Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Stokke »

Vroeger stond daar een plastiek rode kerstmis laars om deze drop aan te geven
Nu staan er pijlen en is er al wel veel veranderd
Afbeelding
pepster
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 21:48
Rijdt met: Canyon Spectral Cf

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door pepster »

http://omgeving.be/wp-content/uploads/2 ... DEF_tg.pdf

Hoogstwaarschijnlijk zal men zo'n groot gebied nooit volledig natuurgebied maken. Er moet ook iets aan verdiend kunnen worden ;-) Er zijn al verschillende ontwerpen/studies/plannen gemaakt (zie bv link) en daar is een deel omvormen tot golf er één van maar ik dacht niet dat dit al heel concreet was. Het kan evengoed zijn dat dat er niet komt. Maar voor de zekerheid er nu genoeg van profiteren
zou ik zeggen. Om te beginnen met zondag de toertocht van Waarloos. Altijd goed weer en een heel groot terras...
Gebruikersavatar
wiely
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: di 10 jun 2014 13:27

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door wiely »

Ik plan zaterdag 26/09 dit gebied te gaan verkennen.

Kan ik enkele tips krijgen waar ik best parkeer en start.
mtb117
Mountainbiker
Berichten: 605
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 06:43
Rijdt met: gaint atx

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door mtb117 »

ik kan zaterdag effen het komme uitleggen daar
Gebruikersavatar
wiely
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: di 10 jun 2014 13:27

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door wiely »

mtb117 schreef:ik kan zaterdag effen het komme uitleggen daar
Lijkt me fijn, wel een nog een vraagteken omtrent de toestand met het huidige weer?

Als het te vettig ligt, pas ik liever :-?
sparkx
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: za 02 sep 2006 11:15
Rijdt met: Specialized

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door sparkx »

Je kan ook zondag komen en vertrekken in Waarloos op onze toertocht. Wij doen grote deel van kleiputten en de
Schorre. Verschillende afstanden max 80 km en de korste 31 km. Dan heeft het parcours zaterdag nog een extra dag om uit te drogen.
Gebruikersavatar
wiely
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: di 10 jun 2014 13:27

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door wiely »

sparkx schreef:Je kan ook zondag komen en vertrekken in Waarloos op onze toertocht. Wij doen grote deel van kleiputten en de
Schorre. Verschillende afstanden max 80 km en de korste 31 km. Dan heeft het parcours zaterdag nog een extra dag om uit te drogen.
Goed voorstel 8) , maar zaterdag voormiddag is mijn enigste vrij moment dit weekend.
Gebruikersavatar
ATEGEV
Mountainbiker
Berichten: 974
Lid geworden op: za 31 jul 2004 14:59
Rijdt met: Dolphin, Fox & Tiger 4 the road

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door ATEGEV »

Ik ben daar maandag gaan trainen en heb bij verschillende bewoners gepolst of ze effectief zo'n brief hebben ontvangen, maar iedereen zei van neen.
Toevallig zat er ook een dame bij wiens ouders in de Nachtegaalstraat wonen en die zelf werkachtig is op de Schorre. Zij zei ook dat haar ouders geen brief hebben ontvangen, maar dat er al 30 jaar sprake is van dat golfterrein. Volgens haar staat het gebied zelfs als golfterrein ingeplant, maar ze verzekerde ook dat er nog geen concrete plannen zijn, en twijfelt er er aan of het effectief wel ooit zo ver zal komen. In elk geval zal er nog heel veel heen en weer gepalaverd worden alvorens er concreet sprake zou van zijn.
Ik hoop dat dit ons enigszins kan geruststellen.
Want ik wel nogmaals benadrukken, hoezeer ik het initiatief van de vaste route in de Schorre ook toejuich (het is wellicht ook de meest MTB-waardige BLOSO route in Vlaanderen), de route in Terhagen nog een stuk uitdagender is en een nog hogere fun-factor heeft.
Ik vind ze zelfs zo chique dat ik minstens eens per maand uit het Kortrijkse naar nier kom om te trainen.

Eén minpuntje heb ik wel ontdekt: sinds maandag weet ik nu waarom ze dit de kleiputten noemen. Tot dan toe had ik telkens de indruk dat de ondergrond redelijk zanderig was (dankzij onze droge zomer en in ik kom ook altijd als het minstens al 2 dagen droog is), maar door het regenweer van de laatste tijd is op bepaalde punten van het parcours de bovenlaag een gladde kleimassa geworden. Opletten geblazen als je met een hoge snelheid op dei stukken remt of aan het stuur draait ...
Danny S
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 25 nov 2014 21:43

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Danny S »

sparkx schreef:Zou blijkbaar een folder rondgegaan zijn in alle brievenbussen van Boom. Heb het zelf ook nog ni gezien , maar da zou wel kl#te zijn.
@Flashing anders moet gij uw licht ff opsteken in de Schorre en eens horen. Ik vind er in de pers ook niks van terug.
Volgens hetgeen ik gehoord heb zou de nieuwe eigenaars ook ineens die bodem gaan saneren e.d.
Ik woon vlakbij en heb nog nooit zo een folder in mijn bus gevonden zene.

Geruchten zijn al jaren aan het rondgaan maar het enige dat gaat gebouwd worden is de nieuwe sporthal vlakbij de terreinen van Braxgata maar daar ligt geen mtb track dus :-D
Gebruikersavatar
wiely
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: di 10 jun 2014 13:27

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door wiely »

Afgelopen zaterdag de Schorre en Terhagen verkend, beviel me prima.
Echt een paradijs, lag vrij droog.

Heb genoten van Xhard in Terhagen en de nok.

Ben enkele mede bikers tegen gekomen en ze hebben mij op sleeptouw genomen.

Aan de persoon met de grijs/rode Grand Canyon al SLX 8.9, ik was je kwijt op de klim en vond je niet meer terug.
Plaats reactie