Nieuwe fiets max budget 1000 eur

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cunces
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 17 aug 2013 13:32
Rijdt met: Canyon ultimate AL slx, Cannondale F800

Nieuwe fiets max budget 1000 eur

Bericht door cunces »

Hallo iedereen,

ik ben van plan een nieuwe mtb te kopen en zit voorlopig met een canyon grand canyon al sl in m'n hoofd
(https://www.canyon.com/en-be/mtb/grand- ... l-6-9.html" onclick="window.open(this.href);return false;).

Nu vroeg ik mij of of er merken zijn die je een gelijkaardige fiets voor hetzelfde budget kunnen geven (rond de 1000 eur)?
Iemand goed alternatief voor deze fiets? Ik vind namelijk het frame en de kleuren die je kan kiezen niet zo mooi van deze...
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: Nieuwe fiets max budget 1000 eur

Bericht door kootje »

Al eens bij Radon gekeken?
http://www.radon-bikes.de/bikes-2016/mountainbike/" onclick="window.open(this.href);return false;

Verkopen voornamelijk via internet, maar zijn ook te zien en te koop bij Bike Discount in Bonn (Dld).

Verder zal een fiets die je bij een fysieke winkel koopt misschien iets minder afgemonteerd zijn, maar het belangrijkste is dat de geometrie goed bij jouw lichaam past. Proefzitten en testrijden is daarom erg belangrijk. Iets wat bij internet fietsen natuurlijk wat lastiger is. Onderdelen kunnen makkelijk vervangen en ge-upgrade worden als het versleten is. Cube heeft bijv. ook een heel mooie afmontage voor een redelijke prijs.
Afhankelijk van je woonplaats zou je een dagje uit naar Canyon in Koblenz kunnen maken, en dan meteen langs Bike Discount in Bonn rijden. (is niet erg ver van elkaar...)
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Nieuwe fiets max budget 1000 eur

Bericht door Free_ltd »

Elk merk heeft wel iets degelijks zitten voor die prijs. De online bikes zijn meestal ietske beter afgemonteerd, maar dat moet ge zelf zien natuurlijk.

Ikzelf gaf de voorkeur aan een winkel in de buurt met goede reviews. Mijn budget lag wel hoger, maar uiteindelijk thyis gekomen met eentje van €999. Enerzijds omdat ik niet wist of ik het ging blijven doen, en anderzijds omdat ik nog een complete uitrusting moest voorzien.

En van de Trek X-Caliber 9 is het 2015 model nog voorhanden voor €899. Ikzelf heb de 2016 omdat ik die mooier vond :-).

Zials de post hierboven, zeker zien voor Cube. Ik vond geen dealer in de buurt.

Succes met de zoektocht
Gebruikersavatar
cunces
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 17 aug 2013 13:32
Rijdt met: Canyon ultimate AL slx, Cannondale F800

Re: Nieuwe fiets max budget 1000 eur

Bericht door cunces »

Nog een bijkomend vraagje aangezien ik geen ervaring met schijfremmen heb;
Als je de duurdere afmontage van schijfremmen bekijkt tov de goedkopere; zijn die dan alleen lichter of remmen ze ook harder? En zit de meerkost in de remschijf of in de remhoef?
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: Nieuwe fiets max budget 1000 eur

Bericht door kootje »

Duurdere remmen zijn idd vaak wat lichter, maar belangrijker is de doseerbaarheid en standvastigheid van de rem. Het ene merk is daar wat beter in dan het andere.
Remmen die op de verschillende fora vaak als goed worden aangemerkt zijn Shimano SLX en XT (weinig verschil, SLX net wat goedkoper). Een set SLX (v + a) is voor rond 110-120 euro wel te vinden.
Hope heeft ook een hele schare fans (waaronder ikzelf), maar die remmen zijn beduidend duurder. Wel erg mooi en goed, en ik heb er nooit problemen mee.

Over Avid Elixir doen verschillende verhalen de ronde: veel onderhoud, snel aanlopen op de schijf. Maar de opvolger (SRAM Guide) lijkt het een stuk beter te doen.
Gebruikersavatar
wim vanderzanden
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 09 okt 2012 12:21
Rijdt met: Rocky mountain Vertex 950 RSL

Re: Nieuwe fiets max budget 1000 eur

Bericht door wim vanderzanden »

Orbea Alma H50 is ook nog binnen jouw budget en kan je via een dealer kopen. Dan moet je niet online kopen. Ze hebben ook nog is levenslange garantie op het frame. De afmontage is wel een beetje minder. Als je voor de H30 gaat heb je dan weer ongeveer dezelfde afmontage maar den met een FOX vork. De Canyon is ook best wel een leuke fiets mijn schoonbroer heeft het model van 2014 en is er heel tevreden over alleen was deze nog met avid remmen die massa's onderhoud vragen.
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: Nieuwe fiets max budget 1000 eur

Bericht door Frog 075 »

Doe eens gek
https://www.bikeavenue.de/b2c/SILVERBAC ... TTY-2016_8" onclick="window.open(this.href);return false;
TopBike
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 23 nov 2012 16:55
Rijdt met: Open One+ & Open U.P
Contacteer:

Re: Nieuwe fiets max budget 1000 eur

Bericht door TopBike »

Bergamont geeft je ook altijd voor waar voor je geld
http://www.bergamont.com/de_de/bikes/mt ... loy-black/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie