merida
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
- Steven®
- Mountainbiker
- Berichten: 339
- Lid geworden op: vr 23 apr 2004 20:18
- Rijdt met: Custom Orbea
- Contacteer:
Ik heb ook Matts Sport 700. Tot nu toe vrij content van. Ma die vork is toch ni zo super hoor, lock out daarop eigenlijk heeft weinig zin. Als ik recht op de trappers sta is de deining nog altijd miniem. Nu de laatste tijd veert ze nog minder dan anders (bijna een jaar oud), ma is mss ook te wijten aan interne roest, zoals eerder aangehaald!?
Frame is in zijn categorie ook ni slecht! Toch een redelijk stijf frame. Comfort ervan is wel een tikkeltje minder.
Dat de vork poten vlug krassen kan ik idd bevestigen!
@ tom2300: Als ge nog specifieke vragen hebt, laat maar komen
Frame is in zijn categorie ook ni slecht! Toch een redelijk stijf frame. Comfort ervan is wel een tikkeltje minder.
Dat de vork poten vlug krassen kan ik idd bevestigen!
@ tom2300: Als ge nog specifieke vragen hebt, laat maar komen
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
- Rijdt met: Sandman Hoggar
Bericht door nothing 's impossible »
Ofwel gebruik je neopreen vorkbeschermes, vb van sealskinz, die moet je wel telkens verwijderen bij het kuisen en laten drogen,
Kost niet veel.
ofwel laat je rubberen boots plaatsen bij aankoop, daarvoor moet de vork even open.
Kost ook niet veel, maar moet wel geplaatst worden.
Kost niet veel.
ofwel laat je rubberen boots plaatsen bij aankoop, daarvoor moet de vork even open.
Kost ook niet veel, maar moet wel geplaatst worden.
- Steven®
- Mountainbiker
- Berichten: 339
- Lid geworden op: vr 23 apr 2004 20:18
- Rijdt met: Custom Orbea
- Contacteer:
Na een 3300km heb ik de cassette, ketting en middenblad vervangen. Ma dit moet bij iedere bike gebeuren dus.tom2300 schreef:Steven,
heb jij al iets laten veranderen aan je merida?
of al brokken gehad?
Ondertss zit ik bijna aan 4000 km en begint mijn trapas wel beetje raar geluid te maken, zowa als een koffiemolen. Ma denk da vuiligheid erin hier de oorzaak van is. Of is het mogelijk dat die nu al versleten is? Tis een deore denk ik.
En dan de voorvork die de laatste tijd precies minder veert.
Ma echte stukken heb ik tot nu toe nog niet gehad. Voor de rest ga ik ook niks meer veranderen omdat ik binnekort toch een volledig nieuwe bike ga kopen. Voor meer serieus werk voldoet hij niet meer.
Ma ik heb hem ook gekocht als beginner en heb er toch geen spijt van gehad.
Plaats zeker geen rubberen boots want dat zijn vuilophopers. Het voordeel van de neopreen beschermers is juist dat je ze na iedere tocht kan verwijderen en wassen (gewoon met de kleding in de machine) en je vorkbenen proper maken (afstoffen).nothing 's impossible schreef:Ofwel gebruik je neopreen vorkbeschermes, vb van sealskinz, die moet je wel telkens verwijderen bij het kuisen en laten drogen,
Kost niet veel.
ofwel laat je rubberen boots plaatsen bij aankoop, daarvoor moet de vork even open.
Kost ook niet veel, maar moet wel geplaatst worden.
Ik heb helemaal niks tegen Suntour integendeel. Voor zijn prijs is het een goede vork. Ik waarschuw echter liever potentiële kopers vooraf waar ze aan toe zijn. Je moet aan zo'n vork natuurlijk niet de eisen stellen die je aan een duurdere vrok wel moet stellen. Op mijn mudbike hebben al 2 van die XCP 75 gestaan en ze zijn gewoon niet waterdicht. Wel ideaal om mee in de winter en op asfalt te rijden. Pompen absoluut niet :Dnothing 's impossible schreef:Gij hebt het precies niet voor suntour, Ivo???
Gewoon de vork ietsje verzorgen; op tijd wat vaseline op de poten en niet met de hogedrukspuit op de dichtingen spuiten.
Niks meer, en dan gaat de vork 20 000 km mee zonder verder naar te moeten kijken!
De poten krassen inderdaad wel redelijk vlug, vorkboots zijn geen slecht idee.
Maar ze gaan er wel op vooruit in kwaliteit. Ik zou ze ook niet vervangen bij aankoop (de return die je er voor krijgt is toch te verwaarlozen). Maar gewoon de garantieperiode mee uitdoen. Dan hebben je wel waar voor je geld gekregen.
Dus zoals ik al zei: de vork is goed voor een beginner maar voldoet na een tijd niet meer.Steven® schreef:Na een 3300km heb ik de cassette, ketting en middenblad vervangen. Ma dit moet bij iedere bike gebeuren dus.tom2300 schreef:Steven,
heb jij al iets laten veranderen aan je merida?
of al brokken gehad?
Ondertss zit ik bijna aan 4000 km en begint mijn trapas wel beetje raar geluid te maken, zowa als een koffiemolen. Ma denk da vuiligheid erin hier de oorzaak van is. Of is het mogelijk dat die nu al versleten is? Tis een deore denk ik.
En dan de voorvork die de laatste tijd precies minder veert.
Ma echte stukken heb ik tot nu toe nog niet gehad. Voor de rest ga ik ook niks meer veranderen omdat ik binnekort toch een volledig nieuwe bike ga kopen. Voor meer serieus werk voldoet hij niet meer.
Ma ik heb hem ook gekocht als beginner en heb er toch geen spijt van gehad.
En idd de trapas is een BB-ES-30, bij intensief gebruik ong. goed voor 6 maand. Maar troost je dit 'onzichtbaar' onderdeel vind je zelfs op veel full XT bikes. Kan je best vervangen door een XT as BB-ES-71 68-113 mm, welke nu zelfs goedkoper is dan een Deore as van dezelfde maat (ong. 16 €).