Gavere - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Mijn oordeel, Je komt uit op de baan van Merelbeke - Gavere. In Merelbeke noemt die Gaversesteenweg. Je komt iets verder op die baan aan een kerkje. Rudy VdE.
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Beste Bikers,

Op de bloso route van Gavere heb ik volgende melding te maken.
Vorige maand stelde ik al vast dat men daar iets van plan was met de toestand van de omgeving. Bomen langsheen de route waren verwijderd enz. Echter deed dit nog niets aan de weg toestand. Nu blijkbaar ligt het er geheel anders bij. Al bij de rode lus dit na 2km juist iets voorbij het sportcomplex stel je en geheel andere wegen toestand vast. men is er volop aan het werken zodat je wel eens voor een verassing kan komen te staan. Deze werken zouden wel niet aangekondigd zijn doormiddel van verkeersborden. Verken dus eerst even je weg voor je deze eerst aan je normale snelheid doorneemt. Door de hoge bomen weg te nemen krijg je wel een ruimer zicht op het parcour. Hopelijk maakt men de rijweg dan ook vrij van houtbrokken welke nu overal rond slingeren. Iets wat kostelijk uit zou komen mocht je daardoor breuk hebben. Ik stel me wel de vraag of dit zomaar kan zonder bouwaanvraag. Men plant er wel fruitbomen aan zag ik. Rudy VdE.
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Bericht door Herder Ben »

Ons verslag van deze bloso rit staat online:

http://www.herders.be/verslag20050810.html

Geen problemen ondervonden met de bewegwijzering ...

Greetz
Herder Ben
http://www.herders.be
Gebruikersavatar
Mich
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: di 26 jul 2005 22:26
Rijdt met: Granvillemobiel
Contacteer:

Bericht door Mich »

Vandaag de Gaverse MTB-route eens gereden. De laatste dagen heeft de regen mooi huisgehouden. Neem daarbij nog eens veel tractorverkeer (oogst). Resultaat = de meeste landweggetjes die zo mooi stofferig liggen in de zomer waren herschapen in (reuze)modderbaden :-)
4 keer verkeerd gereden. 3 keer eigen fout. Bovenaan dat kasseibaantje (helling) stond geen pijl. Ik rechtdoor, verder geen pijlen te zien. Teruggekeerd bergop. Dan rechts geprobeerd, verder eveneens geen pijlen te zien. Terug bergop. Laatste poging: links, kwam uit op stuk waar ik reeds gereden had en stond plots terug onderaan de kasseihelling... Weet iemand waar ik fout geweest ben??? Heb steeds de pijlen gevolgd. Enkel op dat kruispunt staat er niets...
Omdat ik geen rondjes wou fietsen heb ik Bloso Gavere vaarwel gezegd en ben nog wat gaan bijtrainen in de Zwalmstreek om aan m'n 3u te komen.
Veel bordjes zijn heel onduidelijk (verbleekt door de zon).
Enkele smalle paadjes zijn slecht onderhouden. Moest er door hoog struikgewas rijden. Handen vol netelbobbels. Een geluk dat het zogezegd goed is voor het bloed, enkel spijtig van dat jeuken :evil:
Alles bij elkaar een matige ervaring.
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Dat kassei baantje kom je boven (blauw) dus op die drukke baan (van Merelbeke naar Gavere) naar rechts, op naar de kerktoren Vurste over het kerkhofje terug rechts en dan een baantje terig rechts maar5m tussen die huizen staat er terug een pijltje daar moet je wel goed opletten qua bepijling je komt dan in een landweg zo op naar de Stenen molen.
Maar als je wil spreken we eens gezamelijk af om deze te doen. Niet op 22/10 want dan gaat die bloso route te Nazareth open.
Groetjes, Rudy VdE

Mij kan je steeds contacteren via pb.
Gebruikersavatar
Marcus 2
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: za 24 sep 2005 21:02
Rijdt met: Cube

Bericht door Marcus 2 »

Vandaag ook de BLOSO-route gereden. Mooi weer en een volledig droog parcours...
Maar de bewegwijzering is een ramp, op verschillende plaatsen mankeren er inderdaad pijltjes, vooral rond Dikkelvenne. Andere pijltjes zijn zodanig afgeschenen dat je de pijl niet meer ziet.
Thuisgekomen heb ik direct naar de sportdienst van Gavere gemaild.
Al na een half uurtje reactie gekregen:

Beste,

we zijn reeds op de hoogte van deze tekortkomingen en deze zijn ook reeds
doorgegeven aan onze technische dienst. Dus in de nabije toekomst wordt er
werk gemaakt van dit probleem. Onze technische dienst heeft een drukke
periode achter de rug wat natuurlijk voor wat vertraging heeft gezorgd.

Met vriendelijke groeten

PHilippe Flement
sportfunctionaris


Benieuwd wat men met nabije toekomst bedoelt, over twee weken, over twee maanden of nog langer ?
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Ik reed die zondag ook nog eens en te Dikkelvenne had ik geen probleem, maar ja ik ken die route op mijn duimpje en let niet zodanoig meer op de pijlen.
Ik stelde wel vast dat er enkele nieuwere aanduuidingen werden gemaaktaan de Halsberg bvb.waar eerdere werken aan de gang waren.
Normaal werkt de sportdienst van Gavere heel vlug, dus geen paniek of over dreven gedoe.
Gebruikersavatar
Marcus 2
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: za 24 sep 2005 21:02
Rijdt met: Cube

Bericht door Marcus 2 »

beethoven schreef: Ik stelde wel vast dat er enkele nieuwere aanduuidingen werden gemaaktaan de Halsberg bvb.waar eerdere werken aan de gang waren.
Normaal werkt de sportdienst van Gavere heel vlug, dus geen paniek of over dreven gedoe.
Zo vlug panikeer ik nu ook niet maar je kan maar zo vlug mogelijk de officiële instanties op de hoogte brengen, helpt beter dan bijvoorbeeld 10x te melden op het forum dat er pijltjes ontbreken.
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

ja daarin heb je zeker gelijk. maar normaal gaat het zeker vlug gaan.
Vroeger maakte ik ook die meldingen en in het voorbijrijden noteerde ik alles eens en stak die gegevens binnen bij de sportdienst, kreeg dan een plannetje mee, voor de volgende zitting dacht ik.

Maar goed, je bedoelingen zijn zeker goed.


En ga je zaterdag die van Nazareth ook inhuldigen.
Die lijkt eerder ietske platter te zijn en/of als je iets mindere dag hebt kan je daar eens gaan trainen.

Maar ik wacht af wat het daar zal worden, er staan al eiken paalkes (groen en blauw) welke genummerd zijn.
Zo merk je meteen dat je er eentje mist

Om 14u zou ik starten daar, heb met een vriend afgesproken uit Eeklo.
Vraagske weet jij de sporthal van Nazareth zijn?
Daar is de start. Iedereen is zeker welkom op die opening.

Rudy VdE.
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Bericht door jervanheg »

ga naar het centrum van nazareth (kerk) en rij richting Eke. Sporthal is op 500 m van de kerk op rechterzijde, naast de school.
Plaats reactie