Torhout - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
dhoop
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: di 17 jul 2007 06:32
Rijdt met: http://www.wielertoerist.be/dhoop/;TREK 8500;GIANT defy1

Bericht door dhoop »

Vroedie schreef:Heb de groene route al enkele keren gedaan, de blauwe 1x,

Het is inderdaad een niet zo spectaculair parcours maar daar deze

beide routes aan men deur passeren is dit wel ideaal om eens vlug een

toertje te doen, ik heb nog maar een jaartje MTB achter de rug, 1 winter

vol VVT's, zomer blosoroutes (minder toertochten in de buurt),

VANDAAR RESPECT TO BLOSO, het zijn zij die het ons mogelijk

maken gelijk wanneer op de fiets te springen en toch wat grovere

"fietspaadjes" te berijden. =D> =D> =D>


je kan altijd "de bossenroute" doen in jabbeke ik denk dat het meer een uitdaging zal zijn dan de blosoroute van torhout het is ook niet zo ver van de deur aangezien dat je in ichtegem woont :bounce: kan je het gemakkelijkst via aartrijke naar zedelgem eraan beginnen aan het militair domein :lol: vooral in de winter redelijk in het slijk bijten :drunk: sommige stukken en je kan kiezen tussen 32 en 42 km dus een redelijk pak km's tegen dat je terug thuis bent goeie training =D> :drunk:
Bonitãs
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: do 30 aug 2007 02:07

Bericht door Bonitãs »

Ideaal,

bedankt voor de tip :-D
Gebruikersavatar
koendd
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 00:03
Rijdt met: thompson mach 5 XT

Bericht door koendd »

gisteren de bloso route in Torhout gereden.
Wat saai in het begin maar een leuk stuk in wijnendaele bos en andere (voor mij) onbekende stukjes waar ik nog niet gereden had.
Al bij al een leuke tocht!
Deffie
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 13:17
Rijdt met: olympia phantom

Bericht door Deffie »

Is idd een snelle route,maar ik vind dat niet zo erg,er moet van soorten zijn

Ik heb hem vorige week nog gereden en ie was echt kapotgereden door georganiseerde tocht en dan nog 'ns de regen er op,ie lag er dus al heel wat beter bij(voor ons)

pijltjes zijn idd niet altijd even duidelijk
lowietje
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 21:06
Rijdt met: Cube LTD Comp

Bericht door lowietje »

Pas een nieuwe MTB gekocht en nog bezig aan mijn eerste 100 km. Wel wat ervaring met racefiets en hybride. Gisteren dan de blauwe lus zonder problemen gereden ( de Leeuwenroute), dus zeker niet zwaar . Eerst de GPS route ingeladen en dan op weg. Wat blijkt: GPS route is niet meer up to date. Twee doorsteken zijn intussen afgesloten, maar GPS route is blijkbaar niet aangepast. De bepijling is wel aangepast. Op de Ermietshoek zendt de GPS je naar een doorsteek waar het gras een halve meter hoog staat en die op het einde afgesloten is met een hek en prikkeldraad. In Eernegen moet je volgens de GPS de oude treinroute blijven volgen terwijl de bepijling je laat afslaan. Volg je toch de GPS dan kom je kilometers verder aan een doorsteek door een boerderij die nu ook afgesloten is. Dus bepijling laten voorgaan op GPS zo je de route wil rijden. Toch is de GPS handig want soms is de bepijling gewoon niet te vinden.
Gebruikersavatar
DXC
Mountainbiker
Berichten: 608
Lid geworden op: za 07 nov 2009 21:23

Bericht door DXC »

Deze route is zoals eerder gezegd, ver van een uitdaging... Maar kan deze wel waarderen als een tussendoortje als het heeft geregend, of zoals nu wat sneeuw.
mrdepo
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 18:43

Re: Torhout - Bloso

Bericht door mrdepo »

Hallo,

Vandaag de groene lus genomen wegens slecht weer en deze op 10 meter van me deur langs komt.
1 peiltje verdwenen in wijnendale anders perfect.

Mvg Jürgen
Plaats reactie