0udenaarde - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Gunter
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 nov 2003 00:28
Rijdt met: ne witte

Bericht door Gunter »

belangrijkste blijft naar mijn mening nog altijd de conditie die je hebt; weliswaar voor die wortel moet je eens technisch nadenken....

het mooiste voorbeeld dat conditie hierin het belangrijkste is, is het verhaal van die 17j athelieker hierboven...

is idd op het laatste goed steil en bij nat weer niet vanzelfsprekend maar zo zijn er veel beklimmingen waar niet iedereen op rijdt (Hotond in Ronse, Muziekbos in Ronse, Koppenberg in Melden, ... -> bijna allemaal asfalt maar toch steiler dan het boomwortelpad); maar de echte technische stukken moet je in de Ardennen gaan zoeken (zijn dan vnl. ook een gans stuk langer)
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Ik heb er vorige winter vaak boven geraakt maar t'is dan meestal erg nipt (die scheve passage vlak voor het einde). Soms glij je er gewoon af en dan is het natuurlijk balen, één keer heb ik zelfs de linkerkant van heel dichtbij bekeken - t'is toch redelijk diep :bounce:
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

vorige week ook de eerste keer dat pad gedaan... 2 keer gedaan en 2 keer zonder problemen bovengeraakt... het is toch dat pad met juist ervoor een 90° bocht naar rechts, dan nog 20 meter rijden, dan 90° bocht naar links en dan is het rechtdoor de wortel over?
Herder Sven
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: di 06 jul 2004 22:56
Rijdt met: een NADA

Bericht door Herder Sven »

Hi,

Ikzelf ben van Oudenaarde en ik train minimum 1 keer per week op dat paadje (in de zomer zelfs twee keer per week). Nu echter de laaste maanden niet aangezien ik zeker 6 maand out ben door een reconstructie van de voorste kruisband in mijn knie. :(

Ik rij daar nu 8 op de 10 keer boven (in het begin echter bijna nooit). De truck voor mij is de goede versnelling te kiezen. Dus vooraan op het middelste blad en achteraan op de 30 of 32. Zeker niet te klein gaan!

Een beetje concentratie voor de eerste grote wortel, net na de bocht. Dan er recht naartoe rijden (ik neem nooit de rechterkant maar steeds midden) met genoeg snelheid zodat je er met beide wielen over bent. Van de slag vertraag je dan beetje maar dan komt het er op aan van vooraan te gaan zitten en dan full power het laatste stukje boven te rijden...natuulijk zonder spin achteraan te veroorzaken. Op het laatste ga ik soms nog eens uit het zadel.

Ik heb zowat ik alle weertypes geprobeerd en als het echt modderig ligt dan mag ik het ook vergeten. In de sneeuw lukte het ook niet. Echter 'normale' regenbuien en bij droog weer ben ik al veel boven geraakt....

Wat betreft de banden... in de zomer rij ik boven met hutchinson mosquito's, niet echt de referentie qua grip...
In de winter rij ik boven met Pythons van hutchinson.

Echter een ding is zeker, oefenen helpt!!!!
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Bericht door Blink360 »

Ik denk dat de banden hierbij ook wel belangrijk zijn!
Laatste tijd (ik kom hier echter enkel in de zomer) geraak ik er altijd op... gewoon goeie conditie kweken... je begint de klim echt rustig en eens je de laatste bocht naar links neemt om de boomwortel te gaan pakken haal je alles uit de kast. Niet te kleine, niet te grote versnelling en op de power trappen, trekken aan het stuur, beetje wiel liften en je bent er zo op!
En ik kan je het verzekeren de eerste keer dat het je lukt slaak je vreugdekreten!
Gebruikersavatar
fredjeraketje
Mountainbiker
Berichten: 251
Lid geworden op: di 29 jul 2003 22:23
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door fredjeraketje »

de weg waarop je boven uitkomt ligt nu in asfalt, en daardoor is het op het einde net iets hoger, dus als in de laatste meters u achterwiel begint te schuiven, kunt get nu zeker vergeten. Blijven zitten is de boodschap
Gebruikersavatar
aj kwak
Mountainbiker
Berichten: 661
Lid geworden op: do 17 apr 2003 20:07
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

