Beersel : Drie nieuwe permanente routes

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Bericht door Japs »

Vandaag de groene snel eens afgehaspeld. Op een bepaald punt is inderdaad het groen plaatje van de paal verwijderd. Hier moet je naar links, de kasseibaan naar boven. Op een andere plaats is de paal omvergereden maar kan je wel zien waar je naartoe moet. Momenteel zijn enkele wegjes afgesloten omwille van het noodweer de afgelopen weken. Enkele andere wegjes zijn best te vermijden omdat die helemaal zompig zijn en je die dus stuk rijdt als je daar toch doorgaat. Door het slechte weer is de route wel een stuk technischer geworden. Op zich niet slecht eigenlijk maar ben ze toch al redelijk beu gereden (en dat na 3 keer).
ikkenick
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: za 02 jan 2010 08:45
Rijdt met: Trek Fuel EX8

Bericht door ikkenick »

Ik heb mail teruggekregen van gemeente Beersel. Ze zijn langs de route ook nieuwe paaltjes aan het aanleggen voor bewegwijzering trage wegen. Deze paaltjes zijn dezelfde als de paaltjes voor de mtb parcours, maar hebben voor't moment nog geen markeringen.

Ik ben waarschijnlijk in de war geraakt door deze paalkes, denkende dat die voor de mtb waren. 'k Zal het eens opnieuw moeten rijden met dit in het achterhoofd.

@Japs: bedankt voor je aanbod, ik hou dat in het achterhoofd!
Jokes1979
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 29 aug 2011 13:06
Rijdt met: België

Bericht door Jokes1979 »

Vandaag de groene route gestart aan het voetbalveld aan de Rilroheide: wat ik gereden heb was niet van de poes. Je zag dat het parcours erg geleden heeft onder de recente regenstormen: veel geulen met dikke losliggende keien, niet gemakkelijk. Wat betreft de pijltjes: slecht geplaatst, waardoor je al heel goed moet kijken om de weg niet kwijt te raken. Enfin, had er al problemen mee na een paar honderd meter, en na een kleine 10 km, aan de papiermolen van Herisem heb ik het gewoon opgegeven. Volgende week herkansing. Ga dan eens met een compagnon rijden. Vier ogen kunnen beter pijltjes spotten dan twee.
degregge
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 14 dec 2012 20:13
Rijdt met: Canyon nerve al

Re: Beersel : Drie nieuwe permanente routes

Bericht door degregge »

Hey ik ben nog maar een beginner met mountainbiken
ik woon in alsemberg beneden de kerk
wou deze zondag de route van beersel is doen maar weet iemand
of de route er goed bij ligt en de pijltjes er nog allemaal zijn?

al vast bedankt :wink:
degregge
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 14 dec 2012 20:13
Rijdt met: Canyon nerve al

Re: Beersel : Drie nieuwe permanente routes

Bericht door degregge »

Weet niemand het ?
degregge
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 14 dec 2012 20:13
Rijdt met: Canyon nerve al

Re: Beersel : Drie nieuwe permanente routes

Bericht door degregge »

Vandaag dan de Groene route van beersel gedaan.
pijltjes allemaal kunnen volgen ma juist nog veel ijs plekken
die heel neig schuiven en sneeuw da aant smelte was maar voor de rest goed gereden :-D
peirreuh
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 19 jan 2013 14:49

Re: Beersel : Drie nieuwe permanente routes

Bericht door peirreuh »

Hey,

ben zelf van Sint-Pieters-Leeuw, heeft er iemand een route in de omgeving zoals deze in >Beersel maar voor een gps. Heb zelf de Garmin Edge 800

thanks
degregge
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 14 dec 2012 20:13
Rijdt met: Canyon nerve al

Re: Beersel : Drie nieuwe permanente routes

Bericht door degregge »

vandaag weer de groene route gereden 5 keer moeten afstappen door de modder
ge kon er gewoon niet meer door rijden ik bleef alleen maar patineren voor de rest alles
goed gegaan :)

ps: aan de, De Dekt straat zijn ze aan het werken en hebben ze de buizen op het weggetje gelegd
je moet er gewoon rond rijden ;)
Gebruikersavatar
Lee
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: di 11 jul 2006 20:15
Rijdt met: Cube Stereo HPC / Cube Reaction GTC Race

Re: Beersel : Drie nieuwe permanente routes

Bericht door Lee »

Heeft iemand deze route nog recent gereden? Bepijling nog in goed staat?
thonline
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 10 aug 2015 13:32

Re: Beersel : Drie nieuwe permanente routes

Bericht door thonline »

Lee schreef:Heeft iemand deze route nog recent gereden? Bepijling nog in goed staat?
Ja gisteren de groene en buiten een paar plaatjes voorbij gereden, heb ik deze helemaal kunnen uitrijden. Super!
Plaats reactie