Trek top fuel9 of fuel ex9 2010

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
ikke met de fiets
Mountainbiker
Berichten: 1056
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 09:39
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9 ssl / Scott Spark 29 Pro

Bericht door ikke met de fiets »

Vraagje,

ik zoek zoone 3-poot om mijnen bike te kuisen. diegene die we hebben is voor een ander type voor-as, en het compatibel stukske past niet, wegens te groot "gat" en de bar te kort.
hopelijk snapt iemand wat ik bedoel #-o

enige aanbevelingen van merk of model zijn van harte welkom, want ik weet daar dus absoluut niks van. :roll:

thx !
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

Bericht door devil biker »

ga zelf fuel ex8 of top fuel 8 ( beide 2499 €)
vraag me af wat het verschil maak omdat de prijs hetzelfde is, is de ex dan beter afgemonteerd met een zwaardere kader ?
Kan iemand me uitleggen wat het verschil is ? (ben namelijk niet zone techneut :oops: )

http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/co ... uel8,empty
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

De afmontage zit ongeveer gelijk. De topfuel heeft mss "maar" een Reba (hoewel die ook heel goed is), maar de SLXremmen vind ik dan weer beter dan die Avid-brol. Als je tussen deze twee fietsen kiest moet je niet kijken naar de afmontage, maar naar de zithouding. De FuelEX is een comfortabelere fiets. De Topfuel is meer op snelheid gericht en je zit er platter op. Voor zover ik jou ken zou ik je de Topfuel aanraken, maar ga er eerst eens een testritje mee maken. Zit hij te plat, neem dan de FuelEX, maar weet dat 'm een beetje zwaarder is.
Gebruikersavatar
ikke met de fiets
Mountainbiker
Berichten: 1056
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 09:39
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9 ssl / Scott Spark 29 Pro

Bericht door ikke met de fiets »

ik heb de gewone Fuel genomen omdat die op (voor mij toch #-o ) langere afstanden comfortabeler zit ; de Top fuel is eerder voor meer agressieve rijstijl / wedstrijdstijl.
zeker oppassen om de juiste maat te nemen, want tegenover een hardtail toch andere instellingen.

zeg, mijn vraag voor dië poot is nog altijd geldig ... is er hier geenen ééne die weet welke ikke moet hebben ?
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

Bericht door devil biker »

mm, heb idd graag wat snelheid en zit op mijn huidige cube (op de spinningifets en mijn stadsfiets trouwens ook) in race houding.
Ga dan toch voor de top fuel 8 gaan ,ze zijn trouwens allebij goed afgemonteerd en het zal al een hele verbetering zijn tegenover mijn cube ltd team (dat dan mijn 2de mtb word :lol: )
Gebruikersavatar
facebreaker
Mountainbiker
Berichten: 205
Lid geworden op: do 07 aug 2008 18:58
Rijdt met: Trek Fuel Ex8

Bericht door facebreaker »

Code: Selecteer alles

mm, heb idd graag wat snelheid en zit op mijn huidige cube (op de spinningifets en mijn stadsfiets trouwens ook) in race houding. 
[/quote]

zondag lennik gereden met m'n eigen fuel-ex8 , moet zeggen na 4 maanden inactiviteit door nekproblemen ben ek er veel voorbijgereden . Dus dat zwaarder is redelijk relatief mijne zit nu op 12.2kg , eigen conditie doet ook veel en ben zelf geen al te licht bazeke met 78kg (nat gewogen :oops: )

zit liever ook iets meer racy maar toch niet te ( dus lowrizer van ritchey 640mm)
vork vooraan laten aanpassen naar 120mm door sabma ipv standaard 130
lijkt een goede zet te zijn , het steigeren op steile klimmen is nu weg.

die topfuel zal misschien wat sneller zijn maar voor 3km/u rapper ga k mijne velo ni weg doen maar wa harder trainen
het enige wat ik merk is dat het moeilijker is om constant tegen 30km/u te rijden op het asfalt , maar once it gets rough is er geen houden aan
dus denk dat dit met de 2010 dcrv demper nog beter is gemaakt

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HCSKY7HO-D.jpg[/im
Gebruikersavatar
facebreaker
Mountainbiker
Berichten: 205
Lid geworden op: do 07 aug 2008 18:58
Rijdt met: Trek Fuel Ex8

Bericht door facebreaker »

Afbeelding
Gebruikersavatar
edse
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 20 nov 2003 14:55
Rijdt met: Flanders x-light:shimano LX - Trek Fuel EX8('08)

Bericht door edse »

vork vooraan laten aanpassen naar 120mm door sabma ipv standaard 130
lijkt een goede zet te zijn , het steigeren op steile klimmen is nu weg.


scheelt dat dan zoveel? want ik zit daar ook mee en dacht eerder om er een talas vork onder te zetten of iets in die zin.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Tegenwoordig zit er een F120 in. Vroeger een Float130. Ik overweeg ook om over te gaan naar een F120. Is toch een 250 gr. lichter en 130mm is mss nuttig in de ardennen, maar hier is 120mm meer dan genoeg.

Een Talas heb ik nooit versteld. Altijd op 130 gelaten. Verstellen is ook niet zo handig tijdens het rijden.
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

Dit is mijn EX8 in "zomersetup"

Afbeelding

Er is natuurlijk rendementsverlies, maar als je geen xc wil rijden maar eerder een speelse fiets zoekt die beslist tegen een stootje kan, is dit een schitterende keuze de EX
Een flatbar opgezet voor een iets betere zithouding (volgens opmeting)

Moet gezegd, op oneffen terrein gewoon op het zadel blijven zitten en velen zien hotsen en botsen op hun hardtail is ook wel leuk..
Plaats reactie