rose mountainbikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
jevabiker
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: di 14 okt 2014 20:36
Rijdt met: cube

rose mountainbikes

Bericht door jevabiker »

Iemand ervaring met dit merk? Vandaag tegengekomen op vellofolies. Prachtig afgemonteerde mtb voor weinig geld. Maar wel thuislevering. Daarom grote twijfels...
krikke46
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 13 okt 2013 13:58

Re: rose mountainbikes

Bericht door krikke46 »

hoi , daar moet je niet aan twijfelen. Is super goed materiaal.
je moet wel zelf een beetje aan je fiets kunnen sleutelen . Bij een fietsenmaker moet je met zo een fiets niet aankomen . Je bent voor verschillende jaren gerust .
In Duitsland en omstreken zie je die fietsen heel veel.
groeten Kris
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: rose mountainbikes

Bericht door _anonymus_ »

Inderdaad een merk dat al even mee gaat, maar nooit de bekendheid van Canyon heeft verworven.
Dit is het huismerk van Rose Versand, dat vroeger werd verkocht onder de merknaam 'Red Bull'. Tot de energiedrankenproducent daar een stokje voor stak.

Ik ken iemand die hier een MTB (fully) en een koersfiets van heeft, en van beide heel tevreden is.
In Nederland zag je ze vroeger regelmatig opduiken in tests in het blad 'Fiets'.
In België kom je ze zeer weinig tegen.

Ik ben vroeger wel altijd wat afgeknapt op het design, daarin staat Canyon toch wel een stapje hoger vind ik.
Maar ongetwijfeld goede fietsen voor weinig geld.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: rose mountainbikes

Bericht door _anonymus_ »

Dubbel.
dago
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: za 21 aug 2010 22:36
Rijdt met: scoppio 201.1/ ronanda 29er/ beone crd comp

Re: rose mountainbikes

Bericht door dago »

Koersfiets ooit nieuw gekocht. In alluminium zelfs lichter dan hedendaags carbon. Wel problemen toen gehad met easton wielen. Na 4 jaar zelfs nieuwe set gehad.
Heb de rose mr big carbon gehad. Topfiets waar nu mijn schoonbroer veel plezier van heeft
Gebruikersavatar
bokske
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 20:08
Rijdt met: Cannondale scalpel 2017

Re: rose mountainbikes

Bericht door bokske »

Ik heb een Rose Dr Z (29er Fully)
Ging ook op vellofolies kijken naar canyon. (prijs/kwaliteit verhaal)

Moet toegeven, ze zien er inderdaad mooier. (Canyon)
Wat voor mij het grote verschil maakte, je kan zelf alles samenstellen, van type handvaten tot wielen, alles kan je zelf kiezen.
Eens besteld enkel nog top ervaring, belletje in het nederlands dat cranck niet binnen is en 3 weken wacht word.
Voorstel tot alternatief of keuze op wachten.
Levering op afgesproken dag (1,5 week na bestelling)

Na nu 2 jaar ben ik er nog steeds zeer tevreden van, nog niets van kosten buiten de standaard onderhoud.
Plaats reactie