welke canyon?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
xavier234
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: do 07 okt 2010 14:15
Rijdt met: Specialized epic sworks

welke canyon?

Bericht door xavier234 »

Ik fiets de gebruikelijk toertochten in het vlaamse land en de vlaamse ardennen, ook zou ik al eens een toertocht in de ardennen durven doen.
Ik weeg 104 kg en twijfel tussen een canyon lux en een canyon nerve al 9.9 sl. of hebben jullie andere fietsen in gedachten, budget ongeveer rond de 2500€
Wel zou het een fiets moeten zijn waar je de demper aan het stuur kunt af zetten of dat je aan de demper niet moet komen tijdens het fietsen
Welk geniet jullie voorkeur?
graag jullie advies
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: welke canyon?

Bericht door KrisMaes76 »

'kheb de Nerve Al 9.0, is zonder remote, maar is nie direct een probleem om die te bedienen, enkel de demper is soms een beetje vissen om die te bedienen.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Re: welke canyon?

Bericht door SusXT »

xavier234 schreef:... budget ongeveer rond de 2500€
Wel zou het een fiets moeten zijn waar je de demper aan het stuur kunt af zetten of dat je aan de demper niet moet komen tijdens het fietsen
Welk geniet jullie voorkeur?
graag jullie advies
Ik heb een Zesty met IE-shock overwogen, maar helaas was de achterbrug te breed. De IE-shock schakelt zelf afhankelijk van de ondergrond tussen lock, propedal en open. Zo'n 85% van degenen die ik contacteerde, zijn tevreden met de elektronische demper en er waren er ook bij die de eerste versie hadden, die wel wat problemen gaven. Het systeem zou verbeterd zijn.
Misschien kun je model 2015 nog ergens met wat korting op de kop tikken. Dan zit je onder de 2500 euro. De asmontage is wel minder dan bij Canyon, maar je rijdt dan ook op een fiets die wel wat meer straatwaarde heeft bij eventuele verkoop.

http://www.basicbikeparts.nl/product/la ... -529-2015/
xavier234
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: do 07 okt 2010 14:15
Rijdt met: Specialized epic sworks

Re: welke canyon?

Bericht door xavier234 »

ziet er inderdaad wel deftig uit maar heb nog geen ervaring met sram, altijd met xt gereden, maar als hoofdrolspeler op de markt zal sram wel niet slechter zijn zeker.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: welke canyon?

Bericht door janssis werner »

Hallo. Ik rij met een nerve al 9.9 en ben hier over zeer te vrede . Vroeger kon ik mijn vering bedienen van op het stuur, alleen loopt dit dikwijls vast . Bij deze fiets blijft dit altijd op trail staan en heb hier al de mijn teril van beringen langs twee kanten beklommen en dat was dik in orde. De 9.9 sl is ook met sram uit gerust en heeft bediening op het stuur, er zit ook flink wat korting op. In 2016 zou de nerve vervangen worden door een alu lux versie. deze is iets langer als de nerve en iets meer race bike dan fun. Ben zelf geen super man op de fiets maar met deze fiets verbaas ik me steeds weer . Waar ik vroeger moest afhakken geraak ik nu vlot boven en beneden. Alleen ook eens kijken wandt de spline wielen in mijne fiets zijn maar berekend tot 100kg. Weet wel niet of je dat met een korreltje zout moet nemen.

Grtjs.
Exile
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 16 okt 2011 17:19
Rijdt met: Canyon Lux CF 7.9

Re: welke canyon?

Bericht door Exile »

Heb sinds woensdag de Canyon lux cf 7.9 die een 300€ korting had agv einde seizoen. Na eerste (korte) testrit vandaag kan ik enkel aangeven dat de eerste indrukken alleen maar positief zijn.
Is voornamelijk xt afgemonteerd en met dubbele remote voor voorvork en achtervork

Is met zijn 11kg ook een relatief lichte fiets in mijn ogen

Ook de service van canyon is top - dienst in België antwoord snel en professioneel op alle vragen die je hebt

Succes met de keuze!
xavier234
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: do 07 okt 2010 14:15
Rijdt met: Specialized epic sworks

Re: welke canyon?

Bericht door xavier234 »

heb eens gekeken en de lux hebben ze niet meer in large , mijn maat
is de nerve dan niet overdreven voor de toertochten in vlaanderen?
Doe ook soms toertochten in de ardennen en in noorden van Frankrijk met de nodige terrils maar hoofdzakelijk de vlaamse toertochten.
Exile
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 16 okt 2011 17:19
Rijdt met: Canyon Lux CF 7.9

Re: welke canyon?

Bericht door Exile »

De RS1LTD staat nog wel in voorraad in maat L. Iets hogere prijsklasse maar met RS1 vorkje dewelke ook niet mis is

Vandaag eerste echte toertocht gereden en ben alleen maar positief verrast over de Lux !
xavier234
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: do 07 okt 2010 14:15
Rijdt met: Specialized epic sworks

Re: welke canyon?

Bericht door xavier234 »

is te hoog boven mijn budget die rs1 ltd
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: welke canyon?

Bericht door KrisMaes76 »

xavier234 schreef:heb eens gekeken en de lux hebben ze niet meer in large , mijn maat
is de nerve dan niet overdreven voor de toertochten in vlaanderen?
Doe ook soms toertochten in de ardennen en in noorden van Frankrijk met de nodige terrils maar hoofdzakelijk de vlaamse toertochten.
Naar mijn gevoel is de Nerve redelijk all-round, op toertochten kan ik vlot volgen, als er technische stukjes komen, ben ik veelal de snelste of degene die niet moet stappen :-D

Fietsje ook al getest in echte bergen en daar voldeed ie ook meer dan voldoende
Plaats reactie