MTB-mogelijkheden : regio Antwerpen/Mechelen/Herentals

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
olivier1984
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 29 nov 2011 15:05
Rijdt met: Scott Scale 20

MTB-mogelijkheden : regio Antwerpen/Mechelen/Herentals

Bericht door olivier1984 »

Hallo allemaal,

Ben nog maar net nieuw op het forum en heb onlangs een 2de-hands Scott Scale 20 gekocht (waarover ik - tot dusver - zeer tevreden ben).
Ik ga zeer graag MTB-en in het weekend, maar soms vind ik de permanente Bloso-routes te ver rijden (ben van Lier) of te lang.

Kennen jullie leuke plekken in het Antwerpse waar je je 1 à 2 uur kan uitleven ? Het hoeven geen vaste routes te zijn, gewoon wat rondcrossen is voor mij al voldoende.

Waar hou ik van ? Modder, kleine hoogteverschillen, singletracks, ...

Enkele tips :

* de Edegemse Bergen (langs de E19) in Kontich/Edegem
* rond het Fort van Oelegem (aanrader !)
* de Kruiskensberg in Berlaar
* de bossen tussen 's Gravenwezel en St-Job-in-'t-Goor

Ik wil graag mijn keuze wat verruimen naast de Bloso-routes.

Bedankt
Gebruikersavatar
jacques-de-mtb'er
Mountainbiker
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 01 dec 2010 19:46

Bericht door jacques-de-mtb'er »

als je singletracks wil, moet je in Herentals of in Dessel zijn. voor hoogteverschillen moet je in Vlaams-Brabant of Oost-Vlaanderen
Averbode vond ik ook een zeer mooie route (wel niet veel asfalt), andere routes heb ik in Vlaams-Brabant en Oost-Vlaanderen nog niet gedaan
fenikkel
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 30 mei 2011 21:10
Rijdt met: Cube ltd pro

Bericht door fenikkel »

Is misschien die van Aarschot is proberen die is tof maar dichter bij jou thuis is die van Putte daar heb ik wel geen ervaring mee maar die begint aan sporthall Klein boom en misschien kan je inpikken ergens bij die van Bonheide.
Gebruikersavatar
***G***
Mountainbiker
Berichten: 341
Lid geworden op: di 23 aug 2011 23:18

Bericht door ***G*** »

holsbeek,overijse,heverlee,averbode is ook een super route als je de streek wat kent en van de route kunt afwijken om de vele heuveltjes en single tracks mee te pakken waar de route niet komt. Anders is hij ook leuk hoor maar het kan nog beter 8)
olivier1984
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 29 nov 2011 15:05
Rijdt met: Scott Scale 20

Bericht door olivier1984 »

Hey,

Bedankt voor de vele tips. Misschien kan ik de route van Lille/Beerse er nog aan toevoegen in de Kempen. Minder singletracks als Herentals bijvoorbeeld, maar de singletracks die er zijn zijn wel enorm de moeite !! Heb deze route onlangs gereden in kurkdroge omstandigheden. Als het heeft geregend, zoals nu het geval is, is deze route best wel zwaar denk ik !

Bornem kan ik ook aanraden.

Verdere tips zijn nog altijd welkom !

Olivier
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Bericht door el gordo »

fenikkel schreef:Is misschien die van Aarschot is proberen die is tof maar dichter bij jou thuis is die van Putte daar heb ik wel geen ervaring mee maar die begint aan sporthall Klein boom en misschien kan je inpikken ergens bij die van Bonheide.
Putte, maar één woord.

WEGBLIJVEN!

Aarschot is wel de moeite, als je naar daargaat, kan je best Rood en Blauw combineren, dan krijg je wel een aardige rit. Maar je moet wel even geduld hebben, want na je start op rood duurt het even vooraleer je wat uitdagende stukken tegenkomt...
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Bericht door pukkie89 »

Putte zeker niet doen.

Das een mtb route die je met de koersvelo kunt rijden :lol: :lol:

En op kruiskesberg in Berlaar is ook toch niet veel te beleven he.

Rij wat verder naar Herentals bv en je zult je daar rot amuseren.
En als ja wat in het wilde weg rondcrosst zul je veel mooie stukken vinden
olivier1984
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 29 nov 2011 15:05
Rijdt met: Scott Scale 20

Bericht door olivier1984 »

Was van plan om morgen (= zaterdag) Putte te rijden. Bedankt voor de "tips" dus :). Het zal dus wellicht Aarschot worden.
Ik dacht als je de Kruiskensberg kan combineren met het pad langs de Nete en de Merodase bossen, dat je je dan wel kan amuseren...
Spark27
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: do 25 mei 2006 23:59
Rijdt met: Canyon, Salsa

Bericht door Spark27 »

olivier1984 schreef:Was van plan om morgen (= zaterdag) Putte te rijden. Bedankt voor de "tips" dus :). Het zal dus wellicht Aarschot worden.
Ik dacht als je de Kruiskensberg kan combineren met het pad langs de Nete en de Merodase bossen, dat je je dan wel kan amuseren...
Op de kruiskesberg hebben ze overal van die witte bordjes gezet met een rood cirkeltje rond met een fiets in het midden :evil:
Gebruikersavatar
trailgrip
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 23 sep 2020 15:25
Contacteer:

Re: MTB-mogelijkheden : regio Antwerpen/Mechelen/Herentals

Bericht door trailgrip »

Hallo,

Trailgrip Bikepacking Adventures ontwikkelde verschillende 'Escape The City' mountainbike routes, die vertrekken en eindigen nabij het station Antwerpen Berchem.

Op deze routes geen spectaculaire afdalingen, technische uitdagingen of vergezichten. Wel ontdek je verrassend mooie omgevingen en natuurschoon met elkaar verbonden via rustige wegen. Waar mogelijk gaan de routes over onverharde paden, autovrije wegels of wegen met beperkt autoverkeer.

Je kan de routes en meer informatie terug vinden op de website van Trailgrip via deze link: Trailgrip | Escape The City. Laat gerust jouw reacties over de mountainbikeroutes achter.

Veel mountainbike plezier!
Plaats reactie