Aankoop racefiets (koers fiets)

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
jurgen stich
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 02 nov 2017 12:27

Aankoop racefiets (koers fiets)

Bericht door jurgen stich »

Ik heb een racefiets vraagje.
Mijn beste maat is van kader af een racefiets aan het opbouwen het gaat hier over een massini richmond (huismerk math salden).
Hij bood mij die aan aan enkel de prijs van de onderdelen en ik was direct verkocht.
Na wat opzoek werk op internet vind ik de volgende gegevens over de kader.
Oversized en geovaliseerd, pressfit bracket, aflopende bovenuis, interne bekabeling en een volledig carbon voorvork met twee maten lagers.
Maar wat houd dit nu juist in? Wat zijn hiervan de voor of nadelen?
KrulControl
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 24 feb 2019 21:47

Re: Aankoop racefiets (koers fiets)

Bericht door KrulControl »

gaat waarschijnlijk hierover: https://www.salden.nl/massini-richmond-custombike.html

beetje raar, want dit is carbon kader, en jij spreekt over termen voor alu-kaders

let op: lijkt enkel velgrem, als je op dit forum zit ben je waarschijnlijk krachtige schijfremmen gewend ...



oversized: breder dan de vroegere stalen buisjes

ge-ovaliseerd: meer aero dan ronde buizen

pressfit bracket: vrij gewoon dezer dagen, wil zeggen dat je hem niet zomaar kunt openen om eens te kuisen, je kunt enkel een nieuwe steken eens vervuild. Maar is niet de grote kost

aflopende bovenbuis: gewoon vormgeving ... aero fietsen hebben dezer dagen eerder een vlakke bovenbuis

interne bekabeling: kabels lopen door het kader ipv er op

volledig carbon voorvork met twee maten lagers: ze bedoelen hiermee een tapered fork, in carbon. Voordeel van een carbon vork is dat het schokken wat dempt
jurgen stich
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 02 nov 2017 12:27

Re: Aankoop racefiets (koers fiets)

Bericht door jurgen stich »

Bedankt voor de info
Plaats reactie