Gavere - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
*Steve*
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: di 05 jul 2005 17:59
Rijdt met: Cannondale Flash 29

Bericht door *Steve* »

Ik heb ook wel zin om zaterdag die nieuwe route in te rijden.
Kzal er misschien ook wel zijn
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Alvast bedankt voor de Info,
Het adres zou zijn Drapstraat 78 Nazareth. (Sporthal)
De pijltjes zijn eiken paaltjes welke genummerd zijn met een groen en blauw embleem.38kmdacht verstaan te hebben. Parcour zou langs DE Pinte-Zevergem- Semmerzake-Eke Nazareth enz lopen.
Het Hospischen bos zou zeker van de partij zijn voor het iets MTB achtige karakter weertegeven.
Toch weer een route kortbij, das meer dan welkom.
Rudy VdE.
Gast

Bericht door Gast »

Kunnen we het on-topic houden. :roll: Het gaat hier om de route van Gavere.
Gebruikersavatar
picolo
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:20
Rijdt met: ridley scorpion 2006

Bericht door picolo »

Vandaag hebben we met m'n werk de tocht (groen en blauw) van gavere gedaan. Voor iemand van de kust is dit een ferme aanpassing daar we altijd de vlakten gewoon zijn. :lol: Ferm gezweet op de drassige stukken van de blauwe lus middenin de velden. 5het slechte weer van de laatste week zal daar voor iets tussenzitten. :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Zeker de rode bied ietske meer vooral de eerste klim die wel begint van vals plat tot de ultieme klim. Een uitdaging waard maar zeker doenbaar voor een geoefende biker. Maar lastig. Ook nog een ferme afdaling op een single tark waarbij je stuurvaardigheid zal getest worden lieten jullie liggen.
Daarna kwam nog een afdaling in de velden van Dikkelvene en een kleine beklimming juist na een draaibeweging. Iets zeer loens gevonden, tech dus en uitdagend en bepalend wat soort biker je bent. Een lus van 12km waarvoor je zeker nog eens moet terugkeren. Het loont zeker te Gevere. Ik kom dan al van Gent en neem de rode en groene een totaal van 28km route en de heen en terug van 15km enkel. Wel ben ik dan al goed ingereden. Hopelijk even veel plezier aldaar dan. Rufy VdE.
Gebruikersavatar
zone30
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 19 nov 2004 23:13
Rijdt met: Trek 6700 2004

Bericht door zone30 »

zaterdag de volledig toer gereden, gelukkig was de grond hard vervroren want anders was het modderhappen, ploeteren.
pijlen ontbreken er wel op minstens 3 plaatsen, met een beetje gokken en intuitie zijn we toch deftig rond geraakt.
Gast

Gavere

Bericht door Gast »

Komend weekend ga ik ééns het parcours van Gavere proberen. Iemand zin om mee te gaan, zal wss zondagochtend zijn, als het weer het toelaat. En hoe is het met de bewegwijzering ? Iemand onlangs nog gereden ?
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Bericht door Herder Ben »

Als het droog blijft tot morgen gaan de Herders woensdag avond Gavere nog eens proberen. Aangezien wij het parcours reeds een beetje kennen, letten we wat minder op de pijltjes. Ik zal mijn best doen er op te letten en ik laat wel iets weten van de huidige toestand.

Greetz
Herder Ben
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Bericht door Herder Ben »

@pietje 2006

De herders hebben dus woensdag Bloso Gavere nog eens gereden.
Zoals gewoonlijk moet je goed opletten als je de eerste keer een nieuw Bloso parcours gaat verkennen. De hoeveelheid pijltjes is niet hetzelfde als op een TT.

Ik heb geprobeerd er zoveel mogelijk op te letten en ik denk twee missende pijltjes gezien te hebben.

1. Op groen of blauw zit je op een bepaald moment links off-road van het militair domein (met een grijze bol). Op het einde van dit stukje is het links, nog steeds off-road, en 200m verder weer links.

2. Op blauw moet je na de tweede beklimming naar de molen tijdens de klim op de kasseiën naar rechts off-road. Op het einde is er geen pijltje maar je moet rechts de baan opdraaien.

Dat moet het ongeveer zijn. Veel plezier. De route lag er redelijk deftig bij. Hier en daar een klein plasje, maar goed te ontwijken.

See ya
Herder Ben

PS: Ik ben uit Heusden vetrokken langs de schelde tot in Gavere. Goed voor een ritje van +- 70km
Gebruikersavatar
MTBS
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: za 01 jul 2006 15:19
Rijdt met: CUBE REACTION 2006

Bericht door MTBS »

Herder Ben schreef:1. Op groen of blauw zit je op een bepaald moment links off-road van het militair domein (met een grijze bol). Op het einde van dit stukje is het links, nog steeds off-road, en 200m verder weer links.
Deze had ik dus gemist. :-D De hoge maïs stond net voor het paaltje en dus los rechtdoor gereden. :-) Voor de rest wel een beestig parcours! 8)
Plaats reactie