Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

Over Terhagen eerst ,
We gaan daar enkel wat onderhouden omdat deze put een vraagteken blijft voorlopig , sanering dwz volledig dicht gooien of enkel de kant van de Bosstraat ? Indien het laatste dan zal het nog een tijd duren om daar gebruik van te maken, normaal gezien is er dan een heuvel gecreeerd en kunnen we het parcour veranderen en kunnen we snelle tracks bouwen maar toch altijd met uitdagende passages , tja Terhagen zal altijd een ultratechnisch parcour blijven denk ik waar je zoals in Holland niet zonder denken kan doorrijden bvb Dorst enzo.. zijn ook weiinig uitdagende parcours natuurlijk en gaat snel vervelen en dat willen we niet .
In de Schorre ; het is de bedoeling om alles beter te maken , dwz hoger , sneller , hogere kombochten , steilere afdalingen want sommige zijn al serieus versleten door onnodig te remmen bvb .
Komt wel goed dus ...
Ik ben nu aan het onderhandelen over de bergen van Kontich , Edegem .... om daar een tof parcour te maken wat er eigenlijk al is maar het kan beter .....

grts P
Yalta-cruiser
Mountainbiker
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 18 mar 2009 16:09
Rijdt met: Isaac Impact

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Yalta-cruiser »

Hier al een paar jaar niet meer actief geweest.. maar wel gevolgd..
Wil even inpikken op Kontich.
Dit was zo'n 17 jaar geleden (tijd vliegt) "mijn" trainings/cardio ritje... samen met het Verva-fiets team als ik me niet vergis..
Toen was de dirt-jump sectie nog niet aanwezig.. buiten een bult waar je vol over kon.
We maakten de lussen zelf, en was in grote mate diegene die nu bepijld is..
Het stuk achteraan/vooraan (vooraan rechts komende van Brotherhood, achteraan links komende van Sporthallen) lag steeds als moeras erbij, dus niet te bereiden voor de helft van het jaar...
Echter, wij combineerden de zandbergskes met de overkant E19, en dat lijkt nu niet meer het geval.
Feit om trots op te zijn...
Het singlepad net naast de autostrade, steeds overgroeid door de netels, is par moi personalement 20 jaar geleden vrijgemaakt met spade en bijl, en sindsdien is er een pad ontstaan... daarvoor was het een bramen en netelbos.
Kort erna zijn de trial-motoren veel van het rondje komen inpalmen en aan gort gereden dus heb ik Kontich links laten liggen..
Goed initiatief echter van het dorp om het een recreatiezone te maken... en als cardio misschien nog steeds fijn rondje.. Maar ik zou persoonlijk toch de overkant ook proberen te integreren (als dat nog kan) zodat de lus wat groter wordt en je niet steeds in cirkels draait (wat snel verveeld).
scaramouche
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 apr 2017 09:33

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door scaramouche »

Iemand een idee of het vandaag wat te doen is qua ondergrond in de schorre na een paar droge dagen?
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

Yalta-cruiser schreef:Hier al een paar jaar niet meer actief geweest.. maar wel gevolgd..
Wil even inpikken op Kontich.
Dit was zo'n 17 jaar geleden (tijd vliegt) "mijn" trainings/cardio ritje... samen met het Verva-fiets team als ik me niet vergis..
Toen was de dirt-jump sectie nog niet aanwezig.. buiten een bult waar je vol over kon.
We maakten de lussen zelf, en was in grote mate diegene die nu bepijld is..
Het stuk achteraan/vooraan (vooraan rechts komende van Brotherhood, achteraan links komende van Sporthallen) lag steeds als moeras erbij, dus niet te bereiden voor de helft van het jaar...
Echter, wij combineerden de zandbergskes met de overkant E19, en dat lijkt nu niet meer het geval.
Feit om trots op te zijn...
Het singlepad net naast de autostrade, steeds overgroeid door de netels, is par moi personalement 20 jaar geleden vrijgemaakt met spade en bijl, en sindsdien is er een pad ontstaan... daarvoor was het een bramen en netelbos.
Kort erna zijn de trial-motoren veel van het rondje komen inpalmen en aan gort gereden dus heb ik Kontich links laten liggen..
Goed initiatief echter van het dorp om het een recreatiezone te maken... en als cardio misschien nog steeds fijn rondje.. Maar ik zou persoonlijk toch de overkant ook proberen te integreren (als dat nog kan) zodat de lus wat groter wordt en je niet steeds in cirkels draait (wat snel verveeld).
Dag ,

ik ga morgen woensdag 10 januari een rondwandeling doen met de consulent van sportvlaanderen.be .
Ik denk nu niet dat dit rondje gaat vervelen , info later

gr P
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

Heb eens getelefoneerd met de viissers over hun vijver in de put terhagen , ze willen alles dicht
smijten

info later , normaal is er een vergadering de 7 de februari in de Pitte met de andere kant, de dichtgooiers ( centrum de schorre ) wss ? 17 u
alle bikers welkom
grt P
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door TimW »

Enig idee wanneer ze willen beginnen met dichtgooien Peter?
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Mojobiker »

Dan stopt de visclub...?
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door TaurineR »

Mojobiker schreef:Dan stopt de visclub...?
Tja, zonder vijver...........?...
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

TimW schreef:Enig idee wanneer ze willen beginnen met dichtgooien Peter?
Dit jaar nog , alle bomen en daarna kappen met vrachtwagens
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Mojobiker »

Gaat het dan enkel over de vijver of gans Terhagen?
Plaats reactie