Gavere - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
polletje
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 08 feb 2006 20:07
Rijdt met: ne rocky & ne sportivo
Contacteer:

Bericht door polletje »

gisteren avond heb ik de groene lus gedaan. deze avond doe ik de blauwe lus. maar ja daar het immers zo vroeg donker is , kun je niet alles op een avond doen. wel tof parcours. ik start telkens aan de brug in zwijnaarde daar ik vanuit gent aan de sterre kom en rij zo naar gavere en omstreken.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Rij je via de Schelderoute naar Gavere of gewoon via de Schelde. Halverwege tussen Zwijnaarde en Gavere is er een stuk offroad, welke uitkomt op de groene/blauwe lus, de moeite als je van modder houdt :-)
Ik rijd meestal de groene en rode lus.
Gebruikersavatar
polletje
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 08 feb 2006 20:07
Rijdt met: ne rocky & ne sportivo
Contacteer:

Bericht door polletje »

ik rij eerst naar schelde , dan stukje van fitometer, dan stuk schelderoute , dan scheldeweg ( smal stukje bergop ) , tot aan de baan en zo op en af tussen schelde en grotere baan tot ik aan tirolerhof kom waar ik dan kies voor groen of blauw. gistern blauw gepakt . 33 km gedaan in 1h21. modder stuk vorig week gedaan . lekker vettig maar dat ben ik gewoon daar mijn thuis haven de panne is waar ik dikwijls in de Moeren ( Adinkerke) ga ploegen in de modder.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

De blauwe lus heb ik nog maar één keer gereden, maar toen was het aan het gieten van de regen, en heb ik er niet echt van genoten.
Een vriend van mij woont in Zwijnaarde en dan rijden we via Schelderoute naar het aanknopingspunt groen/blauw. Als ik van thuis (Machelen-aan-de-Leie) vertrek rij ik via het Lozerbos (Kruishoutem) en dan via de steenweg van Deinze naar Gavere en start ik onmiddellijk met de rode route vanaf de parking achter de GB, 8 km later neem ik de groene lus, tot aan de brug in Gavere over de Schelde en als de benen nog goed zijn, dan cross ik nog wat rond in het Lozerbos. Meestal staat er +/- 55 km op de teller (een gemiddelde TT afstand).
Ik vind Gavere enorm afwisselend en de vorige weken (met het slechtere weer) zaten ook wat vettige stukken tussen.
Gebruikersavatar
polletje
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 08 feb 2006 20:07
Rijdt met: ne rocky & ne sportivo
Contacteer:

Bericht door polletje »

in tweekend in de panne / kust en frankrijk en zo doe ik ook rond de 50 / 60 km maar in de week na mijn werk komt het dezer dagen te vroeg donker om aan de nodige km te geraken. twee maal per week probeer ik toch gavereroute of pelgrim route stukken van te doen. en waar the hell is het Lozerbos ?
Laatst gewijzigd door polletje op wo 06 dec 2006 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

polletje schreef: en waar the hell is het Lozerbos ?
In Lozer, deelgemeente van Kruishoutem, niet ver van Nazareth. Beschikt over een tal van single tracks, leuk om wat in de crossen (was vroeger het oefenterrein van verschillende cyclo crossers).
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Een wijk in Kruishoutem, noemt Lozer.
Het Lozerbos is tevinden aanpalend aan het kasteel waar je een klein techn parcour treft welk open ging een 5 tal jaren terug(5km).
Laatst gewijzigd door beethoven op ma 16 okt 2006 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
zanneis
Mountainbiker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 07 dec 2004 18:38
Rijdt met: Cube

Bericht door zanneis »

Vandaag voor het eerste deze route gereden, en was eerlijk gezegd een beetje ontgoocheld in het parcours ...

Verslagje vind je hier terug !
Gebruikersavatar
MArkuz
Mountainbiker
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 09 apr 2006 16:00
Rijdt met: Gent

Bericht door MArkuz »

En wat krijg je als je voor de vijfde keer de bewegwijzering nog altijd niet gevonden hebt...

juist ja,

Afbeelding

Mvg,

Mark Plas
Gebruikersavatar
cyclonerick
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 12 nov 2004 10:55
Contacteer:

Bericht door cyclonerick »

heb de route vorige week gedaan.
Groen is tamelijk gemakkelijk
Blauw is al uitdagender, maar het mag niet te nat liggen.
De rode lus vond ik absoluut de leukste: Heel wat afwisseling, enkele korte, maar leuke klimmetjes, mooie omgeving (vooral de eerste kilometers).
Deze doe ik zeker nog een aantal keer opnieuw!
Plaats reactie