Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
BlackRaider
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: za 30 jul 2011 20:50
Rijdt met: YT Jeffsy 29
Contacteer:

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door BlackRaider »

Die laatste rij ik ook altijd naar beneden, lijkt me vrij onmogelijk om daar op te geraken... :-k

De afdaling waar je niet af durft is trouwens niet zo veel aan hoor, het zit eerder in je hoofd.
Probeer eens samen te gaan rijden met iemand die er wel af rijdt, zo verleg je zelf makkelijker je grenzen.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door BerggeitCasualFietser »

@ Kazz, ben jij dat op die eerste foto met je bike in de hand? :-)

Met dalen zit bijna alles in je hoofd, heb dit probleem ook altijd gehad, en nu nog soms.
Voor mij geldt de regel, blijven doen. Niet voor gewone prutsafdalingen, maar voor de steilere. Hier in de buurt in Waasmunster heb je aantal crossparkoerkes, het kleinere heeft zo eentje die ff steil naar beneden gaat, vorige week blokkeerde ik daar ook even. De Schorre die hoge berg zoals op foto 1, inhet voorjaar altijd naar beneden wat ik vroeger niet durfde. Na tijdje niet meer daar gereden te hebben bij rentree weer geblokkeerd.
In feite moet je beetje vertrouwen op zwaartekracht ed (achter zadel hangen ea zaken) en gewoon doen, of in stapjes werken als je t moet leren. Ik vindt mezelf een heel slechte daler mar voor de Ardennenmarathons te kunnen rijden heb ik toch ook beetje moeten leren als vind ik mezelf nog steeds als een slak naar beneden gaan, ik amuseer me al meer tijdens afdalingen dan vroeger schrik te hebben. Al kunnen die eerste valpartijen in mijn eerste Herdermarathons er ook mee te maken hebben...
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door kazzz »

Mja idd.. het zal wel in het koppeke steken, maar.. ik zit eigenlijk niet in met de afdaling zelf, maar eerder met het moment dat je bike een "doef" krijgt wanneer je eigenlijk bijna beneden bent en dan het "uitbollen".. We zijn daar de kom van de schorre ook eens afgereden, da's ook stijl en daar haal je ook veel snelheid, maar dat vind ik minder erg omdat je je daar ver kan laten uitbollen en eventueel rustig kan corrigeren.
Op deze, als er iets maar dan ook iets mis gaat van begin, ja, helaas pindakaas :)
Ik denk idd dat er eens iemand moet bij zijn die het toont.. Maar eventueel zo een class volgen kan ook al aanzet zijn.
Gebruikersavatar
BlackRaider
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: za 30 jul 2011 20:50
Rijdt met: YT Jeffsy 29
Contacteer:

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door BlackRaider »

kazzz schreef:Mja idd.. het zal wel in het koppeke steken, maar.. ik zit eigenlijk niet in met de afdaling zelf, maar eerder met het moment dat je bike een "doef" krijgt wanneer je eigenlijk bijna beneden bent en dan het "uitbollen".. We zijn daar de kom van de schorre ook eens afgereden, da's ook stijl en daar haal je ook veel snelheid, maar dat vind ik minder erg omdat je je daar ver kan laten uitbollen en eventueel rustig kan corrigeren.
Op deze, als er iets maar dan ook iets mis gaat van begin, ja, helaas pindakaas :)
Ik denk idd dat er eens iemand moet bij zijn die het toont.. Maar eventueel zo een class volgen kan ook al aanzet zijn.
Stel dat je toch valt, wat is dan het ergste dat kan gebeuren?
Er loopt geen afgrond naast waar je in kan vallen, er liggen geen rotsen of stenen waar je ongelukkig op terecht kan komen, ...
Je zal hoogstens een paar meter naar beneden schuiven.
Probeer dat in gedachten te houden wanneer je de volgende keer je nog eens probeert.
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door sam2300 »

Hopelijk stopt het snel met regenen, zodat we nog wat langer kunnen genieten van dit mtb paradijs...
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

morgen gaan we verder doen ad rockgarden , vanaf 10 30 u , iedereen kan helpen , die stenen wegen genoeg , ergens ad groene poort , links inslaan ad gracht :-D
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

rockgarden is in wording :-D :P :P
wouterj
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 04 sep 2013 22:05

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door wouterj »

Ik wil zaterdag naar de schorre gaan. Ik heb mijn MTB nog maar een week, en het gaat de tweede keer zijn dat ik erop fiets. Is het mogelijk om daar een parcours te fietsen dat ik als beginner aankan? die afdalingen die ik hier zag passeren zijn misschien nog wat te hoog gegrepen. Zijn die rondjes van Stokke bv te doen voor een beginner?
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Reflex »

Lijkt mij niet dat je in deze natte periode veel plezier gaat beleven in de Schorre. En al zeker niet als beginner.
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Mojobiker »

Hoe ligt het er momenteel bij? Superglad vermoed ik?

Mojo
Plaats reactie