Bericht door aj kwak »

"Mijn manier" :
traagjes komen aangereden, u concentreren op die rechterflank, net voor voor wortel versnellen en flank oprijden. (nooit uit die pedalen gaan!)
Gebruikersavatar
gd31201
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 16:43
Rijdt met: Trek
Contacteer:

Bericht door gd31201 »

Gisteren ook eens de Bloso route gereden (rood-groen-blauw). Goed uitgepijld parcours. Een beetje te veel asfalt naar mijn mening. Blauwe lus is wel een modderlus. Wortelpad perfect berijdbaar en dus mooi naar boven gereden. Op en af naar Oudenaarde gereden. Had zo een 77km op de teller. Avg.: 24.3
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Bericht door blubberduck »

Zaterdag ook deze route gereden met vooraf de Kwaremont, Rampe, Patersberg en vanaf de Koppenberg de route opgepikt. Bij het fameuze boomwortelpad koos ik resoluut voor rechtdoor op de wortel maar.... met mijn gemonteerde banden Geax Barro Mud 1.7 lukte het totaal niet. (perfecte banden voor de mudstroken =D> ] maar op stenen & wortels ](*,) :oops: .
Dus terug naar beneden & dan zonder enkel probleem via de rechterkant makkelijk naar boven. (versnelling 22/28 8) )Dan via de asfalt van Ladeuze naar beneden en de volledige beklimming op versnelling 32/28, boomwortel zonder problemen genomen maar door iets te weinig powerspeed en te grote versnelling slipte mijn achterwiel net één meter voor de asfalt #-o. Dus.... weer rondje om en terug op 32/28 & vanaf de bocht lager geschakeld naar 22/24 en in bijna één lijn (heel lichte boog)via de flanken over de boomwortel simpel naar boven =D>
door de erosie en de nieuwe asfaltlaag is de drempel naar de weg nu al +/- 22cm.
Dan uiteindelijk weg verder gezet, ergens misreden en altijd groen blijven volgen (dacht aan een kruising met rood & groen dat de rode route deze was van de Bloso route van Brakel) en kwam zo iets rapper dan verwacht weer in Ladeuze. Dan terug naar huis toe (Avelgem) en nog de off-road beklimming van de Kwaremont meegenomen dan vol naar beneden om dan nog eens de Kluis op te rijden naar de Vierschaar. Naar beneden via de mini Koppenberg naar Amougies en dan nogmaals on-road terug naar de top om dan volledig off-road te dalen terug naar Amougies en dan moe & tevreden naar huis toe. (geen mjam mjam mee & drank op...... [-X )
76.3km, Hm 1068m
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Vandaag een stukje van de rode route gereden, dat viel dik tegen met die sneeuw . Wel een keer deftig op mijne toot gegaan. Een punt waar je bijna op de top van de Hotondberg komt. Dan rij je eventjes parallel met de N425 (Zandstraat, en moet je net achter een boerderij een zandwegje naar rechts indraaien. Daar liep weer zo een loslopende keffer rond. Ik heb het daar niet zo voor, en begon dus te versnellen. Hierbij zag ik niet dat er een bevroren plas in de bocht lag, en ikke dus los op mijn bakkes. Ikke val los door het ijs in het water. Gevolg, nu doet mijn schouder nog deftig zeer en mijn knie is wat gezwollen. Spijtig dat dieje keffer er rond liep, want anders had ik wel op mijn gemak die bocht gepakt. Na mijn val, heb ik maar besloten de snelste weg terug naar Gent te pakken. Maar ja dan kom je toch nog langs de Koppenberg, ook al had ik wat pijn. Nu ik in de buurt was en er nog wat sneeuw lag, wou ik toch wel eens proberen of ik die nu nog zou aankunnen. Ja zelfs met sneeuw is die te doen. Luc Alloo liep daar ook nog rond met een camera ploeg en tandem (stukje sportweekend zondag?).
Ik heb echt afgezien vandaag. Na mijn val moest ik nog 40km terug naar gent met van dat ijskoud water in mijn kleren en dan nog een flauw noorderwindje dat tegen mij wou inblazen.

In 't kort 't waren weer 107 mooie kms, die ik niet snel zal vergeten.
Plaats reactie