sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Joppie
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 26 mar 2012 22:43
Rijdt met: Ridley Scorpion

Re: sandman bikes

Bericht door Joppie »

Vandaag nog een mooi exemplaar zien rijden langs de Zenne :-"
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Re: sandman bikes

Bericht door Magura »

En hoppa, van't weekend de marathon van Bellefontaine gewonnen ... uiteraard op ne Sandman :-D .
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: sandman bikes

Bericht door Frog 075 »

Weet er iemand een oplossing voor de bb bracket bij m'n Hoggar?
Blijkbaar zit er tussen de linker en rechter cup geen plastiek buis waar de trapas door gaat en die de lagers afdicht tegen modder.... Bij gewone trapstellen loopt de trapas daar steeds gewoon door.
Door de combinatie van m'n Kcmc zadelpen en m'n Tune Speedneedle loopt er modder en water langs daar naar binnen in m'n rechtstaande buis zo naar m'n bracket en doordat daar zo geen buis zit die van lager naar lager loopt, loopt er modder en water eigenlijk van binnen naar buiten met als gevolg dat m'n splinternieuwe ti. Lagers na 2 ritten al naar de knoppen zijn :evil: Nu terug nieuwe lagers besteld maar bij e thirteen zit dat er gewoon niet bij.... Waarschijnlijk doordat er te weinig plaats is door die dikke trapas? :-?
Alle hulp is welkom :wink:
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: sandman bikes

Bericht door Frog 075 »

Door het kraken m'n trapstel gedemonteerd, maar zat wat vast.... Enkele tikjes met den katsjoe hamer en trapstel was er uit samen met een halve lager... ](*,)
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Re: sandman bikes

Bericht door QM »

Frog 075 schreef:Weet er iemand een oplossing voor de bb bracket bij m'n Hoggar?
Blijkbaar zit er tussen de linker en rechter cup geen plastiek buis waar de trapas door gaat en die de lagers afdicht tegen modder.... Bij gewone trapstellen loopt de trapas daar steeds gewoon door.
Door de combinatie van m'n Kcmc zadelpen en m'n Tune Speedneedle loopt er modder en water langs daar naar binnen in m'n rechtstaande buis zo naar m'n bracket en doordat daar zo geen buis zit die van lager naar lager loopt, loopt er modder en water eigenlijk van binnen naar buiten met als gevolg dat m'n splinternieuwe ti. Lagers na 2 ritten al naar de knoppen zijn :evil: Nu terug nieuwe lagers besteld maar bij e thirteen zit dat er gewoon niet bij.... Waarschijnlijk doordat er te weinig plaats is door die dikke trapas? :-?
Alle hulp is welkom :wink:
De mijne had die bus ook niet.
Heb een bestaande Shimano bus door midden gedaan en er een passende plastiek bus over gelijmd. Moest je niets passende vinden, ik heb wel nog stukjes pvc buis liggen.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Re: sandman bikes

Bericht door endorfin »

E13 lagers waren ook niet mijn vriend.

Bor lagers waren iets beter maar ook nog niet perfect.

Nu de sram x9 erin zitten met lagers die wel die buis hebben. Geen gekraak meer, soepeler lopend en ik ben een heel gelukkig man.
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: sandman bikes

Bericht door Frog 075 »

endorfin schreef:E13 lagers waren ook niet mijn vriend.

Bor lagers waren iets beter maar ook nog niet perfect.

Nu de sram x9 erin zitten met lagers die wel die buis hebben. Geen gekraak meer, soepeler lopend en ik ben een heel gelukkig man.
X9 voor een 30mm as?
Effe bike-components raadplegen want kheb da daar precies nog nie tegengekomen :-"
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: sandman bikes

Bericht door Frog 075 »

QM schreef: De mijne had die bus ook niet.
Heb een bestaande Shimano bus door midden gedaan en er een passende plastiek bus over gelijmd. Moest je niets passende vinden, ik heb wel nog stukjes pvc buis liggen.
Vind niet direct zo'n x9 lagers voor 30mm assen.
Zal eens bij ne vlomaker gaan kijken voor zo'n bus om dan wat te knutselen zoals bij jou... Maar die bus van die shimano ... Is die dan geschikt voor 30mm? Hoeveel is een traditionele As eigenlijk?
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Re: sandman bikes

Bericht door endorfin »

X9 crank, en sram lagers.
Kan je ook CK of hope nemen.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Re: sandman bikes

Bericht door nothing 's impossible »

Ik heb nu SKF lagers steken, gaan al een poosje mee!
Plaats reactie