Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
stevenda
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 00:13
Rijdt met: cube acid 2009

Bericht door stevenda »

@ flashing; zou je dan misschien een tekening op googlemaps ofzo of een film kunnen maken van de verschillende parcours want de laatste keer heb ik heel de tijd de oranje bollen gevolgd maar ik kreeg het gevoel dat ik toch niet altijd correct was.
Gebruikersavatar
flashing
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 09 jul 2010 10:22
Rijdt met: cannondale cafeine

Bericht door flashing »

Stevenda, geef je me je emailadres n, dan stuur ik je een gps kaart op , niet de meest recente , gps is gestolen, woensdag ben ik er vanaf 14u voor training ... :-)
Gebruikersavatar
PhilippeBiker
Mountainbiker
Berichten: 922
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 09:03
Rijdt met: Scott Spark 900

Bericht door PhilippeBiker »

Het blijf toch een mooi parkoer maar het is soms wel even schrikken dat je ineens 2 meter naar beneden moet duiken, denk dat daar nog enkel vermeldingen moeten komen op paaltje van afdaling of indien je de keuze hebt tussen makkelijk en moeilijk,alleen hopen dat niemand de borden dan omver duwt.
Oppassen in ieder geval bij regen weer, die klei-ondergrond laat echt niks door en daar kunnen zelfs de beste banden niks aan doen.
Hoop dat het woensdag mooi weer is dat ik je aan de lijve eens kan bezig zien,als je daar overal op kunt slik...
Laatst gewijzigd door PhilippeBiker op di 10 apr 2012 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
stef den 67ste
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: do 16 aug 2007 18:22
Rijdt met: canyon exeed

Bericht door stef den 67ste »

Amaai ; dit is echt een zalig rondje, proficiat . =D> =D>
heb er van genoten vandaag en gisteren !
Hier kom ik zeker nog terug .
perfect om je techniek nog wat bij te schaven, vandaag nog wat meer of gisteren ( dankzij de regen )
Ronduit ZALIG !!! :-D :-D
Gebruikersavatar
flashing
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 09 jul 2010 10:22
Rijdt met: cannondale cafeine

Bericht door flashing »

inderdaad gevaarlijk bij zeer nat weer ! ik zal zien als de zon er zou doorkomen ? dan zal ik wss is komen piepen maar ik denk dat het nog te vroeg is ,,vandaag bijna de ganse dag geregend , ik wacht af ,
Met zulke omstandigheden , modderband en goed plat zetten " no tubes " is fantastisch dan ...
uiteindellijk moeilijk en makkelijk , een goede biker rijdt bijna overal af .
vanaf dat ge afstapt zijn er twijfels ..en euhhh .. oefening baart kunst . :-D
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Bericht door BerggeitCasualFietser »

mocht er iemand van die kanten ook eens op een vrijdagmiddag of een zaterdag tijd hebben voor daar toerke te doen, ik ben van de buurt van Temse heb vorig jaar den toer gedaan, maar wil wel eens de omgeving perfect willen leren kennen...is mischien leuk uitstapje voor mensen van onze regio als forum meeting? 8)
Timmyy
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 17 apr 2011 18:01
Rijdt met: massi pro evo
Contacteer:

Bericht door Timmyy »

Ik ben maandag geweest en het was schuiven en patineren.
Met die racing ralph's was het niet tedoen. ergens naar beneden geraken geen probleem, naar boven was iet anders.
De tracks zijn wel zalig.

Ik kijk al er al naar uit wanneer het er droog licht.
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Door de kleigrond gaat veel kapotgereden worden= sporen getrokken worden als het nat ligt, er gaat echt steenslag gestrooid moeten worden om de paden en droog en berijdbaar te houden, en euh, heel te houden.
Zou wel mega zijn, dat het ook bij regenval goed te rijden is natuurlijk.
Ernaast bij de steenbakkerij is wat containers kapotte bakstenen laten storten???
Bepaalde stukken, zoals die stijlen klim aan de poort(kant Boom) was vroeger altijd te doen door de stenige ondergrond, dat pad is nu "verbeterd", dwz, opgehoogd, maar nu dus onberijdbaar geworden.....
'k Wil zekers géén kritiek op jullie noeste arbeid leveren, integendeel, want ik stel erg op prijs wat jullie doen, maar een stenige weg ophogen met klei, is niet echt een verbetering....Ik hoop dat daar nog een toplaag opkomt.
Gebruikersavatar
flashing
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 09 jul 2010 10:22
Rijdt met: cannondale cafeine

Bericht door flashing »

euhm El Pedro , die steile klim ad poort hebben we niet opgehoogd maar afgebot .
Onlangs ben ik nog altijd vlot boven geraakt ,het blijft een stevige klim , eens klei droog is kan je dat echt die steile klimmen doen , blijft uniek maar er wordt een oplossing gezocht ,misschien die klim met hout en draad erop ? afwachten nog , uiteindellijk zal de schorre altijd een zomer en droge weerparcour blijven denk ik :roll:
Er is ook eindellijk geld vrijgegeven voor het parcour , er is dolomiet en rotvrij hout besteld , de mensen van de klimtoren gaan dat arrangeren en doen wat we vragen nl. de vette klei zo veel mogellijk bedekken en alle construkties vervangen plus nortshore , bruggetjes dus over de modder .
Wat betreft die diepe sporen , deze winter waren die er al , met dat droge weer verdwenen ze weer bijna , het zal altijd veranderen denk ik , maar verstevigen dan , alles zal niet kunnen waarschijnlijk , ik ga er rekening mee houden tenslotte is dit nog maar een begin van iets nieuw en kunnen we later daar vlugger op inspelen en misschien regelmatig een gezamenlijke dag afspreken voor dit zwaar werk ?, bikersforce !! :P
Gebruikersavatar
Montieken
Mountainbiker
Berichten: 397
Lid geworden op: za 19 mei 2007 13:14
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Montieken »

dus de start is bovenaan de lift ? ik ga ook eens tot daarkomen als het weer wat beter word, kapelle op den bos de schorre is goed te doen :)
Plaats reactie