net weer aan het goochelen en kwam bij radon uit
volgende 29' alu fiets volledig xtr afgemonteerd voor 1999, lijkt me een goede deal?
http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/ZR ... 18402_.htm
eXpily
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: di 17 mei 2011 15:00
Rijdt met: Giant XTC 1 composiet 2012

Bericht door eXpily »

die radon is zeker een goeie deal , ik denk niet dat je ergens anders een bike hebt met die afmontage voor dat geld.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

afmontage is enkel heel belangrijk bij een hardtail. bij fulls maakt het frame zooo veel verschil..
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

PhilippeBiker schreef:Zou ook wachten want die Flash Carbon 4 Fatty is spuuglelijk.
Ik weet niet of je het gezien hebt.. maar die is in twee kleuren te krijgen.
En die zwart/wit/groene versie vind ik niet eens zo slecht...
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Scheckske schreef:Ik houd het bij een 26', ik ben nog noet helemaal overtuigd van de 29' n vind ze er ook niet echt mooi uitzien.
Scheckske schreef:Vandaag een aantal lts'en afgedaan en die hebben mij allemaal aangeraden om toch een 29'er te nemen, voorlopige shortlist zijn de volgende
Ik zou me niet zo snel van gedacht laten veranderen.

En als die fietshandelaar u zo graag ne 29er verkoopt, dan zou ik op z'n minst een testfiets vragen... en niet een blokske rond de winkel he..
Scheckske
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 14 okt 2011 13:21
Rijdt met: Cannondale Flash 1 29 Alloy

Bericht door Scheckske »

Ik was eerder overtuigd in de winkel, maar hoe langer ik er over na denk zit ik weer te twijfelen. Ik kan binnenkort een route in de buurt rijden op de bic teamelite te29 van een winkel.

Hetgeen ik mee zit is dat ik in dezeflde prijsklasse een betere fiets heb als ik een 26' koop en niet een 29'. Persoonlijk ben ik ook niet direct iemand die een hype volgt, maar wel iemand die het beste voor zijn geld wilt.

Ik ga nog een weekendje alles overwegen en dan nog eens alles goed bekijken.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

29" is niet per se beter of slechter.. Naargelang je rijstijl heeft het concept op zich voor- en/of nadelen tov 26".
Een 29er met mindere afmontage kan dus voor een bepaalde rijstijl een betere fiets zijn dan een 26 met duurdere afmontage. Of omgekeerd.
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

Een 29er ligt je of ligt je niet. Heeft niets te maken met een 'hype' volgen of niet.
Ik was direct verkocht na m'n eerste rit op een 29er. Dusssssss: uitproberen alvorens je zegt dat het niets voor jou is... Kijk zeker eens naar de Specialized Carve 29er en de Cannondale Flash aloy 29er. Knappe fietsen...

Idd, een Radon is prijs/kwaliteit heel goed, maar ik geef voorkeur aan een goed frame en goede vering... afmontage kan je later makkelijk upgraden naargelang alles verslijt... dus ik kies resoluut voor Specialized, Trek, Cannondale, Merida, zelfs Cube ...

Ook binnen je budget als je een model 2012 neemt :
http://www.specialized.com/nl/nl/bikes/ ... mpcarbon29
Gebruikersavatar
PhilippeBiker
Mountainbiker
Berichten: 922
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 09:03
Rijdt met: Scott Spark 900

Bericht door PhilippeBiker »

kawa schreef:
PhilippeBiker schreef:Zou ook wachten want die Flash Carbon 4 Fatty is spuuglelijk.
Ik weet niet of je het gezien hebt.. maar die is in twee kleuren te krijgen.
En die zwart/wit/groene versie vind ik niet eens zo slecht...
Helaas het zijn niet de kleuren maar de Fatty die ik niet mooi vind geef mij dan toch maar een lefty of gewone vork.
Deze heb ik vorige week nog gezien en stond met zeker aan:
http://www.cannondale.com/bel/2012/bike ... er-1-20614
Afbeelding
En testen zou ik zeker doen ik heb vroeger ook steeds 26er gereden maar eens 29er...
Of deze aan 1999 Euro..met wat korting
http://www.orbea.com/tw-en/bicis/modelo ... esentacion
http://www.wieleke.be/pages/nl/info/441/.html
Afbeelding
Laatst gewijzigd door PhilippeBiker op vr 27 jul 2012 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

PhilippeBiker schreef:Helaas het zijn niet de kleuren maar de Fatty die ik niet goed vind geef mij dan toch maar een lefty of gewone vork.
Spreek je uit ervaring? :roll:
Plaats reactie