Minerva:

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
crazy ivan
Mountainbiker
Berichten: 276
Lid geworden op: za 12 jun 2004 16:55

Bericht door crazy ivan »

In 2002 heb ik een minerva starlite gekocht, deore afgewerkt en met judy xc vork, voor de ronde som van 1000 euro,heb nu zo een 8000 km gereden de voor en achter derallieur zijn vervangen door LX wegens versleten (voor) of afgebroken(achter) de rest doet nog altijd goed dienst,en dat in alle weer =D> dus als je elke week een TT meepakt is dit het minste om te starten, vind ik toch :wink:
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

acera kan mar deore is toch aan te raden, maar als het voor te beginnen is mss alivio erin?

Hoeveel wil je eigenlijk geven, als ik een scott yecora bekijk, deze heeft een alivio-group maar een deore derailleur en een judy TT vork, en daar kan je toch al een beetje mee.
Gebruikersavatar
Joriz
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: wo 01 sep 2004 21:31
Rijdt met: Trek Fuel Ex9 / Orbea Lanza

Minerva mb's

Bericht door Joriz »

Daar ik binnekort wil beginnen met mountainbiken ben ik op zoek naar een beginnersbike, budget ligt rond de 400€.
Ik was naar de fietsenboer geweest waar ik altijd ga om te kijken of ze geen degelijke 2de hands hadden, die hadde ze spijtig genoeg niet.
Ze kregen eind deze maand wel nieuwe modellen van Minerva binnen, vanaf 400€ hadden ze er al maar hoe zijn deze bikes kwa kwaliteit van onderdelen enzo??
De trek 4300 lijkt me ook wel een leuke en is naart schijnt ook een goede beginners fiets, hoe staan deze 2 merken tegenoverelkaar?

http://www.minerva-bikes.be/
http://www.trekbikes.com
Gebruikersavatar
hurricane
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 09 nov 2003 01:21
Rijdt met: minerva hurricane xtr

Bericht door hurricane »

Ik denk dat minerva prijs/kwaliteit zeker niet slecht is.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Zo denk ik er ook over. Ik heb een Starlite uit 99.

Edit: zoals ik nu links zie staan #-o
Gebruikersavatar
crazy ivan
Mountainbiker
Berichten: 276
Lid geworden op: za 12 jun 2004 16:55

Bericht door crazy ivan »

Ik heb ook een Minerva Starlite en goed van content =D> maar 400euro vind ik toch wat weinig, daar ga je niet veel goeds voor krijgen, denk ik toch :drunk:
Gebruikersavatar
Joriz
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: wo 01 sep 2004 21:31
Rijdt met: Trek Fuel Ex9 / Orbea Lanza

Bericht door Joriz »

Kweetet, tis maar om te b eginnen, kan later nogaltijd iets beters kopen.
Gebruikersavatar
crazy ivan
Mountainbiker
Berichten: 276
Lid geworden op: za 12 jun 2004 16:55

Bericht door crazy ivan »

Natuurlijk #-o als ge moest zien waar ik mee begonnen ben dat was een city bike die ik helemaal gestript had :oops: toch maar twee maanden mee gereden :drunk: in ieder geval suc6 ermee en bike ze :wink:
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Voor 400€ is het mogelijk zijn de outback te krijgen, full alivio, met de xcp60.
Prijs kwaliteit een mooie bike !
Raffie
Mountainbiker
Berichten: 319
Lid geworden op: di 12 okt 2004 20:43
Rijdt met: Een frame op wielen

Bericht door Raffie »

:) zeg da wel ... ik cross nu al meer dan 3 jaar rond op nen Minerva Typhoon voorzien van nen heel simpele group (Oliveo) en bollen dat die doet !

Nu na 1300 km mudfiels of Flanders, beginnen wel de eerste tekenen van slijtage (nieuwen trapas, nieuw buitenbanden, remblokskes daar spreek ik nie over) voor de rest totaal geen klagen en hij blinkt nog steeds gelijk ne spiegel.

\:D/
Plaats reactie