Cube of Merida

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Jerbees
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 25 okt 2022 12:06

Cube of Merida

Bericht door Jerbees »

Hallo ik ga van racefiets naar mtb overschakelen :-D dit forum heeft heel wat kennis en daarom peil ik hier even!

Het zal een beginner hardtail worden.
Moet er wel eentje zijn met een vrij rechte zithouding wegens rug die niet zo flexibel is, dit maakt het wat moeilijker.

Momenteel heb ik deze 2 in gedachten: Cube Attention SL en Merida Big Nine 400.

Welke geniet bij jullie de voorkeur? Of nog model dat je kan aanraden in deze prijsklasse?
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Cube of Merida

Bericht door _Knarf_ »

Ik zou sowieso voor die met 1 tandwiel vanvoor gaan. Met die voorvork wel geen ervaring....
Gebruikersavatar
Rhumboy1
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 21 nov 2012 20:56
Rijdt met: Canyon

Re: Cube of Merida

Bericht door Rhumboy1 »

En ik zou juist voor die met 2 tandwielen vanvoor gaan. Kwestie voor als je eens in de Ardennen gaat rijden of in buitenland. Kettinglijn kun je ook beter houden dan.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Cube of Merida

Bericht door _Knarf_ »

Ik rij eigenlijk met MTB bijna uitsluitend Ardennen :-D

Enkel blad vooraan één vd beste upgraden van de laatste 10 jaar.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Cube of Merida

Bericht door madskatingcow »

De grootste brol die ik ooit heb gehad is Merida. Destijds Big Nine Team Edition frameset, tot wel 7x toe op 2 jaar tijd vervangen onder garantie. Frame bleef maar scheuren aan de zitbuis. Bij het 8e frame zeiden ze dat de 2 jaar garantie voorbij waren.
Jerbees
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 25 okt 2022 12:06

Re: Cube of Merida

Bericht door Jerbees »

Na verschillende fietsen bezien te hebben, kleine upgrade naar een alu orbea alma gekozen. Nog te bezien of ik een hoger stuur/ kortere stuurpen steek eventueel.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Cube of Merida

Bericht door _Knarf_ »

madskatingcow schreef: za 29 okt 2022 20:53 De grootste brol die ik ooit heb gehad is Merida. Destijds Big Nine Team Edition frameset, tot wel 7x toe op 2 jaar tijd vervangen onder garantie. Frame bleef maar scheuren aan de zitbuis. Bij het 8e frame zeiden ze dat de 2 jaar garantie voorbij waren.
Vreemd...

Merida is één van de weinige merken die zelf hun frames maakt. Alsook bijvoorbeeld alle frames van Specialized (ook S-Works) zijn gemaakt door Merida.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Cube of Merida

Bericht door madskatingcow »

Klopt, maar wel volgens het procede van Specialized. Dus tja... een Merida komt er hier niet meer in.
Plaats reactie