Specialized Camber Comp Carbon vs Rocky Mountain Thunderbolt

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Beeldvullend
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 13 jul 2009 19:21
Rijdt met: Trek Top Fuel 98 | Giant XTC3

Specialized Camber Comp Carbon vs Rocky Mountain Thunderbolt

Bericht door Beeldvullend »

Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe bike. Mijn 26" is verkocht en ik was voornemens een Camber Comp Carbon 2014 aan te schaffen. Tot ik de RM Thunderbolt tegenkwam online...

Gisteren naar Test The Best de best geweest en een Camber uitgeprobeerd (S-Works :-D ). Ik was erg verbaast over de rijeigenschappen aangezien dit mijn eerst rit op een 29er was en veel lees over het feit dat ze niet zo wendbaar zijn. Niet gemerkt bij de Camber.

De RM Thunderbolt lijkt me een zeker zo speels in de wei. helemaal omdat het een 650b is. Helaas kan ik deze voorlopig niet in het bos testen. Heb er wel een stuk mee op verhard gereden en daar viel de wendbaarheid me ook op.

Voordeel van de RM is dat de fiets in mijn ogen zo goed als 'af' is. Terwijl de Camber Comp op zijn minst een paar andere wielen nodig heeft om in de buurt te komen van het eigenschappen van de S-Works.

Ik ben erg benieuwd waar jullie voor zouden gaan als je moest kiezen:

- Specialized Camber Comp Carbon 29er
- Rocky Mountain Thunderbolt 770 650b
Gebruikersavatar
wim vanderzanden
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 09 okt 2012 12:21
Rijdt met: Rocky mountain Vertex 950 RSL

Re: Specialized Camber Comp Carbon vs Rocky Mountain Thunder

Bericht door wim vanderzanden »

Rocky mountain. Ik ben sinds kort eigenaar van een vertex. Niks op aan te merken echt bangelijke bike. Ik denk niet dat ge mee rocky mountain ne miskoop kunt doen. Specialized zie je al meer als genoeg :lol: . Ik bedoel daar niet mee dat ze slecht zijn hé maar het is gewoon de zoveelste hé.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Specialized Camber Comp Carbon vs Rocky Mountain Thunder

Bericht door _anonymus_ »

wim vanderzanden schreef:Rocky mountain. Ik ben sinds kort eigenaar van een vertex. Niks op aan te merken echt bangelijke bike. Ik denk niet dat ge mee rocky mountain ne miskoop kunt doen. Specialized zie je al meer als genoeg :lol: . Ik bedoel daar niet mee dat ze slecht zijn hé maar het is gewoon de zoveelste hé.

+ 1
Beeldvullend
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 13 jul 2009 19:21
Rijdt met: Trek Top Fuel 98 | Giant XTC3

Re: Specialized Camber Comp Carbon vs Rocky Mountain Thunder

Bericht door Beeldvullend »

Tja, mijn gevoel zegt ook RM maar mijn ratio neigt naar de Camber... Het prijsverschil is best groot (700,-) en kan een mooie set handgespaakte wielen in de Camber zetten en nog onder de prijs van de RM blijven. Heb ook het idee dat de voordelen van 29" voor mijn lengte en ritjes groter zijn dan van 27.5.

Twijfel...
Gebruikersavatar
wim vanderzanden
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 09 okt 2012 12:21
Rijdt met: Rocky mountain Vertex 950 RSL

Re: Specialized Camber Comp Carbon vs Rocky Mountain Thunder

Bericht door wim vanderzanden »

Tja jij zal uiteindelijk de keuze moeten maken hé. Maar als ik de afmontage van de camber comp vergelijk met die van de thunderbolt 770. Dan springt in mijn ogen de tunderbolt er toch wel bovenuit hoor. Maar jij moet kopen waar je je goed bij voelt.
Gebruikersavatar
eekhoorn
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: do 03 jul 2003 19:10
Rijdt met: ijzer en alu

Re: Specialized Camber Comp Carbon vs Rocky Mountain Thunder

Bericht door eekhoorn »

Thunderbolt!

Of een GT Sensor?
Beeldvullend
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 13 jul 2009 19:21
Rijdt met: Trek Top Fuel 98 | Giant XTC3

Re: Specialized Camber Comp Carbon vs Rocky Mountain Thunder

Bericht door Beeldvullend »

Ondanks dat mijn gevoel voor de Thunderbolt wilde gaan heb ik toch de Camber besteld...
De testrit beviel prima en het prijsverschil is toch 700,-. Daarnaast kan ik hier in NL gebruik maken van een fietsplan via mijn werkgever wat nog eens 749,- scheelt. Geef me een aardig budget om wat leuks van de Camber te maken in de toekomst.
Plaats reactie