Welke keuze lijkt jullie het beste?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Onerra
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 07 jul 2015 23:54

Welke keuze lijkt jullie het beste?

Bericht door Onerra »

Omdat mijn vorige fiets gestolen is, ben ik op zoek naar een nieuwe. Naast mountainbiken, zou hij ook geschikt moeten zijn voor op de weg (en snelheid kunnen maken zodat ik de vriendin op een koersfiets kan bijhouden). Momenteel heb ik 2 mountainbikes die mij zijn aangeraden door de fietsenwinkel:

De thompson XC-29 ALU 30spd. - 29" (de comp versie) voor €1175
http://www.thompson.be/website/nederlands/mtb-xc29.asp

De Wilier 503XN voor €1299
http://www.wilier.com/en/products/int/o ... bike/503xn

Wat denken jullie ervan? Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de 503xn, vanwege de betere kwaliteit onderdelen. Maar deze heeft maar 2, (en dus een minder groot) tandwiel vooraan. Is deze dus ook geschikt om gewoon op de verharde weg te rijden? Of toch beter de Thompson kiezen? Of hebben jullie nog een andere beter keuze?

Alvast bedankt voor de hulp.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Welke keuze lijkt jullie het beste?

Bericht door bip bip »

de Willier heeft een double 38/24 crank, je vriendin mag volgens mij al aardig uit de voeten kunnen met de racefiets om jou met de 38/11 achter te laten. Als de Willier je voorkeur heeft zou ik er voor gaan :-D

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Welke keuze lijkt jullie het beste?

Bericht door kawa »

Onerra schreef: Wat denken jullie ervan? Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de 503xn, vanwege de betere kwaliteit onderdelen. Maar deze heeft maar 2, (en dus een minder groot) tandwiel vooraan. Is deze dus ook geschikt om gewoon op de verharde weg te rijden?


Als dat een 38T is zoals bip bip al schreef denk ik niet dat je je zorgen moet gaan maken...
Ik zou er die onmiddellijk vanaf smijten en vervangen door een 34T, zelfs met een 34T reed ik wegritjes mee met maten op ne koersfiets. (gemiddeld 30km/h is geen probleem)
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Welke keuze lijkt jullie het beste?

Bericht door Headshot »

Goed in vorm dan als je gem 30 haalt op de mtb met een 34 vooraan
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Welke keuze lijkt jullie het beste?

Bericht door kawa »

Headshot schreef:Goed in vorm dan als je gem 30 haalt op de mtb met een 34 vooraan
https://connect.garmin.com/activity/371354860" onclick="window.open(this.href);return false;
Gereden met 34T vooraan.... zo ne goeie vorm moet ge daar nie voor hebben. Denk dat er hier genoeg zitten die het veel beter doen.

Maar altijd maar weer die zever over de grootte van die tandwielen. Met een 34T kunt ge behoorlijk snel vlammen, ge hebt echt geen +36T nodig om vooruit te gaan, al zeker niet offroad.
Plaats reactie